Samppasport  Futurez

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #75 : 18.04.2012, 22:07:31 »
Kävin tänään taistelemassa männänrenkaiden kanssa. On aika lujaan jäänyt keskimmäiset renkaat parissa männässä kun ei liiku yhtään ja kun ne on jäänyt kiinni "puristuksissa" niin niitä ei oikeen edes voi hajottamalla irroittaa ja nuo männät on tosiaan lionnu suunnilleen 3kk naftassa ja vielä on noin jumissa. Saa nähdä mitä noille kehittelis seuraavaksi nyt kuitenki vielä ruiskutin irroitusöljyä suunnilleen puolipurkkia niin saa nyt taas liota pari päivää niin uutta yritystä kehiin. Maalailimpa samalla venakoppaa kun viimeks tuli niin kauhean näköinen pinta kun maalissa oli jostain syystä paakkuja. Nyt sain vesihionnan jälkeen koppaan ihan hyvän pinnan mutta kuvat jäi ottamatta. Huomenna sais varmaan hakea postista KG:n paketin :)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #76 : 18.04.2012, 23:55:48 »
Ite tappelin vastikään vastaavan rengasongelman kanssa, hyvälaatuinen "sokeripalaruuvari" ja siitä kärki sopivasti rengasuran levykseks ja teräväks ja naputtaa sen katkosraosta väliin ja siitä lähtee kampeamaan renkaita irti. Mulla taisi irrotellessa hajota joku 6 varsinaista männänrengasta eli melkein puolet, ja kone oli hyvin tuoreeltaan porattu ja laitettu  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #77 : 19.04.2012, 22:38:48 »
Noniin tilaus tuli ja huomenna alkaa armoton moottorin kasaaminen! Öljypumppu on tehty jenkeissä ja on tosiaan valurautaa ja painaa enemmän kuin alkuperäinen. Kummemmin en ole tutkinut vielä eroja kun alkuperäinen pumppu on tallilla.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2012, 22:40:25 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #78 : 21.04.2012, 21:46:10 »
Noniin tänään on käyty konetta kasaamassa ja kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes toista painerengasta asentaessa kuului naps. Ensviikolla tulee alkuviikosta onneksi puolikas satsi uusia niin pääsee jatkamaan hommia. Nyt on kuitenkin kampiakseli paikallaan ja 3 männässä uudet renkaat. Tilasimpa tuossa öljynpaine ja vedenlämpömittaritkin. Tarkotus ois saada ensviikonlopun aikana kone paikallen jos ei kovin paljon tule noita muuttujia.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #79 : 21.04.2012, 21:58:16 »
Meinasin saaha slaagin ku luin eka et noniin tänään on käytelty konetta  ;D
Painerengasta? Mää en nyt taas tajuu ku käy vähä hitaalla.
Meinaatko männänrenkaita siis, näemmä
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 22:04:14 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #80 : 21.04.2012, 22:07:39 »
Yleensä männissä on kolme männänrengasta. Kaksi ohuempaa on painerenkaita jotka pitää puristuspaineen männän yläpuolella ja sitten on öljyrengas joka pitää öljyn alapuolella ;)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #81 : 21.04.2012, 23:36:44 »
Yleensä männissä on kolme männänrengasta. Kaksi ohuempaa on painerenkaita jotka pitää puristuspaineen männän yläpuolella ja sitten on öljyrengas joka pitää öljyn alapuolella ;)

Joo tajusin kyllä mut ei yhtää leikannu ku luin sen.
Säki taiat tarkottaa 3 männänrengasuraa etkä vaan männänrengasta?
Mullaki on 6 rengasta per mäntä eli 24 rengasta 4 mäntään  ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #82 : 21.04.2012, 23:45:45 »
Eei, kyl viimeks kun mulla on auton mäntiä ollu kädessä niin ollut ihan vaan kolme rengasta per mäntä :D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #83 : 21.04.2012, 23:46:43 »
Eei, kyl viimeks kun mulla on auton mäntiä ollu kädessä niin ollut ihan vaan kolme rengasta per mäntä :D

Sult on puuttunu 3  ;)
E: Ja ennenku joku ottaa tosissaa ni tää oli osittain vitsi  ;D

Sori OT.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 23:49:48 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #84 : 22.04.2012, 23:10:49 »
Löysimpä niin hienot tarrat että oli pakko tilata. Eli tommoset tarrat tulee takasivu laseihin :)

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #85 : 26.04.2012, 20:26:41 »
Tulipa ostettua tommene sarja (" No ku sain niin halvalla") En tiiä laitanko koskaan tohon kiinni mutta onpaha nurkissa jos haluttaa kokeilla  ;D

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #86 : 26.04.2012, 21:13:16 »
Tulipa ostettua tommene sarja (" No ku sain niin halvalla") En tiiä laitanko koskaan tohon kiinni mutta onpaha nurkissa jos haluttaa kokeilla  ;D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nyt näyttää lupaavalta  ;) Sopii ainakin niihin tarroihin mitä tilasit  ;D
No kun halvalla sai.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #87 : 26.04.2012, 21:20:43 »
Nyt näyttää lupaavalta  ;) Sopii ainakin niihin tarroihin mitä tilasit  ;D
Joo sopis kyllä  ;D. On tuo kyllä käyny mielessä jo ennen noita ostaessa että vois joskus kokeilla noita NOS:ja mutta ois ainakin imusarjojen tekoa ja muuta semmosta pientä tiedossa jos alkaa asenteleen kun ei raski raiskata noita r-sportin sarjoja mutta voishan sitä ostaa jotkin halvat misabin sarjat mihin tehdä suutinpaikat... Eipä sitä tiedä mitä kesän aikana vielä tapahtuu  ;)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #88 : 27.04.2012, 21:41:01 »
Tuli taas mutka matkaan. Kiertokangen laakerit oli väärät joten taas siirtyy koneen kasaus varmaan noin viikolla >:( Uudet laakerit pitää tilata varmaan ruotsista kun ei oikeen oo tarjontaa täällä suomessa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #89 : 05.05.2012, 22:56:51 »
Tänään on käyty vanhaa moottoria ja lootaa irroittelemassa ja huomenna pitäis käydä nostamassa pois kopasta. Maanantaina pitäis laakereiden tulla joten ensviikolla varmaan pääsee kasaamaan koneen ja jos kaikki menee hyvin niin ens viikonloppuna pääsee jo cruisaamaan 8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

RallyBaron  Samppasport