Tuo vajaa 3viikkoa sitten hankkimani ajokki on muutaman kerran tehnyt oireen, että tuntuu vauhti hiipuvan maantiellä ja ei reagoi kaasupolkimeen.
Ekan kerran kun huomasin vaivan, ajoin vakkari päällä muttei ollut vaikutusta vaikka painoi itse kaasua.
Tänäiltana viimeksi teki, 80kmh vauhdissa loivassa ylämäessä. Enemmän kun polkee, pudottaa automaatti pienemmän pykälän mutta tuntuu silti että on tehot hukassa. (Rajoittaa samaan tyyliin tehoa kuin ois luistonesto päällä) Lähes pohjaan painettuna "hyökkää" kyllä, eli lähtee vetämään. Sitten hetkeä myöhemmin taas alkoi toimia normaalisti..
Mitään vikavaloa ei ole polttanut ja kaasuläppäkotelon oli edellinen omistaja noin vuosi sitten lähettänyt saksaan korjattavaksi, korjauksen jälkeen on ajettu alle 20tkm.
Jos läppäkotelo oireilisi, niin eikö sen pitäisi vikavaloja poltella? Vikakoodeja ei ole vielä luettu, kun en ole ehtinyt käyttää tuttuni luona.
Silloin kun tuntuu että veto häviää, jos samalla hetkellä nostaa jalan kaasulta, on tyhjäkäynti ihan normaali 800&900rpm välissä(eikö viallinen etm yleensä oireile epätasaisilla tyhjäkäyntikierroksilla?
Ekan kerran jälkeen käytin läppäkotelon ja ilmanputsarin välistä kumiputkea irti ja putsailin bräk kleeniin kastellulla rätillä sisäpintoja sen mitä siitä läppää raottaen pystyi. Kumiputkessa oli kiinnitysklemmarin reunan kohdalla pieni murtuma muttei kyllä käynti muutu kun letkua puristelee..
Rätti kyllä meni hyvin mustaksi vaikkei se kotelo nyt kauhean likaiselta näyttänyt, uskaltaako sitä ihan suihkutella yllämainitulla aineella vai onko vaarana sähkölaitteiden vioittuminen? Ja ennenkaikkea, voisiko se vuoden käytöllä jo likaantua niin että alkaisi oireilemaan ja voisiko korjautua kunnollisella puhdistamisella?
Edit: tulipa melkoinen romaani kirjoitettua, toivottavasti saatte selkoa
