Carcom Oy  Elekma

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82560 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #105 : 01.06.2012, 22:37:49 »
IT'S A LIVE! Saatiin käyntiin pitemmän säätelyn kanssa. Ensin meinas olla sytkä vähän pielessä mutta sitten lopulta saatiin käymään ja kävi tyhjäkäyntiäkin. Eikä tarvittu edes eväitä tai makuupussia ;)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #106 : 01.06.2012, 22:41:06 »
IT'S A LIVE! Saatiin käyntiin pitemmän säätelyn kanssa. Ensin meinas olla sytkä vähän pielessä mutta sitten lopulta saatiin käymään ja kävi tyhjäkäyntiäkin. Eikä tarvittu edes eväitä tai makuupussia ;)

Kuvaa, videoo, anything?  :nälkä:

Ja Onnea!  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #107 : 01.06.2012, 23:01:23 »
Kiitos...Ei vielä oo mitään mutta jos huomenna sais kuvattua vaikka vähän videota .Äänet oli kyllä aika rouheet huomaa kyllä jo käynnistä ettei oo ihan vakio kone ja vielä kun ei ole kuin yksi läpivirtaava vaimennin ja sekin taka-akselin jälkeen niin...;) Kyllähän tuo oli hymy herkässä kun monien mutkien jälkeen se alkoi toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012, 23:04:08 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #108 : 01.06.2012, 23:11:58 »
Kiitos...Ei vielä oo mitään mutta jos huomenna sais kuvattua vaikka vähän videota .Äänet oli kyllä aika rouheet huomaa kyllä jo käynnistä ettei oo ihan vakio kone ja vielä kun ei ole kuin yksi läpivirtaava vaimennin ja sekin taka-akselin jälkeen niin...;) Kyllähän tuo oli hymy herkässä kun monien mutkien jälkeen se alkoi toimimaan.

Ihan varmasti oli, voin kyllä uskoa.
Jaa sitä ollaa putkistossa säästetty rahaa konetta varten, se on oikein  ;D
Ei vaan, enpä itekkää aluks meinaa ku yhtä isoa koittaa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #109 : 02.06.2012, 22:58:25 »
Tänään on käyty pikku koeajoilla ja säädelty kaasareita nyt on kaasarit jotenkin synkassa mutta vielä saa varmaan seoksia pyöritellä jonkin verran. Sais sellasiin säätöihin että voi edes säädettäväks ajaa mutta on tossa vielä ton sytkänki kanssa säätämistä.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #110 : 03.06.2012, 20:25:59 »
Mitäs tänään on tapahtunu?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #111 : 03.06.2012, 20:38:11 »
On vähän säädelty ja käyty pikku mutkaa ajamassa mutta ei oo vielä oikeen säädöissä meinaa käydä aika rikkaalla. Tasakaasulla toimii kohtuu hyvin mutta ei oikee voi kiihdyttää kuin pintakaasulla meinaa alkaa muuten nykimään ja paukuttaa putkessa voi tosin olla liian vähän ennakkoakin mutta ei oikeen päässyt sitä sääteleen kun läppäristä loppui akku >:( noh huomenna uutta kokeilua jos vaikka sais toimiin sen verta hyvin että viittis vähän ajellakkin.
PS. Jos kellään on tai on ollut suunnilleen samat osat kiinni niin toimiva ennakkokäyrä ois ihan mukava tietää niin sais säädöt edes sinne päin.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 20:41:19 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #112 : 03.06.2012, 20:41:09 »
No miltä se näin muuten tuntuu, mitä vähän päässy ees testaan..?  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #113 : 03.06.2012, 20:55:08 »
Erittäin kierrosherkkä ainakin kun paikallaan ollessa kaasua polkee :pomo: mutta ei oikeen voi sanoa ajosta mitään kun ei ole kuin pienellä pintakaasulla vasta päästy kiihdyttään. Yllätyin kyllä siittä miten matalilla kierroksilla kuitenkin kulkee vaikka tyhjäkäyntikin seilaa kokoajan 1400-1600rpm välillä. Jollain 2000rpm pystyi kuitenkin ajaan iha hyvin. Sais huomenna pelaamaan ylemmilläkin kierroksilla niin vois kertoa vähän enemmän. Videotakin yritin ottaa mutta ei oikeen riitä tuo puhelimen mikki särkee niin pahasti äänen että ei viitti sitä videota edes laittaa kun se kuullostaa siinä vaan semmoselta epämääräseltä huminalta.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #114 : 04.06.2012, 23:52:46 »

Tossa on nyt sitä käyntivideota mutta laatu on surkea koska puhelimella kuvattu. Kone ei ole vielä lähimainkaan säädöissä mutta huomenna tulee sellainen mies säätämään joka on noiden tuplien kanssa värkännyt vähän enempi niin jospa se saatais semmosiin säätöihin että sillä voi jo vähän ajella tai ainakin penkkiin säädettäväks.Tuli tänään myös ostettua toinen vaimennin putkistoon kun äänet on niin kovat. Kuulemma melkeen kilometrin päästä kuulu äänet aivan selvästi kun kävin sillä pikku mutkaa heittämässä ja tosiaan tolla ei oo vielä ees päästy ajossa kuin ehkä max 4000rpm kierroksille.Ton videon perusteella ei kyllä saa yhtään selville todellisia ääniä ja tossa se käy vielä vähän korkeella tyhjää on ton videon jälkeen saatu tyhjäkäynti siihen noin 1400 ja muutenkin pysyy nyt käynnissä.

