Autoracing  KL-varaosat

V70 2.4D -09, outo ääni mm. ovea avatessa, olikin turbovika

• 6 Vastauksia
  • 2330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jagrullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Moi,

Muutama viikko sitten huomasin autoa talliin pysäköidessä auton pitävän kummaa rutinaa. Vähän niinkuin rikkinäinen jousikäyttöinen lelu raksuttaisi. Ja kun tämän pitäisi olla dieselkäyttöinen, niin jäin hommaa ihmettelemään. Tuolloin tuo tuli ikäänkuin joku laite yrittäisi säätää jotakin tms. Ääni kesti ehkä par sekuntia, tauko ja sitten taas pari sekuntia. Tuota jatkui ehkä neljä, viisi kertaa.

Nyt olen huomannut, että ääni saattaa tulla kerran jos esimerkiksi avaan takaoven. Ovesta ääni ei tule vaan avaaminen käynnistää jossain muualla jotakin. Lähinnä tuon huomaa tallissa (ehkä puuttuvan taustamelun takia), mutta on tullut joskus myös ulkona.

Olisiko arvon foorumilaisilla veikkausta onko jotain pielessä?

« Viimeksi muokattu: 22.01.2019, 15:57:28 kirjoittanut Jagrullar »
V70 2,4D -09

Poissa Jagrullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itse itselleni vastaten nyt kun vika selvisi. Ilmeisesti turbon ohjain alkaa venytellä liikkeellelähtöä varten tms heti kun lukituksen tai oven avaa. Ja nyt ollessaan rikki pitää myös ääntä. Eli edessä vaihto ja kun ohjainta ei saa erikseen(?) niin mennee koko turbo vaihtoon. Ihan uuttaa ei raaskisi, kun ei autokaan varsinaisesti ole enää ihan uusi. Täytyy selailla ketjut läpi, jos löytyy vinkkiä hankintapaikasta.
V70 2,4D -09

Poissa zimppari

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Oletko varma ettei egr jumissa?

Poissa Jagrullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sikäli mikäli luottopajaani on uskominen, niin juu. Tänään olivat tuota kuunnelleet ja näin todenneet.  Ihan varma tietysti sitten kun vaihdettu ja ongelma poistunut. Mutta EGR voisi siis myös tuottaa tällaista?

Tässä vielä video, jossa tuon kuulee. Ensimmäinen kolahdus on oven avaus, joka tuon "laukaisee" ja sitten tuo arvokkaalta vaikuttava mysteeriääni itse.

https://youtu.be/A3IzYZBHWQA
« Viimeksi muokattu: 22.01.2019, 23:25:53 kirjoittanut Jagrullar »
V70 2,4D -09

Poissa zimppari

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ei kuulostanut siltä. Omassa oli enemmänkin nakuttava

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
Itse itselleni vastaten nyt kun vika selvisi. Ilmeisesti turbon ohjain alkaa venytellä liikkeellelähtöä varten tms heti kun lukituksen tai oven avaa. Ja nyt ollessaan rikki pitää myös ääntä. Eli edessä vaihto ja kun ohjainta ei saa erikseen(?) niin mennee koko turbo vaihtoon. Ihan uuttaa ei raaskisi, kun ei autokaan varsinaisesti ole enää ihan uusi. Täytyy selailla ketjut läpi, jos löytyy vinkkiä hankintapaikasta.
Internetistä saa tilattua kunnostettuja ohjaimia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jagrullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia, päädyin sitten kuitenkin tilaamaan uuden turbon ohjaimineen. Se meni tänään paikalleen ja nuo rutinat loppui. Uuden sai Saksasta kokolailla samaan hintaan kuin kunnostetun Suomesta. Oliko sitten joku feikki niin en osaa sanoa, mutta ihan vakuuttuvan oloinen kokonaisuus paketteineen jne.

Jos joku tietää turbossaan olevan vikaa, niin tuosta minun vanhasta voi koittaa ohjaimen vaihdolla joku tee se itse henkisempi koittaa virittää itselleen uuden. Se on varmaan vähän fifty-sixty(TM), että oliko minulla turbossa vikaa, joka hajotti ohjaimen vai menikö ohjain ihan omia aikojaan. Ei sekään ihme olisi, jos tuo toimii muovisilla rattailla tms. Laittelen sen tänne omalle osastolleen myyntiin jos innostuneita on.
V70 2,4D -09

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron