Kulkukoira  Proturbo

960, -91, ilmanvaihto loppuu pitkissä ylämäissä

  • 6 Vastauksia
  • 1587 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Viime kesänä tuli huomattua sellainen outo seikka että pitkissä ylämäissä ilmanvaihto/puhallus loppuu hytistä.
Autona vuoden -91 960 ja varustettu automaatti-ilmastoinnilla.
Eli kun tulee pitkä loiva tai jyrkkä ylämäki, niin ilmanvaihto hyytyy oli asento sitten auto asennossa tai manuaali pyynnillä.
Kun tasainen osuus tai alamäki tulee niin pöhinä jatkuu itsestään. Pienet mäet mitkä on nopeasti ohi ei hyydytä pöhinää.

Ilmastointi ei tiedossa olevasta viasta johtuen ole ollut toiminnassa.

Tässähän on näitä alipainejuttuja jotka säätyy jollain tapaa mikä itselle ei ole tuttu juttu.

Itsellä ja parilla kaverilla ei mielikuvitus riittänyt siihen, että mikä tuon voisi aiheuttaa.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

s73

  • Vieras
Vs: 960, -91, ilmanvaihto loppuu pitkissä ylämäissä
« Vastaus #1 : 19.03.2018, 20:12:26 »
2-toiminen alipainekello hajalla, foorumilla on tuosta juttua.  :buck2:

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 960, -91, ilmanvaihto loppuu pitkissä ylämäissä
« Vastaus #2 : 19.03.2018, 20:25:51 »
niin eikai ne kellot tiedä koska on ylämäki ja koska alamäki ja vielä niitteen pituuksia,mutta sen ne tietää koska on alipainetta ja koska ei,eli kaasun asento vaikuttaa kyllä,eli kello/t vuotaa niin paineet karkaa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)


Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: 960, -91, ilmanvaihto loppuu pitkissä ylämäissä
« Vastaus #5 : 19.03.2018, 21:04:15 »
Eli mihin tätä kaksi toimisuutta tarvitaan?
Voiko sen laittaa toimimaan jollain yhdellä tapaa/ voimakkuudella?
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

s73

  • Vieras
Vs: 960, -91, ilmanvaihto loppuu pitkissä ylämäissä
« Vastaus #6 : 19.03.2018, 21:10:50 »
Puhaltaa lattialle tai tuulilasille, patenteissa ei ole järkeä.

Voithan sen vielä varmistaa onko vika siinä, vahvasti siltä näyttää.

 

KL-varaosat  Race.fi