Muutama kysymys nelivetoon liittyen nyt kun itselläni sellainen on vuosimallia 2001. Koneena 2,4T automaattivaihteistolla ja ajettu 300 000km.
AUTOMAATISTA:
Kylmillä öljyillä vaihtaa siististi mutta lämpöisillä öljyillä muuttuu tökkivämmäksi ja joskus nostaa liikaa kierroksia kun hidastaa hieman alle 40km/h ja painaa kaasua väärällä hetkellä, sitten töksähtää.
Öljyt vaikuttaa likaisilta tikusta tarkastettaessa, mutta ei haise palaneelle. Huoltokirjan mukaan ne on vaihdettu 100 000km sitten. Varasin öljynvaihdon ja toivon sen auttavan vaivoihin.
Onko paikalla ketään kellä öljynvaihdot on auttanut asiaan? Entä kannattaako öljyn sekaan pistää mitään lisäainetta (varsinkaan nyt ekassa vaihdossa sadantuhannen jälkeen?)KULMAVAIHTEESTA:
Moottoriöljyjä vaihtaessa huomasin että kulmavaihteen pohja on aavistuksen öljyinen. (Tosin minun omistamistani autoista kaikkein puhtain pohja tähän saakka

) Lueskelin että nämä kulmavaihteet ovat kuuluisua vuodoistaan.
Miten kulmavaihteesta tarkastetaan ja vaihdetaan öljy? Mitä öljyä? Onko minkälainen homma purkaa ja tiivistää?
Ilmeisesti se booriholkkikin on syytä uusia samalla. Mistä sen saa huokeimmin hankittua?VISKOKYTKIN:
Ilmeisesti ei pysty huoltamaan, vai pystyykö?
Neliveto tuntuu pelittävän kyllä
PERÄ:
Mitä öljyä tuonne ja miten sen vaihto onnistuisi?
KARDAANISTA:
Tulisiko kardaanin niveliä ym. rasvata? Sallitaanko minkäänlaista välystä ristikkonivelessä ja mistä erottaa elinkaarensa päässä olevan tukilaakerin?
Toivottavasti joku jaksaa vastata edes osaan kysymyksistä. Tämä on ensimmäinen neliveto itselle mutta luulen pärjääväni aika pitkälle omin voimin huoltohommissa kunhan saan perustietouden asioista. Kiitsa
