Aaaa siis toi hökötys joka on kiinni tossa venttiilikopan reunassa on se tyhjäkäyntiluisti? Kyllä siinä on ne molemmat letkut kiinni ja pitäisi olla oikeissa paikoissakin (tarkistan vielä huomenna).
Joo toinen noista onkin kiinni venttiilikopassa, mutta mihin toi toinen maajohto menee (kuvassa ympyröity punaisella)?
Jep.
Starttisuuttimen sähköjohto ja lämpöaikakytkimen sähköjohto paikoillaan? Maajohdot menee yleensä kahteen jakajan lähellä olevaan ruuviin, eli ei se eroa tee. Ja kipinä säädetään kyllä ihan ns kokonaisvaltaisesti jakajasta, boksi vaan tarpeen mukaan antaa nakutuksen ilmetessä myöhästystä.
Nokan kääntyminen ei tee mitään, koska jakajakin on mukana ja jos jakaja tai nokka eivät ole käyneet kannesta irti. Jako pielessä siis tai starttisumulta ei tule soppaa. Ota joku pieni alipaineletku irti ja suhauta bräkleeniä kun apuri starttaa, jos kipinä on edes suunnalla niin lähtee käymään tai hörähtää ainakin.
Moro.
Menin ostaamaan ja laittamaan volvo 240 d24 turbo koneeseen teboilin diamond diesel 5w-40.
Näin jälkeenpäin kyselen, että onko oikeaa öljyä tohon koneeseen ?
Toinen juttu olis se ,että noin -10 asteessa hehkuttaa sen 40s ja plussan puolella sen 30s ,että mikä olis vikana ?
Aivan riittävän hyvä öljy, turbokoneeseen joku osasynteettinen tai synteettinen on ihan järkevää, mutta ei nuo tarkkoja ole. 10-40 tai 5-40 toimii hyvin, etenkin jos ei tartte usein raapia kovasta pakkasesta kylmästä käymään, sillon 0-40 tai 0-30 ois perusteltu.
Kannen takapäässä syöttöpumpun hihnan alla on anturi, johonka tulee yksi johto semmosella typerällä lattaliittimellä, se voi olla liitos huono tai sitten se anturi on rikki, kyseinen murikka on hehkureleen lämpötila-anturi.