Proturbo  Autodiagnoosi

Omituisuuksia ohjauksessa, hammastanko vaiko laahaava jarru syynä?

  • 19 Vastauksia
  • 11529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Onko tuo rengassarja ja ilmanpaineet eliminoitu tarpeeksi hyvin? Tukivarret tässä kai oli jo uusittu tyypillisistä puollonaiheuttajista.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Useammalla rengassarjalla kokeiltu. Eräs kaveri ehdotti, että voisi kokeilla vähän reilummilla ilmanpaineilla (reilu 3 bar?). Mihinkään ihmeparanemiseen en suoraan sanottuna edes usko noin helpolla keinolla, mutta laitetaan kokeiluun parin päivän sisällä...

Ja joo, tukivarret on uusittu. Ne raidetangot taitaa olla niitä harvoja alustanosia, joita ei ole vaihdettu vielä...
« Viimeksi muokattu: 01.05.2018, 22:07:11 kirjoittanut tuomaril »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3027
  • www.vrcf.fi
Kurkkaa missä kunnossa alapallot on, omassa oli samoja oireita ja pallo todella väljä. rengas ilmaan ja kunnolla kampeamaan rengasta, tuo alapallon väljyys ei ihan hypistelemällä selviä.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Piti testata eilen emännän s60 kun huomautti lievästä vetelystä.
Tie jossa valitti erityisesti esiintyvän on voimakas kallistus ja syvät urat. Urissa on hiukan oikealle pyrkivä, otti urista pois niin rengasäänet hiljeni ja meni kevyesti ohjaten nätisti.. Vedin piruuttani vasemmalle kaistalle niinkuin peilikuvana eli lievasti vasemmalle pyrki ja urista pois sama parannus kuin oikeal kaistallakin. Vedin vielä ihan keskellä tietä niin kädet voi ottaa irti ja suoraan meni.
Kävin myös tuos tasasel varikkosuoral niin menee suoraan vaik jättää kädet irtikin 30>60km/ h kevyesti kiihdyttäen.

Emäntä näköjään ruvennu jostain syystä enemmän urissa ajaa ja ainakin täälläpäin on ne syviä ja karkeapintaisia  Tuo 225/45 on herkempi syville urille verraten johonkin 215/50  tai 205/55 kokoon.
Itse pyrin aina ajaa ulkona urista jos tien kunto ja leveys mahdollistaa niin rengasäänet paljon hiljasemmat eikä tartte niin paljoa korjata ohjaten.

joko noin testannu?
 Pehmennyt iskari tai jousi tehny myös ohjaukseen vaikuttavia kuvioita, tosin mutkissa ja pompuissa korostuneesti.. Myös takapään väljät osat voi vaikuttaa ohjauksen toiseen suuntaan enemmän pyrkimiseen.


« Viimeksi muokattu: 02.05.2018, 01:01:46 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Jatkoa vanhaan tuttuun ketjuun..

Mulla vetää V70 -07. 2.4D tasaisen varmasti oikealle. Renkaat 17/45/225. Talvirenkailla 16/55/205 pelkästään rauhaton ei sentään vedä.
Urien oikealla puolella ajaessa ajettavuus on siedättävällä tasolla mut entinen volle oli tähän verrattuna itse rauhallisuus samoilla vanteilla ja renkailla. Löysin rantein oli vaan mukava ajaa.


Uusittuja osia:

Edestä alatukivarret, alapallot, raidetangonpäät. Ohjaustehostimen öljyt huuhtelemalla.
 
« Viimeksi muokattu: 03.07.2020, 18:33:04 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

Proturbo  Autodiagnoosi