Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3810997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3870 : 07.08.2013, 17:50:18 »
Volvo 945 1991, B230FB...
Huomasin tuossa että peruuttaessa pyörät täysin käönnettyinä auton koko keula heilahtelee sivusuunnassa. Myös jos käy potkaisemassa rengasta edestäpäin, tärähtää rengas noin 1-2cm pituussuunnassa.

Eikös olekkin alatukivarren puslat vaihtokunnossa?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3871 : 07.08.2013, 18:48:03 »
Mites kakkosnelkusta tunnistaa onko ohjauksen palikat cam vai ZF? Tarra takaluukusssahan sen vissiin kertoo ainakin jotenkin?

Camissa suojakumi suppenee raidetankoon. ZF:ssä suojakumi tulee kiinni siihen kolikon kokoiseen muovilevyyn.

Poissa JM

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 315
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3872 : 07.08.2013, 20:24:57 »
Mistä vaihteiston tukikumi 940 D24TIC+M46 yhdistelmään?
Vastaan itselleni ja ties vaikka joku muukin tarvii niin motonetistähän se löytyi.
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/18-2016?ajoneuvo=655

Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V70 D3/D4 -11 ja Volvo V50 D3 -11 käyttikset
Volvo S40 T4 -03, Volvo S80 2.4 -00
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • Kerrostalopihakorjaaja
ylä- ja alapäästä ahtoputket irti ja sitten keksit jonkun tiiviin tulpan alapäähän ja täytät sen coolerin löpöllä  :)
Jotain tällaista mietin itsekin. Löpökö sulattelee parhaiten ne töfnät sieltä coolerin kennoston sisältä?

hevonen

  • Vieras
Jotain tällaista mietin itsekin. Löpökö sulattelee parhaiten ne töfnät sieltä coolerin kennoston sisältä?
En tiedä mutta oon kai sitten äveriäs tyyppi,  ;) kun olen tuohon hommaan käyttänyt ihan bensaa...
Haihtuu jämät hyvin ja kyllä öljyt irtoo.
Sama kai se loppujen lopuksi on, millä sitä pesee kun ei vaan jää irtokökkäreitä eikä liuotinta cooleriin, voi sitten päästä koneeseen...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3875 : 08.08.2013, 10:28:03 »
Pitäs -04 yköskoppaiseen, 2.0T s40:seen vaihdella vähän suodattimia, öljy, ilma, raikkari, polttoaine.

Onko tuo polttoainesuodin banjoliitoksella vai klemmarilla? Jos niin muistelisiko joku kokoja prikoille?

Mites raikkari, tarvinneeko sen vaihdossa jotain "lisäosia?"  :D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3876 : 08.08.2013, 13:58:28 »
Omassa -98 S40 oli "pikaliittimillä" ja tietääkseni/tod.näkösesti myös samallalailla jatku sarjan loppuun asti.. ???
Eli vähän samantyylinen kun paineilmaliittimissä

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3877 : 08.08.2013, 16:05:32 »
Osaisko joku viisaampi volvo mies/nainen neuvoa, minkämerkkistä Lambdaa kannattaa tähän 1998 vm V70 20V koneelliseen ostaa.
Densoa tarjoavat Mötönetistä, kyse siis ennen katalysaattoria oleva anturi, joka on menossa vaihtoon.

Käyn huomenna päästötestit tekemässä katsastuskeskuksella, josta saan sitten varmistusta tähän vielä ilmenevään ongelmaan.
Alustavasti ainakin tartteis tuo etumainen lambda anturi vaihtaa.

Uskaltaako tuon Denson heittää kiinni tähän omaan volvoon?
No, tilasin piruuttaan tampereen motonettiin tuon etulambdan.(valmistajasta ei ole tietoa   :P)
Ruuvaan kiinni ja kerron kokemuksia, jos sulla ei oo kiire?
Voi mennä par viikkoa...
Kiva näitä on huvikseen vaihella, ei pääse jenkat ruostuun!

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3878 : 09.08.2013, 00:07:53 »
 tässä nyt jonkun aikaa ollut tuo allekirjoituksessakin mainittu d5 alla ja muuten hyvältä tuntuu, mutta onko tuo tehottomuus pienillä kierroksilla ominaisuus? meinaa välillä tulla tilanteita risteyksistä liian suurella vaihteella  lähdettäessä kun alle 1500 rpm ei tapahdu yhtään mitään  :) stten kun turbo heräilee niin alkaa toki tapahtua. ei tuo vanha tdi aivan noin hengetön ole pienillä kierroksilla
D5244T

