KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

• 16021 Vastauksia
  • 4031221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9795 : 14.03.2016, 17:37:28 »
Volvolta saa ainakin sitä oikeeta vihreetä.

Poissa V70 2.5

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9796 : 14.03.2016, 19:43:59 »
Samoista kohdista mutta olisit ostanu pikkasen paremman samalla. Toi antaa sit periks jos auto pääsee liikahtamaan. Ja tuollanen kahen tonnin tunkki on pikkasen kevyt muutenkin noin raskaalle autolle. Itellä 3t tunkki ja sillä uskaltaa nostaa koko toisen puolen kerrallaan.
Yhen tollasen halpistunkin joskus palautin kun väänty aika pahasti.

Itse olen nostanut kyllä eri kohdasta, kurkkaa alle, niin aika selvät paikat mistä saa hallitunkilla ilmaan mitään rikkomatta. Emännän isä tosta vanhemmasta s8kympistä tunkkasi orkkisnostohohdan hallitunkilla aivan läjään, ei tarvi enää omalla tunkilla nostella. :nohnoh

1.5t Bahco nostaa ainakin sprinterin koko kyljen aivan helpolla. Halpiksissa nuo nostopainot tosin saattaa olla ilmoitettu HIEMAN yläkanttiin.

-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Kovalchuck33

• Grand Touring
« Vastaus #9797 : 14.03.2016, 20:02:53 »
Volvolta saa ainakin sitä oikeeta vihreetä.
LHM öljyä ?...sitähän on käytetty myös joissain traktoreiden jarruissa/kytkimissä ja citroenissa.

Poissa Mattson

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #9798 : 14.03.2016, 20:17:09 »
Mulla pitäis jossain olla jopa LHM:ää sen yhen xantian peruja. Se liemi mitä tuola pöntössä vaan nyt on vaikuttaisi olevan punaista.

Monissa paikoissa sanotaan et ATF pitäis käydä. Joku ratkaisu tarttis keksiä kun parkuu jo eikä tikunnokka kastu...
« Viimeksi muokattu: 14.03.2016, 20:23:05 kirjoittanut Mattson »

Poissa Kari Grandi 240

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9799 : 14.03.2016, 20:21:32 »
Tere,

kävin Motonetistä ostamassa hallitunkin (http://www.motonet.fi/fi/tuote/807507/Hallitunkki-20-tn-Racing). Tätä ennen vaihdellut renkaat Vollen omalla tunkilla jota ei siis suositella "jatkuvaan" käyttöön. Kysymys kuuluu: Tunkataanko tuolla samasta kohdasta kuin alkuperäisellä tunkilla vai onko jokin eri kohta mistä kannattaa tunkata?  :idiot2:
Autona Volvo V70 mk2 (2003).

Etupyörän etupuolelta löytyy etukelkasta alastyöntyvä pultinkanta, jonka kohdalta on hyvä nostaa, kun työntää tunkin"koillisesta" auton alle, jää hyvin tilaa tehdä remppaakin, kun tunkki ei ole tiellä. Koverra johonkin puupalaan pultinkannan kokoinen kolo niin pysyy hyvin paikoillaan tunkin ja auton välissä nostettaessa. Tunkkaa rauhallisesti niin halpistunkkikin kestää. Kun auto on ylhäällä niin laita jokin tukeva varmistus auton alle esim. vahva puupölkky, kivi, auton varapyörä, anoppi tms. Äläkä ikinä yritä nostaa koko auton toista puolta yhdellä tunkilla, vaikka joku muu tekisikin niin. Mikäli nostat autoa pehmeällä alustalla niin hanki tunkin pyörien alle tunkkia 2x leveämpi ja 1,5x pidempi metalli- tai vanerilevy niin ei uppoa pehmeään maahan.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #9800 : 14.03.2016, 20:36:03 »
Itse olen nostanut kyllä eri kohdasta, kurkkaa alle, niin aika selvät paikat mistä saa hallitunkilla ilmaan mitään rikkomatta. Emännän isä tosta vanhemmasta s8kympistä tunkkasi orkkisnostohohdan hallitunkilla aivan läjään, ei tarvi enää omalla tunkilla nostella. :nohnoh

1.5t Bahco nostaa ainakin sprinterin koko kyljen aivan helpolla. Halpiksissa nuo nostopainot tosin saattaa olla ilmoitettu HIEMAN yläkanttiin.
Mulla sopii tunkin kuppi juurikin sopivasti orkkis korviin, joita on siis mk2 mallissa kaksi kappaletta. Eikä ole pienintäkään oiretta että menis läjään vaikka nostaa koko toisen puolen ylös. Järkee kun käyttää niin ei riko mitään.

