Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V40 Classic 2003 1,8 vaihteiston ongelmat

  • 3 Vastauksia
  • 1254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pihli5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
V40 Classic 2003 1,8 vaihteiston ongelmat
« : 28.02.2018, 16:14:42 »
Koitin käyttää hakua mutta keskustelu käytännössä rellun laatikoista. Eli ei siis mene pakki ja ykkönen silmään välillä millään kun paikoiltaan koittaa lähteä. Tästä on tehty hienot ohjeet puslien vaihdosta mutta tuohon rellun laatikolliseen, omassa on mielestäni volvon laatikko. Onko tälle samanlaista toimenpidettä tehtävissä yhtä helpolla, vai onko asiaan jokin muu ratkaisu? Tukikumit?   :o

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 Classic 2003 1,8 vaihteiston ongelmat
« Vastaus #1 : 28.02.2018, 22:53:20 »
Omaani uusin molemmat revenneet alemmat pitkittäispalkissa olevat moottorintukikumit, ainakin mulla ne autto etenki ykkösen kohal ja perutusvaihteel välähdelleen pakkivalon ilman kädellä painaen pysyvään valoon.
Vaijerillahan m56 vaihteensiirto toteutettu..
« Viimeksi muokattu: 01.03.2018, 00:26:17 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Pihli5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 Classic 2003 1,8 vaihteiston ongelmat
« Vastaus #2 : 01.03.2018, 09:57:32 »
Okei, M56 laatikko tämä taisi olla juu niin ei auta tuo puslasetti. Kiitos vastauksesta, tulee kolmen viikon päästä remppapäivä kun vaihtuu jakopään osat niin koitan samalla saada tämän kuntoon. Pitääpi siis nostaa auto ylös ennen ja katsoa nuo tukikumit ja tilata valmiiksi  :)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 Classic 2003 1,8 vaihteiston ongelmat
« Vastaus #3 : 01.03.2018, 15:16:12 »
Sitä en ole kattonut miten kepin kohal olis puslia, omas tunsi koneen heilumisen ja kolahteli taaempi kumi kun oli jo raudal asti.
Laatikon tukikumihan löytyy sitten vielä  ilmanputsarikotelon alta ja ylätuki jakopään puolelta.

Noita tukikumeja kato ensin kunto ja tilaa vasta jos hajalla kun sen verra hintavia ja vaatii tuennan.
Kepin liikkuvat osat näkee kun ottaa nahkasuojan päältä, en itse ole perehtynyt irtoaako se lärpäke vai otettava koko konsoli.

Oma keppi on vähän nihkeä kylmänä -20 pakkasel, laatikon öljytkin on vaihettu. Lämpimänä alkaa toimia paljon nätimmin.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Futurez  Kulkukoira