Ihan mukavat lukemat tuli. Mikäs siinä paineohjauksessa mättäs? Oliko ihan jousen varassa että nousi paineet hitaasti vai
No joo kai noilla loppukesän pärjää. Olishan sieltä tullut enemmänkin kun olis painetta saanut mutta säätäjä ei osannutkaan/tietänytkään ecun säädöistä oikeita asetuksia solenoidia varten niin piti tyytyä tuohon. 1,5bar varmaan olis lukemat alkanu jo 4XX
Luulen että paineitten hitaaseen nousuun vaikutti vain se että ohjaus on pelkän jousen varassa. Solenoidilla oletan nousun olevan hieman nopeempaa.
On ollut jotenkin vähän laimeeta tämä foorumin päivittäminen vaikka autoa on kuitenkin hipelöity aina kun aikaa on siihen muun ohjelman rinnalla ollut.
Kaikkea mitä tässä on tapahtunut ei näin äkkiseltään ulkomuistista muista mutta jotakin nyt kuitenkin.
Valot saatiin kaikki nyt toimimaan lukuun ottamatta pakkivaloa.
Pissapoika tuli asennettua leimaa varten
Jarrut jouduttiin päivittämään joka nurkkaan uudet vanhojen satuloiden ollessa aika huonossa hapessa.. Nyt mennään sitten uusilla vakio satuloilla johonki asti vaikka nämä piti päivittää isompiin mitä ei tähän saumaan antanut lompakko myöten..
Käsijarru hilppeet tuli kaikki uutta ja toimii todella hyvin.
Tabletti tuli asennettua mittaristoksi lähinnä kierros ja nopeutta varten. Muille tiedoille kun löytyy analogiset mittarit.
Vesilämmölle tuli asennettua ylävesiletkuun anturi ja sille oma mittari kun tabletin kautta ei tuota tietoa olla saatu oikeaksi vaikka on mitä yritetty.
Paras ratkaisu tuo ei ehkä ole mutta näkeepä nyt varmasti oikean lämmön edes jostakin.
Lukko tuli myös nyt vaihdettua ja kemppi sai jatkaa matkaansa kaatopaikalle. Eli perässä makaa nyt 585 Torsen Amsoilin litkuilla
Perän pitkittäis varretkin vaihtuivat isäukolta ylimääräiseksi jääneisiin uretaanipuslamallisiin
Vänkärin penkki ja vyöt tuli myös nyt lopullisesti asennettua vöiden saavuttua. Vyöt tuli ihan Sparcon katukäyttöön perus 4-piste malliset.
Jauhesammutin tuli asennettua kuljettajan penkintaakse ihan varmuuden vuoksi.
Konepellin sisäpuolelle jouduttiin myös loput varastossa olleet kultafolit laittamaan ahtimen kohdalle sillä maalipinta meinasi mennä aika pehmeäksi tuosta kohtaa. Katsotaan onko tuolla auttavaa vaikutusta sille.
Sitten eilen 16.7 oli varattuna kulmien säätöaika sekä laajamuutoskatsastus aika. Kulmien säädön ajattelin olevan ihan nopea homma johon varattiin 2tuntia.
No kuitenkaan ei edes 3 olisi riittänyt sillä caster kulmaa ei saatu korjattua nosturilla vaikka mitä tehtiin. Kuskin puolella lukema näytti 0.17 ja vänkärin 1,49 kun ohje arvo on lähemmäs 2 astetta. Katsastus siirrettiin ja auto kotiin ja hommaa tutkimaan. Tehtiin aika aika nopea päätös ja tolpat otettiin irti ja camber säätölevyt käännettiin/muokattiin vartti sivusuuntaan eli camber säädöistä tehtiin nyt caster. Muuta nopeaa vaihtoehtoa ei oikeastaan ollut joten katsotaan mitä tämä sanoo

Mukava oli autolla päästä ajeleen säätöön mutta pettymys oli suuri kun ei leimalle asti päästy. Huomenna 18.7 kuitenkin koitetaan molempia uudelleen ja katsotaan petytäänkö vai onnistutaanko...




