Kytkentä haasteen muodostaa myös se jos ajovalot sammuvat pitkät kytkettäessä, silloin syttyy jäleen talmut pitkien kanssa joka ei ole sallittua.
Itse aikoinani toteutin kytkennän seuraavasti:
Normaali kytkevä rele.
nasta 30 +12V akulta
nasta 86 runkoon
nasta 85 heräte parkeilta
nasta 87 seuraavan releen nastaan 30
Tämä toinen rele pitää olla vaihtorele.
Eli nastaan 30 tuli tuolta aikaisemmalta releeltä nastasta 87
86 jälleen runkoon
85 heräte ajovaloilta ja lisäksi pitkiltä. Molempien heräte johtojen väliin pitää laittaa diodi.
87a talmuille
87b ei tule mitään
Näin kytkemällä talmut toimivat lain sallimissa puitteissa.
Kuvaa en saanu piirrettyä mutta kyllä noilla pitäs pystyä valot kytkemään.
