Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16036 Vastauksia
  • 4206767 Lukukerrat

0 jäsentä ja 14 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Mikä on passeli AFR arvo ahdetussa koneessa 0.5 paineilla ? ???

AFR on sama paineesta riippumatta! Kysymys on kiloista, jolloin paine ei merkitse mitään. Ellet etsi kiihdytyksen optimi AFR:ää....

Jostain muistin kätköistä väittäisin, että optimaalinen AFR on teoreettissessä optimimoottorissa 1:12 tms...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
eli pitäisi olla afr jotain 10-12 välissä laajakaistalambdasta luettuna... :P

tällä hetkellä näyttää kaasu pohjassa 0.5 paineella, 13-15 välissä, eli taitaa mennä laihalla ? ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
eli pitäisi olla afr jotain 10-12 välissä laajakaistalambdasta luettuna... :P
tällä hetkellä näyttää kaasu pohjassa 0.5 paineella, 13-15 välissä, eli taitaa mennä laihalla ? ???
14.7 on ns. lamda arvo 1. 15 on hitusen laihalla ja 13 hitusen rikkaalla.

Ja juu, tuo 10-12 kuulostaa ok:lle kiihdytyksessä...


Jotain asiasta
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Onko -91 vuotisissa 940 enää reumaluukkuja? Tuntuu jäätyvän varpaat turvakengissä vaikka puhallus lattialle.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Ainakin omassa -90 käyttöönotetussa oli reumaluukku.
Ei pysynyt kiinni niin varmistin sen ruuvilla.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3625
Minkälainen ahdin mk2 v70 2.5tdissä on alunperin? Rupes mietityttää onko omassa alkuperänen vai joku vaihtokampe..
Nykyinen Kia EV6 GT

Eksät V70 D5 AWD 2011, C70 T5 1998, S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Minkälainen ahdin mk2 v70 2.5tdissä on alunperin? Rupes mietityttää onko omassa alkuperänen vai joku vaihtokampe..

KKK:n ahdin. Ulkoa en muista numeroita/kokoja, joku muu muistanee?

EDIT: olisikohan ollut KKK K14, korjatkaa joku jos olen ihan kuutamolla.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 13:51:41 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
KKK:n ahdin. Ulkoa en muista numeroita/kokoja, joku muu muistanee?

EDIT: olisikohan ollut KKK K14, korjatkaa joku jos olen ihan kuutamolla.
Vanhakoppasessa on ainakin KKK 14.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vanhakoppasessa on ainakin KKK 14.

Melkein sanoisin, että sama se on uudempikoppaisessakin...?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Melkein sanoisin, että sama se on uudempikoppaisessakin...?
Melkein sanoisin minäkin mutta kun ei ikinä voi olla varma.   ;)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Onko B280E ja F-koneessa samanlainen imuputki immulta kaasuläpälle?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuolta se näyttää E-koneessa
Googlettelin asiasta ja sieltä ois löytyny vastaus heti tähän kysymykseeni. Samanlaisethan ne on

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Sopiiko 240 ratin keskiö 760:iin?
Selvennyksenä, mulla on jossain jemmassa 240:in "ralliratti", käykö se siis 760:iin?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3839
  • 195hv/406Nm
Sopiiko 240 ratin keskiö 760:iin?
Selvennyksenä, mulla on jossain jemmassa 240:in "ralliratti", käykö se siis 760:iin?
http://www.vannetukku.fi/media/luisi_hub_compatibility.pdf Tuon mukaan niissä on eri keskiöt

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Uskaltaako 740 automaattia hinata pienellä vauhdilla, pienissä pätkissä  n. 7 km matkan?
Nopiaa vastausta kiittoos!
144
145
945
855

hevonen

  • Vieras
En tiedä pykälistä mitään mutta kyllä kaveripiirissä on katsastettu näin
yks 323 Mazdakin
Kannattaa katsoa pykälistä mistä vm-lähtien putkistoon ei saa kajota.(kuin siihen tiettyyn loppuosaan) :)
Uskaltaako 740 automaattia hinata pienellä vauhdilla, pienissä pätkissä  n. 7 km matkan?
Nopiaa vastausta kiittoos!
Noissa vanhoissa ja vielä vanhemmissa oli joku rajoitus mutta sanoisin näin kylmiltään, ellei nopeus nouse yli 20 kmh Niin uskaltaa 30 km hinata.
Tämä näin takaraivosta. :)

 

Carcom Oy  Elekma