PS. Parempaa videota laitetaan kunhan saan jostain paremman kameran lainaan.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2012, 00:02:47 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #115 : 06.06.2012, 21:54:29 »
Noniin nyt alko käymäään niinkö kuuluuki! Puola piti vaihtaa alkuperäisestä tuohon MSD Blaster 2. Vielä pitäis vaihtaa jännitteensäätäjä kun meinaa auto sammua kun laittaa valot päälle :nohnoh ja pitäis pakosarjan loppuun saada jokin eristematto tai vastaava kun meinaa koneen reilummin heilahtaessa kolista vaihdelaatikon palkkiin. Muuten auto on nyt kuitenkin säädöissä että sillä jo viitsii ajella ja vetojakin on ihan mukavasti mitä tuossa on vähän reilummalla kaasulla kokeillut mutta ei vielä mitään täyskaasu kiihdyttelyitä tai korkeita kierroksia kun kone on kuitenkin vielä sisäänajossa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #116 : 08.06.2012, 20:25:48 »
Eilen kyllä sattui ja tapahtui heti kun otin volvon ajoon: Sain päivällä jännitteensäätäjän vaihdettua ja auto pelasi ihan hyvin muuten mutta osakaasulla vähän potki takaisin kaasareissa noh ajattelin kuitenkin ottaa auton ajoon että saa ajeltua vähän ja kokeiltua miten muuten pelaa pidemmässä ajossa. Kävin kaupungilla mutkan ja menin sen jälkeen käymään isä ukon tykönä. Sieltä lähtiessä alkoi taas pikku aivastelu kaasareissa ja vähän matkaa ajettuani auto sammui kuin seinään. Ihmettelin että mikäs tälle nyt tuli. Meni ihan pieni hetki ja konepellin välistä alkoi pukkaamaan savua! Äkkiä pelti auki ja siellä oli ilmanputsari liekeissä! Aloin heti hakkaamaan paljaalla kädellä tulta sammuksiin ja sainkin onneksi sammumaan. Putsariin kerkesi palaa reilun nyrkinkokoinen reikä. Hyvä tuuri ettei kerennyt yllä menevä bensaletku sulaa ja ottaa liekkiä!. Kämmeneenkin tuli sammuttamisen ansiosta muutama pieni palovamma mutta se on pieni hinta siitä mitä olisi voinut sattua jos ei tuota putsaria olisi sammuttanut. Autoon ei onneksi muualle kerennenyt mitään tulla kuin tuohon putsariin. Nyt kokemusta viisampana uutta putsaria tilaukseen ja tosiaan tuo kaasareiden aivastelu luultavasti johtui vain liian pienistä neulaventtiileistä jotka oli 175 ja toissa päivänä tilasin siihen 200. Ei ton auton olis tarvinut kuin yksi ilta palvella noilla pienemmillä neulaventtiileillä kun tänään sain postista noudettua uudet 200 neulaventtiilit. Nyt siirtyy ajelut ainakin ensviikolle että saa uuden putsarin.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #117 : 08.06.2012, 20:28:52 »
No on kyllä tosi hyvä tuuri että selvis palaneella ilmanputsarilla ja parilla palovammalla,
hyvä näin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #118 : 08.06.2012, 22:29:28 »
Nyt kokemusta viisampana uutta putsaria tilaukseen ja tosiaan tuo kaasareiden aivastelu luultavasti johtui vain liian pienistä neulaventtiileistä jotka oli 175 ja toissa päivänä tilasin siihen 200. Ei ton auton olis tarvinut kuin yksi ilta palvella noilla pienemmillä neulaventtiileillä kun tänään sain postista noudettua uudet 200 neulaventtiilit. Nyt siirtyy ajelut ainakin ensviikolle että saa uuden putsarin.

Neulaventtiilit ei vaikuta tohon aivasteluun vaan tyhjäkäynti seos ja synkat. Vika kertomuksesi perusteella sanoisin että tyhjäkäynti suuttimen on liian pienet ja seosruuvit liian vähän auki. Kaasarit on vissiin weberit ?
 

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #119 : 09.06.2012, 00:03:12 »
Joo Weberit on. Tyhjäkäynti suuttimet on muistaakseni 60F9 ruuvit tais olla nyt 1.5 kierrosta auki ja tulpat on mustat että ei pitäis käyä laihalla. Synkroakin on säädelty vaan ei tunnu vaikuttavan aivasteluun eikä imuvuotojakaan ole havaittu. Voiskohan sitten vaikuttaa kun ei ole imutorvia paikallaan?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Samppasport  Futurez