Eipä sitä k-jettiä ole järkevää lähteä vaihtamaan uuteen koneeseen, vaan vaihtaa kerralla uuden koneen mukana siihen kuuluvat hilppeet - sisältäen sen katalysaattorin, niin kenelläkään ei ole mitään huomauttamista. Lain mukaan tuo mitää muutoskatsastaa, mutta ei siitä mitään käytännön sanktioita ole jos sen jättää tekemättä, pahimmillaankin sen muutoskatsastuksen vaan joutuu tekemään. Itse muutoskatsastus on ihan läpihuutojuttu, koska uusi kone ei ole käytännössä juuri tehokkaampi ja on matalammilla päästöillä. Otteeseen tulee se 12% tjsp vaihdettuja osia.
Jos sen k-jetin haluaa pitää, niin yksinkertaisinta se on silloin tehdä niin että siirtää kannen vanhasta koneesta uuteen. Silloin tuo ei kyllä oikeastaan ole kuin lohkon vaihto, mutta mä en kyllä keksi mitään järkevää syytä pitäytyä siinä k-jetissä.