Autoracing  KL-varaosat

D5 ja voiman puute

  • 10 Vastauksia
  • 4892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
D5 ja voiman puute
« : 11.03.2018, 10:50:57 »
Auto toimii ihan ok mutta se viimeinen potku puuttuu. Pääsin kokeilemaan sitä lämä lattiassa ja 185 oli mittarilukema mihin hyytyy. Välillä tuntui ettei kaasusta tapahtunut mitään, kun yli 3000rpm painoi pohjaan.
Mitään koodeja ei ole antanut. Mistähän sitä lähtis etsimään. Toki koodit luetaan lähtöön.  Koneena siis harmaakantinen 185hv
V70 2.4 20v

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #1 : 11.03.2018, 14:12:24 »
Uudella yrityksellä hyytyikin jo 130 mittarinopeuteen. Kierrokset nousi mutta ei vaan kulkenut. Kick down toimi mutta vedot uupui. Ihan kun olis ollut asuntovaunu perässä. Mitään vikailmoituksia ei anna.
Lopulta jopa 80km/h oli 4000prm ja tuskan takana.
Sammuttamalla auto kaikki toimii taas ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2018, 15:01:09 kirjoittanut ceebbari »
V70 2.4 20v

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #2 : 11.03.2018, 20:16:03 »
Livedatasta katsomaan onko pakokaasujen lämpöantureiden arvot järkeviä ja toki muutkin arvot tarkastaa, että ovat johdonmukaisia.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa cman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #3 : 13.03.2018, 13:29:42 »
Hiukkassuodatin tukossa? Yleensä tästä tulee vikakoodi herkästi.

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #4 : 13.03.2018, 14:56:54 »
Koodit luettu ja tulos oli:

P0404 Exhaust gas recirculation-circuit range/performance
P2080 Exhaust gas temperature sensor circuit range/performance (Bank 1 sensor 1)
P0404
P0101 Mass or volyme air flow-circuit range/performance problem
P2015 Intake manifould runner position sensor/switch-circuit range/performance (bank 1)

Mistä kannattaisi lähteä eteenpäin?
Omalla lukijalla ei pääse käsiksi pakokaasun lämpötiloihin.
Olisiko kellään pääkaupunkiseudulla aikaa jossain vaiheessa auttaa live datan muodossa?
Auto toimii edelleen ihan ok. Viat ilmenee vasta reilusti poljettuna. Mitään valoja ei siis sytyttele silloinkaan.
Sen verran lisäystä että pyörreläppien välitanko oli irti ja korjaussarja siihen nyt ainakin tilattu. Tuo P2015 viitannee siihen...
« Viimeksi muokattu: 13.03.2018, 15:07:35 kirjoittanut ceebbari »
V70 2.4 20v

Poissa Volvo_2010

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #5 : 13.03.2018, 15:54:02 »
Hiukkassuodattimen lämpötila-anturi sökö. Mulla oli samat oireet ja vikakoodit. Mitään häiriövaloa ei syttynyt ajossa.

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #6 : 16.03.2018, 22:45:59 »
Kävin vuelä perusteellisemmassa koodin luvussa sekä poistossa. Samalla vaihdettiin polttoainesuodatin ja lukittiin pyörreläpät auki. Hiukkassuodattimen vastapaine oli 1,2-1,3mbar, eli se ei ainakaan ole tukossa.
Ajoin juuri mökille ja sen pätkän toimi temppuilematta. 120km/h reilu pätkä. Pitää vielä tsekkaa jossain välissä tuo pakokaasun lämpötila kovassa ajossa
V70 2.4 20v

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #7 : 17.03.2018, 08:25:47 »
Kävin vuelä perusteellisemmassa koodin luvussa sekä poistossa. Samalla vaihdettiin polttoainesuodatin ja lukittiin pyörreläpät auki. Hiukkassuodattimen vastapaine oli 1,2-1,3mbar, eli se ei ainakaan ole tukossa.
Ajoin juuri mökille ja sen pätkän toimi temppuilematta. 120km/h reilu pätkä. Pitää vielä tsekkaa jossain välissä tuo pakokaasun lämpötila kovassa ajossa
Minusta tuo on turhankin pieni vastapaine toimivalle hiukkasloukulle. Onko dpf poistettu ja softattu? Silloin syttyy huonommin vikavaloja.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #8 : 17.03.2018, 09:21:44 »
On se ainakin sitä poltellut minun aikana, eikä ainakaan tehoa ole lisätty samalla
V70 2.4 20v

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #9 : 17.03.2018, 13:23:17 »
Vai olisiko tuo kuitenkin eropaineen / paine-eron lukema? Mittaushan tehdään dpf-kennon molemmin puolin.

Mittaustulos on kai otettu tyhjäkäynnillä? Veto päällä yläkierroksilla pitäisi eropaineen olla karkeasti ~200-300mbar molemmin puolin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: D5 ja voiman puute
« Vastaus #10 : 17.03.2018, 16:16:57 »
Tyhjäkäynnillä juu otettu
V70 2.4 20v

 

Elekma  Autoracing