Tässä esittely omasta harraste-, käyttö- ja kesäautosta. Kyseessä on 142 Sport vuosimallia 1970. Moottorina siis B20 B kahdella SU HS6 kaasuttimella jonka jatkeena pitkäkeppinen m40. Värikoodi on 46 ja sisusta on 619-644 harmaa.
Ostin auton heinäkuun viimeisenä päivänä vuonna 2017. Tarkoitus oli saada auto ajoon siihen mennessä, että saan ajokortin eli aikaa oli n. 3kk

parhaimmillaan tallissa tuli vietettyä 100 tuntia 9 päivän aikana eli välillä yöunet ja muu elämä jäivät vähäisemmälle

, mutta työ tuotti tulosta ja auto oli jälleen katsastettu 3.11.2017! Täysin valmiita nämä eivät kai ole koskaan, tähänkin on tulossa vielä monenlaista kuten roiskeläpät, uusi puskuri koska nykyisessä on lommoa havaittavissa jonka näkee kuvastakin, uusi (tietysti alkuperäinen samanlainen) ratti ja yksityiskohtia kuten maskin vaihto parempaan, kuskin etuvilkun kuvun uusiminen, keulan listat yms. Mitään suurempaa ei ole enää tulossa joten projektiosioon tämä ei kuulu. Kuvat ovat heikkolaatuisia johtuen siitä että ovat käyneet monessa eri palvelussa jotta ne saatiin linkitettyä tähän. Itse olen erittäin tyytyväinen ja mainittakoon vielä että oli ensimmäinen kokonainen automaalaus jonka tein.
2020

13.10.2018

Pienemmillä 14” talvirenkailla 2018 keväällä.

Ostokunto

Kempin käyttö oli tuttua kun toista projektia (244) liimannut useita satoja tunteja kasaan. Huomattavasti enemmän mätää oli kuin mitä kuvissa näkyy korjattuna (seissyt 10v)

Rapsakkaa

uusi palkki

Uusia oikean mallisia lokasuojia ei löytynyt ajoissa joten piti improvisoida. Huhujen mukaan 70 vuosimallissa kuuluisi olla suurella pyöränkaarella oleva lokasuoja, mutta kertokoon jos jollain on varmaa tietoa. Vanhat lokasuojat olivat niin pahat että edes minä en niitä parsinut kasaan.

Ihan vähän vaan piti pakkeloida

Maalaus ja pohjatyöt olikin eniten aikaa vievä operaatio kun halusin senkin tehdä omassa tallissa.
Maalattua

Kasausta, "remontointoitu" ja maalattu moottori. Mitään ihmeellistä moottori ei siis tarvinnut. laakerit, männät, veivit, sylinterit ja muut olivat hyvässä kunnossa. Kannesta oli yksi pakoventtiili palanut ja se vaihdettiin.

Uudet tietysti itse tehdyt matot

Ensimmäinen koeajo joka oli ihan pieni ympyrä pihassa.

Ja konttorin pihalla odottamassa tuomiota. Ensimmäisellä läpi! Ainoa huomautettava asia oli rekisterikilven valot jotka jäivät kytkemättä kun loppui tunnit yössä kesken kun katsastus oli klo 9.00. Ja kyllä, lokasuoja ei istunut vielä tässä vaiheessa kunnolla.

Lisää tulossa sitten kun ehtii tekemään. Kiitos ja kumarrus kaikille ketkä lukivat

Uusille lukijoille lyhyt tiivis video siitä, mitä viimeisen 7 vuoden aikana on tapahtunut:
https://youtu.be/hCY2AgRpu5c?si=Qpr_KLjz3u3r17J1