Vuosi sitten tuli ruotsista haettua tuomonen vuoden -73 142 DL. Itse olen autolle vasta toinen omistaja joten auto on lähes alkuperäiskunnossa ja ruostetta ei juurkikaan ole . Ostettaessa autolla oli ajettu 254tkm mutta nyt vuoden aikana mittariin on kertynyt noin 10tkm lisää .

Autoa tehdään aina kun rahatilanne sen sallii.
Suunnitelmissa on
Moottoriksi Viritetty Vapari B20 seuraavalla reseptillä:
-"Steg 4" vastaava kansi eli 46 imu ja 38.5 rosteri pakovenat,avarretut kanavat,tupla venajouset, Paikallaan
-KG5 Nokka -Paikallaan
-Weber 45 tuplat -Paikallaan
-Vahvempi ja matalampi keinuvipu pukki
-0.30" ylikoon Penta alakerta - Paikallaan
-Lyhyemmät Chromoly tönärit -Paikallaan
-Kevennetty teräsjakopää -Paikallaan
-Timon typ3 peltisarja -Paikallaan
-123ignition Tune ja puola MSD Blaster2 -Paikallaan
Voimansiirto:
-M40 - Paikallaan
- Joku räikkalukko
- Joku kestävämpi kytkin
-5,8Kg vauhtipyörä -Paikallaan
Alusta:
-Madallussarja Lesjöfors tai SPAX
-Kaasuiskarit
Kori:
-Maalautus alkuperäisellä värillä
-Kirkkaat vilkunlasit eteen ja taakse
Sisusta:
-Vanhan mallin mustat vinyylipenkit -Paikallaan
-Luisi Falcon ratti -Paikallaan
-Autometer Sport Comp sarjan kierros,öljynpaine,vedenlämpö -Paikallaan
Vanteet:
-100+ Phoenix
Hankintalistalla:
-Tehokkaampi bensapumppu
-Vahvempi keinuvipupukki
-Jämympi alusta
-Lukkoperä ja ehkä jokin vähän tiuhempi välitys
-Lujempi vaihteisto ja kytkin
Lisää kuvia
http://s779.photobucket.com/albums/yy78/142DL/Volvo%20142/