Rupeaa tiet olemaan jo sulia ja ajokausi aluillaan. Enää ei puutu paljoa.
Weberit purin vielä varuiksi osiin ja putsasin kunnolla ja vaihdoin kaikki tiivisteet, palautinjouset ja neulaventtiilit (200). Onneksi tuli tehtyä, oli nimittäin huomattava määrä epämääräistä törkyä sisällä. Samalla hinkkasin kummatkin kaasuttimet kauttaaltaan hammasharjalla ja kiillotusaineella useampaan kertaan jotta sai vähän edustavamman näköiset. Samalla tuli imusarjat putsattua soodapuhalluksella ja laipat oikaisin kun toista imusarjan korvaa hitsattu, täytyy hankkia kokonaan uudet imusarjat kun lompakko antaa myöden. Sen jälkeen pinnapulteiksi B20 imu/pakosarjan pinnapultit kun mitta sopi juurikin ja kaasuttimien ja imusarjan väliin tuli misabin peltilaipat ja kumityynyt muttereiden alle.


Viimeisimmän tielle jäämisen seurauksena kyllästyin lopullisesti 50 vuotta vanhaan kärjelliseen jakajaan ja ostin tilalle tuon uusimman 123 ignitionin tune+ jakajan. Sopi suoraan paikalleen. Säätökokemuksia ei vielä ole mutta tuo mobiilisovellus kuivaharjoitteluna vaikuttaa oikein pätevältä. Näkee näytöltä suoraan mitä jakajan sisällä tapahtuu: lämpötilan, kierrosluvun, imusarjan paineen, ennakon ja akun jännitteen. Ennakkokäyrän pääsee myös näkemään näytöltä ja voi säätä haluamansalaiseksi ja myös kierrosrajoittimen voi asettaa sovelluksesta. Innolla odotan että pääsee testaamaan, varmasti kuitenkin on parempi kuin se edellä mainittu 50v väljä valurauta jakaja. Ulkonäöllisesti ei paikallaan ollessa pistä silmään.


Sattui myös tulemaan vastaan yksi uusi 140-sarjaan tarkoitettu 2,5” Sporttiputkisto fiksuun hintaan niin oli ostettava se pois, vaikka alunperin piti tehdä itse. Jälkeenpäin ajateltuna oli voittajan valinta nimittäin se sopi suoraan paikoilleen alkuperäisillä kannakkeilla ja ulkonäkökin vastaa alkuperäistä eikä näytä räpelletyltä. Toki koko on hieman eri




(Uudet maalatut reaktiotangot odottavat asennusta)
Muuta mitä on tullut tehtyä niin vaihdoin sen lukollisen 1031 akselin tämän alle kun express ei vielä tänä kesänä liikahda, sekin on työn alla mutta täytyy edes yksi kesäauto pitää ajossa
Toisen ratin korjasin ja maalasin ja asentelin paikoilleen, saa nähdä kuinka kauan kestää kun tuo niin ihana bakelliitti ikääntyessään on herkkää halkeilemaan.

Näillä mennään, enää täytyisi kunnon pakosarja hankkia ja polttoainelinja tehdä. Toivottavasti viikonpäästä ensisavut!
