Tarkoitin sitä että ei ymmärretä niitä piirejä. Luullaan et seosruuvi on the juttu. Mutta olihan kyllä ennenmuinoin säädettäviä pääsuuttimiakin

Bingiin ainakin taisi olla. Ehkä se on sekoittanut immeisten päitä.
Mutta itse asiaan, eli ketjut ja rattaat tuli pojan kanssa vaihdettua. Mukavaa isä-poika turaamista. Mopojen ketjut näkyykin olevan sokalla niin olikin vähän turhan helppoa ja nopeaa. Kuitenkin sentään päästiin ketjun katkaisuhommiin ja poikakin pääsi tutustumaan rälläkkään. Jossain romujen seassa mulla pitäisi olla oikea katkaisutyökalukin mutta oli hyvä tehdä homma niin kuin ”ennen vanhaan” kun oli pula työkaluista ja kaikesta

Näissä on muuten kätevä&helppo tuo eturattaan kiinnitys. Ei ollutkaan mutteri niinkuin prätkissä ja PV:ssä.
Jarrunesteet vaihtui kuin myös tulppa ja suodatin putsailtiin rasvailtiin ja laatikkoöljyt vaihdettiin. Hämmästyttävän paljon vaikutti vaihteiden toimintaan uudet öljyt. Ja on muuten tunnokkaat ja hyvät jarrut näissä. Siis etujarru. Takajarru on vähän on-off tyylinen eli herkästi lukkoon. Sitten vielä litium rasvaa vähän kytkin kahvaan ja vaijeriin niin tuli silkkisen pehmeä siitäkin.
Motorex (tjsp) valkoinen ketjurasva loppui viimein ja ostettiin vaihteeksi Motul off-road C3 pullo. Josko ei kertyis sitä mänkiä niin paljon. Väri on vaihteeksi keltainen.
Tämän topiikin vois nimetä uusiksi. Vaikkapa ihan vaan ”Mopot”. Ennemmin tai myöhemmin immeiset hommailee jälkikasvulle mopoja niin niiden hankinnasta ja huollosta vois sitten raapustella kysymyksiä ja kuulumisia tähän. Nyt on muuten pahat merkit ilmassa että joutuu hommaamaan vielä MAUTO:n. Juniori tulossa mopo ikään eikä kuulemma normimopo kiinnosta vaan mopoauto..