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3879 : 09.08.2013, 06:18:50 »
kaivattas pikaista tietoa 700 ja 900 jarruletkujen yhteensopivuudesta, katkes eilen jarrutuksessa 960 jarruletku takapyörältä ja olis kyl 2 700 sedani volvoo mistä sais jarruletkun jos ne vaan käy keskenään, 900 o multilinkki perällä ja 700 on jäykällä akselilla. kiitos jo etukäteen vastauksista
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3880 : 09.08.2013, 07:19:16 »
tässä nyt jonkun aikaa ollut tuo allekirjoituksessakin mainittu d5 alla ja muuten hyvältä tuntuu, mutta onko tuo tehottomuus pienillä kierroksilla ominaisuus? meinaa välillä tulla tilanteita risteyksistä liian suurella vaihteella  lähdettäessä kun alle 1500 rpm ei tapahdu yhtään mitään  :) stten kun turbo heräilee niin alkaa toki tapahtua. ei tuo vanha tdi aivan noin hengetön ole pienillä kierroksilla

Voihan se olla tukossa. Eli ajetaan liian suurella vaihteella nopeuteen nähden ja putki on täynnä nokea. Kunnon karstojen poltto voi auttaa jonkin verran. Ja eikä muutenkaan kannate ajaa ecoillen, siitä seuraa pelkästään ongelmia mm. jumittavat johdinsiivet(turbo), vauhtipyörä, ym.. Ja nuo on kalliita alkaa vaihtamaan. Kytkinremonttiin saa varata helposti 1500€ ja turboon melkeen samanverran :-\
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3881 : 09.08.2013, 09:20:51 »
Omassa -98 S40 oli "pikaliittimillä" ja tietääkseni/tod.näkösesti myös samallalailla jatku sarjan loppuun asti.. ???
Eli vähän samantyylinen kun paineilmaliittimissä
Tattista, eli ei vaihdettavia tiivisteitä?  ???

Täytynee vielä tarkistaa ennenkö ottaa auki  :)

Mites tuo raikkari?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3882 : 09.08.2013, 11:34:27 »
Tattista, eli ei vaihdettavia tiivisteitä?  ???

Täytynee vielä tarkistaa ennenkö ottaa auki  :)

Mites tuo raikkari?
Ei vaihd. tiivisteitä, vedät vain sitä päällihylsyä liittimessä filsun suuntaan niin voit vetää sen irti, just niinkuin paineilmaliitin...
Tuossa kuvaa ja erikoistyökalua, jonka voi mielestäni korvata sopivalla avoleuka-avaimella?? Jos sulla on se vanhempi malli...
Kiinni uuteen filsuun vaan työntämällä. Tuntuu hurjalta mutta on noi pysyneet.
http://www.justanswer.com/uploads/JHoop/2008-01-06_134352_SHOT2012.jpg

2005 mallissa ainoa suodatin on integroitu bensapumppuun tankissa... :idiot2:

Sisäilmasuodatin, jos on vanhempi malli niin tuossa apuja http://www.2carpros.com/questions/volvo-s40-2000-volvo-s40-cabin-air-filter
Jos uudempi niin tuossa http://www.youtube.com/watch?v=ctPfma_TZ70

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3883 : 09.08.2013, 12:33:26 »
Voihan se olla tukossa. Eli ajetaan liian suurella vaihteella nopeuteen nähden ja putki on täynnä nokea. Kunnon karstojen poltto voi auttaa jonkin verran. Ja eikä muutenkaan kannate ajaa ecoillen, siitä seuraa pelkästään ongelmia mm. jumittavat johdinsiivet(turbo), vauhtipyörä, ym.. Ja nuo on kalliita alkaa vaihtamaan. Kytkinremonttiin saa varata helposti 1500€ ja turboon melkeen samanverran :-\

No omassa käytössä saa kyllä aika ajoin sopivasti monoa, edellisistä sitten tiedä. Mutta kuten sanoin niin en usko että poikkeaa  normaalista yli 1500 rpm mutta sen alla on vähän heikkoa. pitäs päästä suorittamaan vertailuajo jollain vastaavalla
D5244T

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3884 : 09.08.2013, 13:15:16 »
-07 V70 D5 AWD Classic Manual?

Kyllä tuo nelivetokin veronsa pienillä kierroksilla vaatii....Ja totuus on, että meillä ainakin ajetaan niin kauan tdi koneisilla kun niitä saa. D5 koneinen V70 automaattina ainakin oli sellanen nuhapumppu lastutettuun tdi:hin verrattuna että palasin vanhempiin koneisiin takasin.

 Ja nyt ei ole tarkoitus taas alkaa sitä kissanhännänvetoo siitä, kumpi parempi kone.
Omalla kohdalla tuo D5 tuli kalliiksi, söi polttoainetta 1,5l enemmän, juuttuvasiipinen juuttuili polki tai ei ja kaikkee muuta pientä askarreltavaa jatkuvasti. Noihin tdi:hin ei oo tarvinnut kun öljyjä vaihtaa ja jakoremmejä...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

 

Proturbo  Autodiagnoosi