Autoracing  KL-varaosat

S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen

  • 23 Vastauksia
  • 5589 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #15 : 22.05.2018, 20:16:23 »
Lainaan tätä otsikkoa eli itsellä S40 2007 2.0d, jossa ilmastointi toimii hyvin isommilla kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä tekee vain ihan lyhyitä jaksoja eikä siis pysy päällä. Koko kone vähän ravistaa kun kompura on sen hetken tyhjäkäynnillä päällä.

Voisko tämäkin johtua tuosta magneettikytkimen välyksestä?

Matka-ajossa toimii siis ongelmitta. Kenno uusittu vuosi sitten ja ainetta on riittävästi eli kylmää riittää silloin kun on kierroksia.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #16 : 22.05.2018, 20:50:36 »
Tuli tämän keskustelun rohkaisemana nyt tehtyä välyksen säätö siskon s40:iin ja eihän siinä tosiaan kummempia erikoistyökaluja tarvittu, kun kompura oli niin hyvin käsillä sisälokarin poiston jälkeen.

Normaalista kolmijalkaisesta ulosvetäjästä otin jalat irti ja ruuvasin sen vain isojen prikkojen avulla kytkimen päähän m5 -ruuveilla. Keskipultin löysäsin ja sitä vasten vedin kytkimen ulos.
Kuva selventää viritystä:




-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #17 : 24.05.2018, 11:33:47 »
Tuli tämän keskustelun rohkaisemana nyt tehtyä välyksen säätö siskon s40:iin ja eihän siinä tosiaan kummempia erikoistyökaluja tarvittu, kun kompura oli niin hyvin käsillä sisälokarin poiston jälkeen.

Normaalista kolmijalkaisesta ulosvetäjästä otin jalat irti ja ruuvasin sen vain isojen prikkojen avulla kytkimen päähän m5 -ruuveilla. Keskipultin löysäsin ja sitä vasten vedin kytkimen ulos.
Kuva selventää viritystä:





Saitko millä tekniikalla auki sen keskipultin kytkimestä? En ite löydä mitään paikkaa mistä tuota siihen tarkoitettua työkalua saisi lainattua/vuokrattua.

Hyvän näkönen viritelmä toi ulosvetäjä! Helppo tehdä itsekkin tommonen.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #18 : 24.05.2018, 12:02:39 »
Saitko millä tekniikalla auki sen keskipultin kytkimestä? En ite löydä mitään paikkaa mistä tuota siihen tarkoitettua työkalua saisi lainattua/vuokrattua.

Hyvän näkönen viritelmä toi ulosvetäjä! Helppo tehdä itsekkin tommonen.

Pienen rälläkän laikan avaimella saa pidettyä keskiöstä kiinni. Todennäköisesti keskipultti on aika lujaa kiinni.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #19 : 24.05.2018, 12:41:13 »
Pienen rälläkän laikan avaimella saa pidettyä keskiöstä kiinni. Todennäköisesti keskipultti on aika lujaa kiinni.

Tämän näköisellä? Meneekö nuo pultit suoraan niihin kytkimen kierteisiin?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/789928/Kulmahiomakoneen-keskioavain-115125mm
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #20 : 24.05.2018, 14:56:39 »
Porailitko jotain reikiä niihin kolmijalkasiin ulosvetäjiin että sait ne menee oikeessa kulmassa kytkimeen? Koska vakionahan ne on juuri väärin päin kierteet.Tai osottaa siis eri suuntaan kun pitäisi.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #21 : 25.05.2018, 09:34:29 »
Kuvasta kun tarkkaan tihrustaa, niin jalkojen sivusta vain laitoin ruuvit. Siksi siis nuo prikat.
Ensin nuo ruuvit paikalleen, sitten pidin niitä vasten pitkällä jatkolla kiinni, kun avasin keskipultin (ei ollut rälläkkäavainta käsillä) ja sen jälkeen pyöräytin vain ulosvetäjän keskiön sinne prikkojen alle ruuveja vasten ja kiristin ruuvit.

Ulosvetäjän kanssa lähti todella kivuttomasti, mutta kuten kolmannen ruuvin puuttumisesta huomaa, niin alku oli takkuinen, kun ensin koitin "vanhalla menetelmällä" niitä ruuveja ulosvetäjänä käyttäen ja yksi katkesi reikään ja kierteet tuhoutuivat...
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10035
  • Teiden tukko
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #22 : 25.05.2018, 09:43:30 »
Tämän näköisellä?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/789928/Kulmahiomakoneen-keskioavain-115125mm

Juuri tuollaiselle. Siinä magneettikytkimen keskiössä on kierteettömiä reikiä, joihin tuosta avaimesta saa toisen nastan ja toisen tuettua johonkin pykälään. Kyllä se idea siitä aukeaa, kun tuota avainta rupeaa sovittelemaan siihen keskiöön. :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -05 Ilmastoinnin kompuran ohjaus on toisaikainen
« Vastaus #23 : 25.05.2018, 12:34:40 »
Kiitoksia teille neuvoista, yritän väkerrellä jotain tossa viikonloppuna  :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

RallyBaron  Samppasport