Iltoja taas.
aikasemmin ihmettelin nimimerkin mukaisessa autossa tyhjäkäyntiä. Kylmän koneen kun käynnistää niin kierrokset nousee heti sinne 2000, niinkuin useimmilla autot tekee, mutta kierrokset eivät laskeudu sieltä alas. Eli vaikka jos on 5min tyhjäkäynnillä niin kierrokset saattaa silti olla vielä 2000 rajoilla. Mutta heti kun painan reippaasti kaasua, niin että turbo viheltää, niin sen jälkeen kierrokset laskee sinne 800 nurkille ja pysyy siellä. Joskus, mutta harvoin, myös saattaa kesken ajon, kun vaihteen laittaa vapaalle tai kytkimen pohjaan, niin tyhjäkäynti kierrokset nousta taas sinne 2000, vaikka ois lämmin kone.
Puhdistin tänään kaasuläppäkotelon ja sen tk-moottorin mutta ei vaikutusta. kokeilin sitten (kun kierrokset oli jälleen siellä 2000 nurkilla käynnistyksen jälkeen) letkunpuristimella puristaa kasaan sen tk-moottorille menevän letkun ja kierrokset laskivat 600-700. eli perussäätö olisi kunnossa? Kaasuläppäkytkin ei kuulosta naksahtavan ollenkaan kaasuläpän vieressä. Siitä pitäs vissiin selvä naksahdus lähteä? Koitin sitä kytkintä availla mutta se takimmainen 3mm kuusiokolo ruuvi on niin hankalassa paikassa, että helpompi vissiin ottaa koko kaasuläppäkotelo pöydälle ja siinä säätää? eihän sitä koko ruuvia edes näe, saati tuo avain mahdu sinne

kun nuo kuusiokolo ruuvit saa irti, niin miten säätö sitten tapahtuu? onko siellä joku ruuvi sisällä jolla sitä naksumista säädetään?