Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 jytky

  • 183 Vastauksia
  • 72087 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #120 : 28.04.2011, 14:05:28 »
On vielä nuori ja kokematon niin jaksaa rellestää:P

Juuri tulinkin hallilta ja tehtiin ahtimen öljynkierto valmiiksi hienosta värimaailmaamme sopivasta sinisestä letkusta ja kytkimen uudella kiristys systeemillä saatiin vaihteet silmään jopa koneen käydessä!!. Myös kiinnikkeet siirretylle syylärille väänneltiin.

Kesäloma on alkanut ja homma jatkuu seuraavasti:

Otin ahtimen mukaan ja se lähtee nyt pohjanmaalle sunnnuntaina samalla kun lähden sinne viettämään kesää ja tekemään töitä ja saa itseensä stefat, tiivisteet ja keraamiset laakerit. sen jälkeen koko paketti lähtee tasapainotukseen. Turun pään osalliset tekevät vielä painekoteloon lähdöt paineensäätimelle, kaasareiden painenipoille ja ahtopainemittarille ja samaten dumppiin pitää tehdä vielä haaroitus imusarjaan menevien putkien kanssa.

Toukokuun aikana pitäisi siis nämä asiat saada hoitoon ja sitten kesäkuun projektina on saada konekäymään ahtimen kanssa ja auto siirrettyä seinäjoelle penkitykseen ja säätöön. Sieltä onkin sitten lyhyt matka potniaringin ratapäivään..Jos kone kestää penkityksen:DD Kiitos ja kumarrus vielä kerran kiinnostuksesta kyllä tämä tästä paranee:P kuviakin joku käy räpsimässä joku päivä ELK

Niin ja jos joku vieläkin ihmettelee kummia lauseiden monikkoja niin tätä on 5 hengen timanginen porukka toteuttamassa. Ja minä ( Matti - tuo kaunis saumantekijä kuvissa edellisellä sivulla ) sama henkilö aina kirjoittelen tätä plokia.

Nyt alkanee vapunvietto! ihanaa olla opiskelija.
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #121 : 04.05.2011, 21:55:00 »
Tänään töiren jälkee menin purkamaan ahtimen tasapainotusta varten.

Pari kuvaa sisuskaluista kun jotain voi kiinnostaa:





Tässä kuvassa näkyy nyt toinen vaihtoon menevä siipipuolen laakeri.



tämä nyt se tärkein ja lähtee tasapainotukseen, laitoin tuohon vielä rattaan päähän ja laakerit paikalleen ja saas nähä koska kerkeää viedä ja minne. pitää vähän tutkailla asiaa



MSNS

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #122 : 05.05.2011, 09:34:42 »
Tuo on kyllä mielenkiintoinen viritelmä. Ei näy vastaavaa ihan joka päivä.

Koita saada osat painotettua ja uudestaan kasaan, niin pääsee vihdoin ajamaan muullakin kuin alipaineella.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #123 : 05.05.2011, 18:08:40 »
juu olis kiva päästä pian paineen puolelle :pomo:

Niiin muuten hyvä landian kansa tässä kun tasapainotuksesta on taas kyse niin palataan siihen aikaisempaan tasapaino kiistelyyn. Elikkä tätä seuranneet tietää että  kytkinasetelma tehtiin itse ja se oli hyvin kyseenalainen tasapainotuksen kannalta ja tästä myöskin käytiin kiivasta keskustelua. Voin kaikeksi helpotukseksi ja onneksi todeta että se ei luo ainakaan mitään silmillä huomattavia täristyksiä koneeseen korkeillakaan kierroksilla. :P Toki vähän muita murheita sen kanssa on:DD
MSNS

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #124 : 05.05.2011, 18:35:07 »
Tuli pitkästä aikaa vilkastua tännekkin...

Edistystä on tullut kivasti, hitsausjälkeä on ainakin kiva kattella.

Sen verran on kysyttävä tosta sun dumpista; onko sulla mitään käsitystä kuinka paljon noi reiät virtaa ilmaa? Näytti melko pieniltä vaikka niitä olikin muutama. Täyskaasulta höllääminen voi aiheuttaa melkosen vislauskuoron...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #125 : 05.05.2011, 19:16:15 »
voi aiheuttaa melkosen vislauskuoron...
Eikös siihen pyritäkin  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #126 : 05.05.2011, 20:05:20 »
juu julumetut äänet voi olla tulossa ::) Joo ei oo käsitystä mutta pitäis ilma paeta kuitenkin^^

MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #127 : 10.05.2011, 21:34:07 »
Tänään Turun päässä tapahtunut sellaista että jostain Lada Samarasta haettu sähköflekti^^ Johdot ja kytkin sille onkin sielä jo valmiina, jonkunlainen kiinnitys on sille tehtävä. Samaten dumppiin on nyt saatu alipaineohjaus nippa kierrettyä paikoilleen.
MSNS

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #128 : 18.05.2011, 19:04:27 »
Onkos täälä tapahtunut mitään?
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #129 : 18.05.2011, 19:45:25 »
Ahtimen tasapainotusta vielä odotellaan. Mutta huoli pois tämän on tarkoitus olla käyntikunnossa kuitenkin heinäkuun alussa:P
Jotain kuvia voisin huomenillalla laittaa^^
MSNS

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #130 : 23.05.2011, 17:27:53 »
Morjensta volvo kansa. tässä pari väliaika kuvaa..



siinä ensinnäkin ne kauanaikaa sitten tehdyt syylärin yläkiinnikkeet.

ja tässä sitten kokonaan valmis dumppi.



Tässä myös plekti jonka asennus kesken.



Ja ahdin vieläkin asuilee tasapainotuksessa.



MSNS

kowalski

  • Vieras
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #131 : 23.05.2011, 20:33:14 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tyhmä kysymys, mutta minne tuo letkun toinen pää kuuluu laittaa?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #132 : 23.05.2011, 21:15:41 »
Kaasuläpän jälkeen kiinni, kai?

kowalski

  • Vieras
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #133 : 24.05.2011, 15:56:23 »
Kaasuläpän jälkeen kiinni, kai?

Mitäs hyötyä tällä saavutetaan?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9513
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 scic (mekaaninen ahdin)
« Vastaus #134 : 24.05.2011, 16:03:28 »
Mitäs hyötyä tällä saavutetaan?

Eikö tuo oo dumpin ohjauspaineletku eli dumppi aukeaa kun ylipaine kaasuläpän etupuolella kasvaa riittävän korkeaksi?
765 B280 -85,  MB EQC -22

 

Proturbo  Autodiagnoosi