KL-varaosat  Race.fi

Pulleroposki TDI | V70 MK2

  • 38 Vastauksia
  • 17101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #30 : 17.09.2018, 21:19:13 »
Pikku päivitystä taas vaihteeks, alipaineletkujen liitännät kävin läpi mutta vieläkin huopaamista esiintyy, pitää seuraavaks vaihtaa antureita yms.

Öljynkäry joka tuli kabiiniin aina pysähdyksissä tuli myös selviteltyä vihdoin, huohottimen tiivisteen tilasin skandixilta mutta sillä ei käry lähtenyt joten uutta tsekkailua kehiin ja huomasin että huohotinputki oli halki kiinnikkeen kohdalta EGR:än alta, purkumotista uus putki ja käry lähti  S*

Skandix tilauksessa oli myös pitkään listalla olleet mustat käännönrajottimet jotka nappasin kiinni, ei enää lokarit hankaudu kääntyessä.

Purkukoneessa olleen imusarjan irrotin yks kaunis päivä ja poltin karstat bensalla, pikku hinkkausta ja vanha irti ja "uutta" tilalle, samalla huomasin että EGR oli tulpattu edellisen omistajan toimesta joten tulppa siirtyi myös uuden putsatun imusarjan yhteyteen.




264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #31 : 18.09.2018, 20:29:03 »
 :-\ Tänään vielä pieni öljynkäry valtas kabiinin moottoritien jälkeen risteyksessä, öljyä ei näytä valuvan pakosarjan päälle tms. vinkkejä otetaan vastaan mistä vois johtua,

Tänään auto sai pesun ja konetila ehjät moottorinsuojat, eberin säädin tuli laitettuu mankanviereen.



264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #32 : 19.09.2018, 06:43:56 »
Turbon paluupuoli yms, auto ylös ja pohjan kautta tutkiskelemaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #33 : 12.01.2019, 20:50:14 »
Volvo liikkunut ja ropailtu mutta päivittely jäänyt vähemmälle joten otetaan kiinni

Marraskuussa iskin W-Lighti Lightning 175 led lisävaloja kiinni 3kpl ja SeekerVenomin paneelin, ohjaus releellä jolle heräte Volvon liittimestä jota ohjataan lisäkaukovalonapilla jonka hain siniseltä, samalla tuli roiskeläpät eteen ja taakse.
Myös turbon vaihdoin käytettyyn jossa välystä vähemmän, vanha huohotti öljyä joka puski välijäähyltä ulos, vesihehkut vaihoin samalla.

Xc90 nahkapenkit iskin kiinni orkkispaikoille suoraan, kuskinpenkki on sähkönen joka lähti toimimaan suoriltaan muistipaikkojen kanssa.

Joulukuussa vaihoin pumppuun molempien kansien tiivisteet, ebaysta 15e koko tiivistesarja josta käytin nuo kaksi, loppu vuotaminen eikä ylimääräsiä öljyn/dieselin käryjä enää tule kabiiniin, myös alipainepumppuun vaihdoin stefan jolla nakuttaminen loppui, tuulilasin vaihdatin viimeviikolla.

Siinä nopeasti viimekuukausien tapahtumat, kuvat kertoo toivottavasti enemmän  8)




264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #34 : 27.01.2019, 20:24:30 »
Volvo saanu taas vähän hellyyttä osakseen, ohjaus tuntui aavistuksen jäykältä joten otin purkumotista "ehjän" ja nakkasin kiinni, hetken ajon jälkeen alkoi hirvittävä ulina ja teki tehostinnesteestä aika mehua, eli jostain ilmaa vissiin imi mukaan, sitten se nasahti lopullisesti joten ostin käytetyn orkkiksen ja laitoin kiinni, muuten pelaa hyvin mutta puskee tehostinnestettä korkinvälistä eli painetta puskee, säiliön ostin kesällä uuden joten tuskin siitä johtuu, pitää koittaa ostaa uus keväämmällä jos sillä paranisi vai voiko johtua hammastangosta tuo paineeni tekeminen? Vanha tehostin jolla ohjaus oli jäykkä puski myös aavistuksen nestettä korkinvälistä.

Vklopun projekti oli vaihtaa etujarrupalat ja levyt sekä käytetty jarrusatula eteen, myös takajouset ja iskarit sai uutta tilalle, iskarit eivät menneet leimalta läpi ja yläpäät kolisi joten ne vaihtuivat myös SKF:iin, iskarit on TRW:n ja jouset starkin joita en suosittele istuvuuden puolesta, alapää piti liinalla naittaa kiinni ennen auton laskemista, muuten jousi pääs pomppaamaan pyörännapaa vasten pois omasta kolostaa, jonkinverran tuli etukenoa mutta katotaan miten tuo laskee päivien mittaan vai joutuuko etupäänkin tekemään.

Polttoainesuodatin tuli vaihdettua ja volvon orkkis jenkkivilkkukanta.

Huomenna jos koittaisi leimalle uudestaan, laahaava vasen etujarru ja toinen takaiskari oli syyt hylkyyn.

Orkkis ja tarvike pumput:












264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #35 : 27.01.2019, 21:43:47 »
Eli meinaat jenkkiparkeilla leimalle? Mä olen vaihtanut aina tavalliset siksi aikaa ettei tule turhaa merkintää niistä.. En siis ole viitsinyt edes kokeilla tuleeko sanomista.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #36 : 28.01.2019, 21:12:22 »
Eli meinaat jenkkiparkeilla leimalle? Mä olen vaihtanut aina tavalliset siksi aikaa ettei tule turhaa merkintää niistä.. En siis ole viitsinyt edes kokeilla tuleeko sanomista.

Juu, jälkitarkastukseenhan tuo nyt meni ja eivät niihin puuttuneet, läpi siis meni, etujarrut tasan 2kn  8)

Tänään tuli saatettua Eberin GSM controlleri toimintaan, nyt saa puhelimen työpöydältä/tekstiviestillä eberin päälle ja pois sekä ajastuksen, kytkentä tehdään kellon taakse rinnan.
Gsm controlleri ebaysta 40€+Elisanliittymä 4€/kk eli suht halvalla vrt eberin oma gsm controlleri yms. puhelimen piilotin radion taakse.

Kytkennät:

Eberin johdot | Nokia GSM-controllerin nastat
Punainen = 12v + PKZ-1
Ruskea = MASA
Keltainen = PKZ-2






« Viimeksi muokattu: 28.01.2019, 21:14:09 kirjoittanut Elek »
264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #37 : 28.01.2019, 21:36:12 »
Mulla oli 10v sitten tällanen toteutus ja nokia 3310 käytössä. Hyvä ja edullinen ratkaisu, mutta kännykän akku kyykkäs aina kun oli kovimmat pakkaset. Että sit ei saannu yhteyttä käynnistääkseen webaston etänä.

http://odi.kapsi.fi/hf1

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Pulleroposki TDI | V70 MK2
« Vastaus #38 : 28.01.2019, 21:54:35 »
Mulla oli 10v sitten tällanen toteutus ja nokia 3310 käytössä. Hyvä ja edullinen ratkaisu, mutta kännykän akku kyykkäs aina kun oli kovimmat pakkaset. Että sit ei saannu yhteyttä käynnistääkseen webaston etänä.

http://odi.kapsi.fi/hf1
Joo oli yhtenä ideana tehdä itse mutta kun tuohon hintaan saa valmis ratkasun niin päädyin siihen, ja tuossa ei ole omaa akkua joten se ei voi loppua, auton tosin voi  ::)
264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

 

Autoracing  KL-varaosat