Etupyörän etupuolelta löytyy etukelkasta alastyöntyvä pultinkanta, jonka kohdalta on hyvä nostaa, kun työntää tunkin"koillisesta" auton alle, jää hyvin tilaa tehdä remppaakin, kun tunkki ei ole tiellä. Koverra johonkin puupalaan pultinkannan kokoinen kolo niin pysyy hyvin paikoillaan tunkin ja auton välissä nostettaessa. Tunkkaa rauhallisesti niin halpistunkkikin kestää. Kun auto on ylhäällä niin laita jokin tukeva varmistus auton alle esim. vahva puupölkky, kivi, auton varapyörä, anoppi tms. Äläkä ikinä yritä nostaa koko auton toista puolta yhdellä tunkilla, vaikka joku muu tekisikin niin. Mikäli nostat autoa pehmeällä alustalla niin hanki tunkin pyörien alle tunkkia 2x leveämpi ja 1,5x pidempi metalli- tai vanerilevy niin ei uppoa pehmeään maahan.
Nostopaikkoja kyllä löytyy. Ja ei sitä hepposilla tunkeilla kannatakkaan nostaa koko kylkee, ei ainakaan tuolla kysyjän tunkilla. Mulla on saman tyyppinen kakkos tunkkina ja ei tulis mieleen.
Mutta kukin tyylillään ja varusteiden mukaan.  ;) Tasasella tallinlattialla on vaan hiukan eri kuin pehmeessä maassa huonolla tunkilla, vaikka olis alla levykin.
Ja nythän kerroinkin vaan että auto nousee. Varmistus jos siellä jotain tekee, on tekijän vastuulla.

LHM öljyä ?...sitähän on käytetty myös joissain traktoreiden jarruissa/kytkimissä ja citroenissa.
En mä tiiä mitä toi litku on Volvon purkissa.

Poissa o_j

• Grand Luxe Touring
« Vastaus #9801 : 14.03.2016, 20:43:10 »
Mulla pitäis jossain olla jopa LHM:ää sen yhen xantian peruja. Se liemi mitä tuola pöntössä vaan nyt on vaikuttaisi olevan punaista.

Monissa paikoissa sanotaan et ATF pitäis käydä. Joku ratkaisu tarttis keksiä kun parkuu jo eikä tikunnokka kastu...

Ihan mutulla, joskus luin että osaan sopii atf ja osaan vain se vihreä. Tiedon luotettavuus nolla kun en muista missä tuli vastaan.

Mä vaihdoin motonetista nämä tehostimeen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590002/Febi-86161-Ohjaustehostinoljy-vihrea-1l. Toiminut ongelmitta, vanha öljy oli jotain kellertävää.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Mattson

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #9802 : 14.03.2016, 20:46:45 »
Mitä oon lukenu niin 2004 on just se määräävä vuosiluku, se ei vaan käy ilmi että käykö se ATF vielä siihen 04:een vai ei. Täytyy ottaa sieltä vaik ruutalla liru ja tehdä vertailua aateeäffän kanssa. Mut luulis et jos sielä on punasta sinne vois punasta (ATF:ää) myös laittaa.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #9803 : 14.03.2016, 21:00:05 »
Mä oon alkujaan ostanu tuon oman törpön -00 malliseen, siihen kun kuului juuri sellanen öljy. Samaa muistaakseni meni -06 malliin.

Poissa Kovalchuck33

• Grand Touring
« Vastaus #9804 : 14.03.2016, 21:15:31 »
Ei se taida tuota LHM:ää ainakaan olla, koska se on mineraali ja tuo motonetin linkin öljy on synteettistä. Vihreästä väristä tuli vain mieleen tuo LHM.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #9805 : 15.03.2016, 14:56:42 »
Kuinka paljon mahdollisesti on tollasessa -01 mallisessa V70 Tdi:ssä sekaisin 8 ja 10 pinnisiä pumpun liittimiä?
Ja onko siihen oikotietä tarkistaa kumpi on, vai pitääkö vaan avata liitin?

E: toiseen reunaan 4 johtoa, toiseen oletettavasti 3. Eli niinjuin 8 pinnisissä kuuluukin. Onko erehtymisen mahdollisuutta?

Olis vaan tiedossa edullisesti yks evry boxi niin vois kokeilla. Viittisi sitä turhaan lunastaa.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2016, 18:08:35 kirjoittanut pomo »

Poissa karppa_71

• Grand Luxe
  • **
  • rahtari tai sitte ei
« Vastaus #9806 : 15.03.2016, 17:58:58 »
Minkälainen parkkilamppu tähän tulee että tietää ostaa oikianlaisen

v70 D5R

Poissa kenppi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9807 : 16.03.2016, 10:09:20 »
Jos tarkoitat sitä parkkia siinä ajovalon vieressä, niin 5w T10 lasikanta on oikea.

Poissa karppa_71

• Grand Luxe
  • **
  • rahtari tai sitte ei
« Vastaus #9808 : 16.03.2016, 12:03:27 »
Jos tarkoitat sitä parkkia siinä ajovalon vieressä, niin 5w T10 lasikanta on oikea.
Kiitos  :)
v70 D5R

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #9809 : 16.03.2016, 13:16:08 »
Mitä oon lukenu niin 2004 on just se määräävä vuosiluku, se ei vaan käy ilmi että käykö se ATF vielä siihen 04:een vai ei. Täytyy ottaa sieltä vaik ruutalla liru ja tehdä vertailua aateeäffän kanssa. Mut luulis et jos sielä on punasta sinne vois punasta (ATF:ää) myös laittaa.
Tähän vielä. Mulla ei oo ollu atf:ää kuin takavedoissa, tai en muista mitä 850:ssä oli. Muissa vihreää.
Tuollasella numerolla ne mulle Volvolta purkin anto kun -00 malliin pyysin.

KL-varaosat  Race.fi