Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16001 Vastauksia
  • 3820582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8655 : 22.09.2015, 20:02:04 »
Nyt sain vaihettua siirtopumpun ja ehjän tankkilaitteen 240:een. Edelleen bensapumppu kavitoi ja samat vikakoodit tulee, eli 1-1-3, ja 2-3-1. Eli lambdaa ja seosta osakuormalla. En jaksanut enää tänään mitata että tuleeko pistokkeelle sähköä, jyrsii vähän kyllä miestä... Kumpis pistokkeelle tulevista (harmaa ja keltapunanen) on +12wee ja kumpi bensamittarille tieto? Paitti bensamittarihan mulla toimii, eli luulis sähkön tulevan, voisko sit painepumppu olla entinen tai joku faking korvausilman puute?  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8656 : 22.09.2015, 20:41:02 »
Musta on siirtopumpun plussa, muuttuu keltapunaiseksi jossain kohtaa tankin ulkopuolella.

Tarkista onko bensakiskon/jakotukin painekellon alipaineletku varmasti ehjä.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8657 : 22.09.2015, 20:51:55 »
Nyt sain vaihettua siirtopumpun ja ehjän tankkilaitteen 240:een. Edelleen bensapumppu kavitoi ja samat vikakoodit tulee, eli 1-1-3, ja 2-3-1. Eli lambdaa ja seosta osakuormalla. En jaksanut enää tänään mitata että tuleeko pistokkeelle sähköä, jyrsii vähän kyllä miestä... Kumpis pistokkeelle tulevista (harmaa ja keltapunanen) on +12wee ja kumpi bensamittarille tieto? Paitti bensamittarihan mulla toimii, eli luulis sähkön tulevan, voisko sit painepumppu olla entinen tai joku faking korvausilman puute?  ???
Ei saa kavitoida, vikakoodi tulee just tuosta.
Onko tankkilaitteessa jousta mikä painattaa pumppua?
???

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8658 : 22.09.2015, 21:18:56 »
Ei saa kavitoida, vikakoodi tulee just tuosta.
Onko tankkilaitteessa jousta mikä painattaa pumppua?
???
Öö, ei? Pumppu tulee tankkilaitteeseen yhdellä ruuvilla. Oisko havainnollistavaa kuvaa?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8659 : 22.09.2015, 21:40:26 »
Öö, ei? Pumppu tulee tankkilaitteeseen yhdellä ruuvilla. Oisko havainnollistavaa kuvaa?

Ei ole kuvaa sellaisesta, tuli vaan mieleen tuossa.

Letku rikki tai pumpu ei ole kunnolla paikallaan. 

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8660 : 23.09.2015, 07:49:52 »
Vm. 89 päästörajat?

Muistelisin että CO 3.5, HC 600 ja happi 5, CO2 ?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8661 : 23.09.2015, 08:04:35 »
Osaisko joku sanoa tarkempaa tietoa V70N 01vm pohjapanssarista, millasta materiaalia Volvo käyttää näissä alkuperäisissä panssareissaan?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8662 : 23.09.2015, 10:41:10 »
Vm. 89 päästörajat?

Muistelisin että CO 3.5, HC 600 ja happi 5, CO2 ?
http://www.autowiki.fi/index.php/Katsastus#Pakokaasumittaukset_katsastuksessa

Keljujet, bp-säädin. Pitääkö tulla jatkuva virta? Polttimolla kokeiltiin ja kerran syttyi, sit pimeni. Tosin voi olla et polttimokin pimeni.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2015, 11:25:25 kirjoittanut Teemu- »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8663 : 23.09.2015, 12:04:12 »
Keljujet, bp-säädin. Pitääkö tulla jatkuva virta? Polttimolla kokeiltiin ja kerran syttyi, sit pimeni. Tosin voi olla et polttimokin pimeni.
Tarkoitatko kuvan http://ww2.justanswer.com/uploads/350matt/2011-05-26_152735_kjet.gif warm up regulatoria? Se mikä on siinä lohkossa imusarjan alla.
Jos, niin pitäisi tulla jatkuvasti jännite. Jos ei tule niin ryöstä sille vaikka lisäilmaventtiililtä virta, jos sille edes tulee..
Helpoin keino. Noille pitäisi jännitteen lähteä samasta pisteestä mutta usein tuon säätöventtiilin virta näissä hukkuu matkalle.
Seurauksena paksu seos ja auto ei tahdo kulkea normaaleja huippuja kun ei jaksa kiertää ja kulutus ei millään alle 10 litraa.


Kuluneesta näppiksestä johtuvia virheitä korjattu. :-[
« Viimeksi muokattu: 23.09.2015, 12:08:59 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8664 : 23.09.2015, 12:17:11 »
Kjeh, sepä se juuri. Onneks on myös toinen varuilla oleva säädin jos tuossa oiskin joku vika. Mutta ihmekkös tuo jos käy paksulla, nimittäin aamulla mittarilla käydessä HC PPM arvo yli 14k. :2funny:

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8665 : 23.09.2015, 12:43:21 »
Sinne pitää saada virta lämmittämään sitä vastusta, moottorin lämpö ei yksin riitä vaikka jotkut niin väittävätkin.
Omassa vastaavassa tapauksessa(ostin halvalla kun sain :P) oli juuri tuo jännitteen puuttuminen. Ei lämpiä tarpeeksi edes moottorin lämmöllä.
Virta töpsään niin johan alkaa rötäämään ja systeemi herää pikkuhiljaa henkiin.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8666 : 23.09.2015, 13:08:31 »
volvo 240 ohjaustehosimen paluuletkun halkaisija, ja mitä myrkkyä tonne ohjaustehostimeen kannattaa laittaa?

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8667 : 23.09.2015, 13:49:52 »
Volvo 850 2.5 SE vuosimallia -97 Sedan automaatilla, ruotsista uitettu. Onko kone 10 vai 20 venttiilinen?
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9532
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8668 : 23.09.2015, 15:31:18 »
volvo 240 ohjaustehosimen paluuletkun halkaisija, ja mitä myrkkyä tonne ohjaustehostimeen kannattaa laittaa?

Letkusta en tiedä, mutta sisälle punaista ATF:ää. Luokituksilla ei taida olla sen enempää väliä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8669 : 23.09.2015, 15:49:13 »
Volvo 850 2.5 SE vuosimallia -97 Sedan automaatilla, ruotsista uitettu. Onko kone 10 vai 20 venttiilinen?
Jos se on SE 2.5 niin veikkaan että 10V.
Onko koneen päällysmuovissa DOCH vai Volvo 20V?
DOCH on 10V.
Varmuuden saa jakopään muovista jossa moottorikoodi tai sitten ottamalla öljyntäyttökorkin irti ja kurkkaamalla sisään.
Jos näkyy 2nokkaa on 10V, jos enemmän, on 20V. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Proturbo  Autodiagnoosi