Elekma  Autoracing

850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä... (vain kääntyessä nyt)

  • 24 Vastauksia
  • 8463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #15 : 20.09.2011, 19:08:44 »
itse en ole vaihtanut iskareita volleeni en tiedä että voiko näihin edes vaihtaa pelkkää patruunaa, mutta vaihoitko jousijalkoineen vai patruunan sisään  jos se patruuna on väljä ja kolisee sisällä, olen törmännyt moiseen mutta eri merkkisessä autossa. ::)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #16 : 20.09.2011, 22:48:03 »
Noh ompahan mukava käyttää katsurilla seuraavan kerran ku kaikki on uutta  8)

Toi on ainut asia joka mua lohduttaa ensivuoden katsastukseen nähden.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #17 : 21.09.2011, 08:26:42 »
itse en ole vaihtanut iskareita volleeni en tiedä että voiko näihin edes vaihtaa pelkkää patruunaa, mutta vaihoitko jousijalkoineen vai patruunan sisään  jos se patruuna on väljä ja kolisee sisällä, olen törmännyt moiseen mutta eri merkkisessä autossa. ::)
Näissä vaihdetaan koko iskari, vasta möhkökylkisessä eli -01 eteenpäin on toi patruuna...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #18 : 01.10.2011, 20:06:44 »
Nyt on jousien ylälautaset vaihdettu...
Kopina vaimeni huomattavasti, mutta silti sieltä tulee sitä.
Moottorin alakiinnikkeet on vielä hyvässä jamassa, ei ollut haperon näköiset/tuntuiset.
Apurungon puslissa ei ollut väljyyttä.

Painellessa auton keulaa, molemmilta puolilta tuntuu pieni väljyys. :idiot2:
Nyt sit alkaa tosissaan vaihtoehdot loppumaan...
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 00:58:44 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

s73

  • Vieras
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #19 : 01.10.2011, 21:07:13 »
olisiko jarrusatulan reiät väljät ja kolisee montuissa? Jotain muuta konehuoneessa löysällä tai irti?  hanskanlokerossa jotain mikä metelöi?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #20 : 02.10.2011, 01:04:07 »
olisiko jarrusatulan reiät väljät ja kolisee montuissa? Jotain muuta konehuoneessa löysällä tai irti?  hanskanlokerossa jotain mikä metelöi?

Satulat on avattu viimeksi silloin kun vaihdoin palat ja siitä on jo vuosi aikaa.
ja eikä ne tuntunut heiluvan kun tönisin ja kääntelin niitä.

Konehuoneessa ei ole mitään irti, ellei joku ole mennyt irroittamaan jotain.

Tosiaan kolina alkoi kun olin vaihtanut etuiskarit joten siellä se vika pitäisi kaiken järjen mukaan olla.

Edit: toinen jousista oli vähän oudosti paikoillaan kun avasin niitä. pohjanlyönti kumi oli jousessa kiinni ja pantteessa.
nyt ei ole enään.

Avaa konepelti ja kokeile nouseeko iskarin päät kun painelet autoa keulasta keskeltä. Jos nousee niin sitten noi lautaset on entiset..

Tätä tapahtuu edelleen... :facepalm:


Edit: lisään tähän vielä että kolina tulee nyt molemmilta puolilta, pahemmin apumiehen puolelta.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 01:16:48 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #21 : 02.10.2011, 21:46:54 »
Ettei sitä nyt kumminkin olisi kasattu väärin tai väärillä tai viallisilla osilla? Jos se ääntely on nyt varmasti kohdennettu sinne iskarin yläpäähän niin sinne sitten pura-ihmettele-kasaa leikkiä niin kauan että saa selville miksi siellä on liikaa välystä..
Jos olisi oma niin leikkaisin sopivasta tukevasta kumista tilkeet sinne iskarin yläpäihin ja pistäisin tiukkaan nippuu siten ettei ainakaan sieltä voi kolista enää.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #22 : 03.10.2011, 17:10:20 »
Tämän päiväsen kruisailun jälkeen vain kääntysessä kopisee pikkasen, suoralla ajaen on hiljaista. tais mennä jotenkin paikoilleen.
Mut nyt kyl auto tuntuu kuin haitaribussilta hiekkatiellä, aivan kuin menis kahva edellä jokaisessa loivassakin mutkassa..

Seuraavaksi varmaan takapään osia vaihtelemaan... :'(

Edit: aina kun saa jotain laitettua niin toinen tulee takaisin... :-\
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 17:13:13 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm-95 farmari koliseee edelleen edestä...
« Vastaus #23 : 03.10.2011, 18:13:44 »
Toi on ainut asia joka mua lohduttaa ensivuoden katsastukseen nähden.

Viet kärryn insinöörille ja kysyt mikä siellä kolisee?>tekevät työkseen ,kyllä pitää tietää ;)
>säästyy turhaltä stressiltä, koska kuitenkin vanhoista löytävät pari muutakin syytä siihen uusinta rahastus näytöön.

Jos keulasta painaessa se välys tuntuu saisiko avustajan kanssa paikannettua kolinan/välyksen lähteen esim. autonosturilla ja alta tutkimaan apurin heiluttaessa puskurista neliösentti kerrallaan>pyörät ilmaan vaihde päälle ja kurvia jos tulee voimansiirrosta vaikka vetarista niin naputus ympyrää ajaessa... ja kokeilee molempiin suuntiin>en usko tosin tuohonkaan jos kerran tuntuu puskurista painettaessa välys näppiin?> luulis löytyvän jo tutkimalla joka nippeli ja stetoskoopilla kuunnellen mihin suurin meteli paikantuu ja miksi. Esim. sattuu väärä iskarin kumi joka ei sitte sopinutkaan tms.?? Projektin tiimellyksessä jäänyt huomaamatta?>olihan ne uudet iskarit kunnossa jne.. esim. nestemalleja kannattaa pumppailla muutama tovi ennen asennusta ym.>tuo vaappuminen vähän epäilyttävää iskarin kunnon suhteen?
Osta miulta -96 ei kolise ja juuri leimattu :)>moottorinohjausboxikin ym. "halpaa" jo uusittu.
Ps. kakkosautooni en myy :pomo:.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 22:59:44 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Tänään tarkistelin pultteja ja muttereita ja sain ne momenttiin, nyt hävis viel enemmän kolinat.

Noh se saa riittää, ellei kolina voimistu huomattavasti.

Seuraavaksi sitten vaihdan KAIKKI moottorin tuet ja kannakkeet. ylä ja alatuki on vaihdon tarpeessa joten miksei kaikki..
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy