Hyvä muistaa, että useimmissa bemarin 5-vaihteisissa laatikoissa vitonen on suora. Olikohan ZF:ää ollenkaan pitkällä vitosella? Jos M90:stä haluaa luopua, niin pieni 6-vaihteinen ZF.
Juu kyllähän se varmasti olis käytännöllisempi varsinkin maantie ajossa se 6 pykäläinen mutta tähän käyttötarkoitukseen
riittää se 5 vaihteinen. Pitemmät matkat auto todennäköisesti kulkee trailerin päällä.
Mutta tosiaan tuli nyt sitten hommattua kyseinen Zf 320 bemarin aski tuonne m90 tilalle. Saa nyt nähdä miten se sinne istuu ja mitä muutoksia joutuu tekeen muutakun palkin muokkausta. Tämä on kuulemma ollut jossakin 940 jossakin vaiheessa ja siihen muokattu keppiteline ym hilppeet tuli mukaan.
Tuohonkin pitäis nyt miettiä sitten kytkin/vauhtis paketti mitä sinne väliin sitten laittaa.

Aiemmin hankitut konepellin lukot tuli asennettua maalattuun peltiin ja eikun pelti paikalleen. Isoksi ongelmaksi muodostui konepellin haluttomuus istua omalle paikalleen sillä apparin sarana jostakin syystä halus vääntyä aivan solmuun oli pelti missä asennossa tahansa

Aika jännä homma sisänsä kun sarana puolella mikään ei ole muuttunut ainoastaan saranat on käytetty irti ja putsattu. Joutuneepi tuon apparin saranan nyt hommaan uuden kun tuo rauta meni vähän "pehmeeks" kun sitä edes takas väännelty ja taivuteltu takasinpäin.

Myös osahankintoja tuli taas tehtyä. Ruottin maalta tuli loppuviikosta paketti jossa oli mm Group a siipi mallia lasikuitu
tämä sen takia koska halusin siiven korin väriin. Myös takavalot tuli uudet kirkas punaset, an liittimiä, leveä jakopää 122x24 remmillä ym pikkuhilpettä.
Kontti rupeaa myös olemaan kohta valmis joten pääsee asentamaan kaikki tankit, pumput yms hilppeet sinne kiinni mutta siitä lisää kun on jotain kuvaa sieltä.
Jatketaan...
