Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3784957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4485 : 27.10.2013, 22:05:34 »
Sulla sytty moottorin vikavalo egrn tukkimisesta.. Millanen tulppa se on? Sinne riittää ihan pellistä leikattu laippaki. Egr vaan irti ja sinne imusarjan puolelle laittaa sen. 6mm kuusiokoloavaimia kannattaa varata muutama ku ne tahtoo tippuilla ku vähä ahdas paikka ruuvailla :) niin ja mulla alko rötäämään auto ku poistin laipan ku eukko valitti vikavalosta.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4486 : 27.10.2013, 22:50:29 »
Sulla sytty moottorin vikavalo egrn tukkimisesta.. Millanen tulppa se on? Sinne riittää ihan pellistä leikattu laippaki. Egr vaan irti ja sinne imusarjan puolelle laittaa sen. 6mm kuusiokoloavaimia kannattaa varata muutama ku ne tahtoo tippuilla ku vähä ahdas paikka ruuvailla :) niin ja mulla alko rötäämään auto ku poistin laipan ku eukko valitti vikavalosta.
Kantsii siihen peltiin porata 10mm reikä niin ei niin helposti sytyttele vikavaloo. Tdi:ssä muuten joskus kannattaa ottaa imusarja irti ja putsata sisältä. Toisinaan on meinaan pilli jo aika pienellä karstan ja paskan takia...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4487 : 27.10.2013, 23:15:06 »
Kantsii siihen peltiin porata 10mm reikä niin ei niin helposti sytyttele vikavaloo. Tdi:ssä muuten joskus kannattaa ottaa imusarja irti ja putsata sisältä. Toisinaan on meinaan pilli jo aika pienellä karstan ja paskan takia...
kannattaako sitä reikää tehä ku se on jonkuajan päästä kuitenki tukossa? ja tonillehan oli tulossa joku valmis tulppa, tiiä sitte miten se on toteutettu. Mää käytin ohjelmoitavana laippauksen jälkeen niin hävis se vikavalo ja tuli jokunen heppa siinä sivussa lisää ;) ja joo, imusarja kannattaa todellaki putsata. Aika karmivan näkönen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4488 : 28.10.2013, 07:06:37 »
Muistaako kukaan 240:n tankkilaitteen lähtöjen halkaisijoijta? Tulo oli muistaakseeni pari milliä suurempi kuin paluu.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4489 : 28.10.2013, 07:43:33 »
Juu, onhan tuo vikavalo syttynyt jo edellisen omistajan aikoina ja se läpyskä on juuri tuohon tulppaukseen varten tehty, hintaa tuli reilu 7€.
Pitää vilkasta se imusarja läpi vielä, oisko siitä putsauksesta vaikutusta tuon vikavalon häviämiseen.

Se kun palaa aina sillon tällön, välillä se ei pala ollenkaan lämmälläkään koneella.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4490 : 28.10.2013, 07:59:03 »
ei se imusarjan putsaus vaikuta siihen vikavaloon, egrrää valvoo joku anturi(oiskoha imm?) joka tunnistaa ku tavaraa ei tuu läpi. Ohjelmallinen poisto oli mulla puolet lastutuksen hinnasta(powerflash) tai lastutuksen yhteydessä ilmanen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4491 : 28.10.2013, 08:47:31 »
ei se imusarjan putsaus vaikuta siihen vikavaloon, egrrää valvoo joku anturi(oiskoha imm?) joka tunnistaa ku tavaraa ei tuu läpi. Ohjelmallinen poisto oli mulla puolet lastutuksen hinnasta(powerflash) tai lastutuksen yhteydessä ilmanen.
Omani meinasin tuossa kevään puolella lastuttaa sopivasti kun sit kelitkin rupeaa olemaan keväiset. Pitää katella oisko anturiputsauksista hyötyä.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4492 : 28.10.2013, 10:16:26 »
Omani meinasin tuossa kevään puolella lastuttaa sopivasti kun sit kelitkin rupeaa olemaan keväiset. Pitää katella oisko anturiputsauksista hyötyä.
en kyllä usko että antureiden putsauksella on vaikutusta jos egr on tukossa kun joku sitä haistelee että sieltä ei tuu mitään, se 10mm reikä voi auttaa jonku aikaa mutta sitä karstamönjää tulee niin paljon että todennäkösesti se on kohta tukossa. Mulle ei leimalla sanottu siitä vikavalosta mitään eikä näistä katota obdtä leimalla niin ei ne nää mikä sen aiheuttaa. Voi varmaan niuho katsastusmies sanoa kuitenki siitä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4493 : 28.10.2013, 12:28:43 »
Kuinka kovasti. on -91 240:n taaempi tunkin nostokorvake?
No kun halvalla sai.

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4494 : 28.10.2013, 17:04:21 »
Mikäs se deekun vakio ahdin olikaan? Ja passaako bensa koneen kylkeen?
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4495 : 28.10.2013, 18:12:49 »
Miten työläs ts. aikaavievä on vaihtaa mk1 S60:n eteen alatukivarren etummainen pusla? En ole itse alkamassa vaihtamaan, laskeskelen vaan etukäteen että paljonko pitää taas kaivaa kuvetta.   :( Pyöränkulmathan tuossa menee vissiin kanssa säätöön...jos koko tukivartta irti käyttää?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4496 : 28.10.2013, 19:27:42 »
pitäisi vaihtaa tutun 850 farmariin takavalot, mitä työkaluja siihen tarvitaan, pärjääkö 8mm- 19mm hylsyillä ia lenkkiavaimilla vai tarviiko olla jotain torxia yms erikoisempaa, tietäis varautua ettei turhaan ajele sinne vaihtamaan niitä
ei näköjään kukaan tähän vielä vastannut, mutta mää voin vaikka veikkaankin että hieman myöhässä  :D
eli ainut työkaluja vaativa osuus on itse takavalojen irrotus :) kontin pohjan palat,diskanttien suojamuovit,diskantit(jos on) ja alaosien edessä olevat verhoiluosat lähtee ihan käsineen irti ja takavaloihin tarttee sitten räikkäsatsin(räikkä, jatkovarsi, ristinivel, ja olikohan 10mm hylsy). Yläosat otetaan ensin irti ja sitten alaosat :) ei pitäs olla vaikia, aikaa menee ehkä 20 min ;)

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4497 : 28.10.2013, 20:01:35 »
Miten työläs ts. aikaavievä on vaihtaa mk1 S60:n eteen alatukivarren etummainen pusla? En ole itse alkamassa vaihtamaan, laskeskelen vaan etukäteen että paljonko pitää taas kaivaa kuvetta.   :( Pyöränkulmathan tuossa menee vissiin kanssa säätöön...jos koko tukivartta irti käyttää?
Alapallosta kaks pultia laipasta irti ja hiukan tuurnaa siihen koloon joka näkyy siellä navan tukivarren puolella. Sitten ne puslien pultit pois ja kädessä on. Jos ei pyörittele sitä alapallon laippaa niin periaatteessa ei kulmat muutu. Paitsi ne uudet puslat tietty muuttaa jos vanhoilla paskoilla on kulmia säädelty. Tunti tossa ammattimiehellä menee...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4498 : 28.10.2013, 20:23:04 »
Okei, kiitoksia. :hg: Huononahan tuo pusla on ilmiselvästi kun inssi käski katsomaan itse kun auto oli nosturilla nytkyteltävänä. Joten eipä muuta kun reippaasti nokka kohti uusia vastoinkäymisiä.   :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4499 : 29.10.2013, 00:22:09 »
Vinokone, lohkojakaja ja lh jetronic. Sisältääkö tuollaisen yhdistelmän virranjakaja keskipakosäätimiä tai alipainesäädintä?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Samppasport  Futurez