TamCar  KKD Motorsport

Kerman 240 D24

  • 79 Vastauksia
  • 10100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #15 : 07.05.2018, 01:21:54 »
Tuli eilen pestyä höyryvesiimurilla mikä lie onkaan niin penkit ja matot :) tuli kyllä todella likasta vettä niistä, nyt paljon raikkaampi auto ja penkit vaihto väriä :D



Ja öljyt vaihtui tänään, Teboil Moniaste 15w40 ja auton mukana tullut suodatin... Topran?  :-\ uskaltaako tuota pitää tuolla, meinasin ajaa jo suoraan motonettiin hakemaan volvon omaa suodatinta. Onkohan tuo ihan susi merkki?

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #16 : 17.05.2018, 13:43:18 »
Käsi oli kipeenä ja ajoin kaverin automaatti ysillä viikon, nyt taas deeku alla ja huomaa että peräpäässä on puslia rikki. Vetelee ihan hassusto ja ohjaus tuntuu ku tulis myöhässä. Vaikea kuvailla mutta tuntuu että jotakin on väljänä.
Pitää alkaa pusla kerrallaan uusimaan ja iskarit.


Tämä huopa tuli asennettua kuskin jalkatilaan, ostin torista. Eroa metelissä en kyllä huomaa laisinkaan. :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #17 : 08.06.2018, 21:57:22 »
Muutamasti jo tuumannut että 240 deeku ei ole minun juttu mutta mitä sitä tuomitsemaan kun auto ei ole kunnossa.
Ruvennut vähän ärsyttää kun vaikka 15 lämmintä ja kylmän koneen käynnistää, se käy puoli minuuttia 4 tai viidellä jos antaa olla tyhjäkäynnillä. Ollut tätä ostosta asti mutta kun kesälläki tekee ni vähä kumma. Mietin onko kone niin loppu että puristukset huonot vai voiko toimimattomat hehkut vaikuttaa käymiseen vielä 30sek. Jälkeen??
On tuossa nyt muutakin hommaa mutta tämä vähän ihmetyttää.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4371
  • LH-uuno
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #18 : 08.06.2018, 23:40:04 »
Oon todennut, että ongelma täytyy olla pumpussa ja/tai suuttimissa, oma tdic tekee vastaavaa eli sopivasta kelistä, noin +8 .. +2 välissä on alue, jossa startin jälkeen rykii jotain pyttyä. Uudet berun hehkut joka pytyssä, kansi käytetty 40tkm sitten auki ja seetit ajettu jne, kone ei huohota yhtään ja sitärataa, mekaanisesti kaikki on niin tiptop kun voi vanhassa koneessa olla, mutta ei vaan viitti käydä kaikilla sopivan vilpeenä. Pakkasella taas ennakonlisä riittää siihen, että laite käy kaikilla heti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #19 : 10.06.2018, 03:13:08 »
Totta, unohin mainita että se joku vahapatruuna on poistettu käytöstä ja tässä on mekaaninen "ryypynvaijeri".
Eli se jotenki vaikuttaa siis ennakkoon? Kaasulla käy heti nätimmin. Hitto ku tuo pumppu hässäkkä ei ole tuttu ni ei oikeen tiiä mitä siitä puuttuu.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
    • Kuvat.fi
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #20 : 10.06.2018, 09:25:39 »
Ota kuva siitä niin kerrotaan. Se vahapatruuna tuo kummasti mukavuutta ja helppoutta kylmästarttiin.  :)
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #21 : 10.06.2018, 19:10:33 »
Joo no mäpä otan muutaman kuvan, kiitos :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #22 : 11.06.2018, 23:24:50 »
Rykimällähän nuo vanhemmat mitsunkin dieselkoneet tuntuvat kylmänä käyvän, lämmettyään sitten tasoittuu. Pumppuhan noissa on samankaltainen Denson lisenssi VE. Se kylmäkäynnistinhän lisää ennakkoa +0.3mm kylmänä muistaakseni.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #23 : 12.06.2018, 00:23:22 »
Lisääkö kaasun painaminen myös ennakkoa koska sillä se käy nätimmin?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #24 : 12.06.2018, 01:09:31 »
Lisääkö kaasun painaminen myös ennakkoa koska sillä se käy nätimmin?
Mielestäni lisää koska pumpun pohjassa on siirtopumpun paineella toimiva mäntä mikä lisää ennakkoa, kun on kovemmat kierrokset.

Tässä hyvä havaintokuva, missä nuo osat sijaitsee ja tuo injection timing advance on se säätömäntä mitä tarkoitan. Tuo siis kääntää tuota rullatelinettä, mitä vasten nokkalevy pyörii ja muuttaa ruiskutusennakkoa.

« Viimeksi muokattu: 12.06.2018, 17:31:24 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #25 : 12.06.2018, 21:04:10 »
Noniin nappasin kuvia keksinnöstä...


Tällä vaijerilla saa käynnin pidettyä korkeampana ja parempana, yksinkertainen ja varma mutta orginaali ois tietysti se mitä haluaisin.


Tuo "ryypyn" vaijeri siis menee tuosta pesunestesäiliön päältä.


Ja kiinnittyy tuohon vipuun joka liikkuessaan "painaa" kaasun vipua.

En yhtään tiedän mitä kaikkea multa puuttuu tuosta.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #26 : 12.06.2018, 21:58:57 »
Tuo vipu liikuttaa myös sitä ennakonsäätö-mäntää, joka on siellä pumpun alapuolella.

tuosta puuttuu tuon näköinen jäähdytysnesteellä toimiva vahapatruuna, joka säätelee tuota vipua moottorin lämpötilan mukaan.


Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #27 : 12.06.2018, 23:30:48 »
Ai se pelaa jäähtytysnesteellä, onko helposti hajoava vai miksköhän on poistettu käytöstä? Liekö letkut sitten mihin työnnetty kun tuo jääny välistä, pitää tutkia. Löytyykö noita helpolla mistään ja enkö tosiaan tarvii muutaku tuon mötikän?
Hirmusesti tässä autossa on patenttia kyllä, tänään tuli takavalojen piuhoja setvittyä... Sähköteippiä ja johdot vaan kiedottu yhteen :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #28 : 12.06.2018, 23:44:10 »
Noita kylmäkäynnistimiä on ollut VE-pumpuissa myös sähkötoimisena. Eli solenoidi vetämässä vaijeria. D24 koneissa on ollut kai aina tuo vesikierto-patruuna. Liekkö tässä sitten se patruuna lakannut toimimasta ja poistettu, tai sitten on purettu ja siirretty toiseen pumppuun. Tuo vesikierto patruunahan toimii kuten termostaatti jäähdytysneste-kierrossa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2018, 23:46:08 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #29 : 15.06.2018, 07:32:22 »
Joop, auton mukana tuli pari laatikkoa osia ym. Ni katon mitä sielä on. Tuli muuten toinen ruiskupumppukin ni seki pitää tarkastaa.

Oikea takavalo tuli vaihdettua, vanha oli haalea ja rikki. Uusi on Valeo made in France, kromiversio. Nyt molemmilla puolilla uudenveroiset orkkis valot. :)


Vanha...


Uusi.

Pari viilistely fotoa :)





240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Futurez  Proturbo