Samppasport  Futurez

XC60 vm 2009 2,4D awd

• 2 Vastauksia
  • 1818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hmm74

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
XC60 vm 2009 2,4D awd
« : 28.05.2018, 17:58:38 »
Hei, tuli hankittua tuollainen epämääräisellä historialla (278 tkm). En ole ennen Volvoja omistanut mutta olen varma, että ei sen tuollainen kuuluisi olla. Eli ongelma on auton kiihtyvyyden/kulkemisen täydellinen puutuminen jossain 2700 kierroksen paikkeilla. 2000 kieppeillä kulkee/kiihtyy ihan ok, joskin silloinkin hieman vaatimattomasti.

Hiukkassuodatin on kerran hiljattain pakkopoltettu, kun sitä herjasi. Nyt ei ole herjannut. Mitään herjoja ei kuskille näy mutta vikakoodit kun käy luettamassa, niin on niitä aina sanotaanko runsaasti. Merkkihuollon mies kuitenkin totesi, että uusissa autoissa niitä on myös ja ei kannata stressata, jos ei ole oireita. Automaattiakin on kohdeltava hellästi muuten se heittää pienemmälle ja silloin auto ei ainakaan kiihdy. Minusta turbo vinkuu mutta sitäkään ei haluttaisi lähteä rahalla arpomaan uuteen. Onko täällä experttejä missä vika? Egr, hiukkassuodatin, turbo? Se moottorin edessä vasemmalla oleva vipukin (liittyen johonkin pakokaasujen kierrätykseen) on irti mutta käsittääkseni sen vaikutus on ihan teoreettinen.

Olisi hienoa jos joku osaisi auttaa. Ihan jo sen takia, ettei teidän tarvi hävetä Volvoa, joka on tientukkona ;)

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 vm 2009 2,4D awd
« Vastaus #1 : 28.05.2018, 21:24:01 »
Toistan itseäni ja kysyn että onko polttoainesuodatin vaihdettu milloin? Eihän ole ahtovuotoja (putket, välijäähdytin)?

Nuo tsekkaisin itse. Jos ovat kunnossa niin veisin huoltoon
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa VNT

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 vm 2009 2,4D awd
« Vastaus #2 : 28.05.2018, 22:37:41 »
Hirttää sen imusarajan läppien akselin auki ja sen jälkeen ostaa vikakoodi lukijan jos on aikomus itse korjailla autoa.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron