Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5640 : 20.03.2014, 12:15:58 »
016 loppuinen IMM löytyy melkein kaikista -89 jälkeen tehdyistä LH2.4 F-koneista, vaparit ja turbot. Lämpötilamittaus on immussa, mutta lienee erillinen anturi sen mötkön sisällä.

OK. Tuota lämpöanturin osaa tuskin saa vaihdettua erikseen? Kallis on piru tarvikkeenakin tuo immu.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5641 : 20.03.2014, 16:19:27 »
OK. Tuota lämpöanturin osaa tuskin saa vaihdettua erikseen? Kallis on piru tarvikkeenakin tuo immu.
Ja tarvikkeet on mitä on, kestää tai ei kestä, alkuperäistä/boschilaista suosittelen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5642 : 20.03.2014, 20:03:39 »
Pitänee käydä varmaan purkaamolta kaivelemassa samanlainen immu jossain välissä. Johtunee varmaan tuosta viallisesta anturista kylmänä prötääminen, varsinkin ahdoilla nyhtää ihan mukavasti   :-\

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5643 : 20.03.2014, 20:07:41 »
Pitänee käydä varmaan purkaamolta kaivelemassa samanlainen immu jossain välissä. Johtunee varmaan tuosta viallisesta anturista kylmänä prötääminen, varsinkin ahdoilla nyhtää ihan mukavasti   :-\

osta käytetty tai uusi tämän foorumin myyntipalstan kautta.

Poissa Steroz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5644 : 20.03.2014, 21:25:21 »
Kysynpä täältäkin. Kuvassa http://www.emm-motoren.de/05-einspritzpumpen/01-pkw-und-transporter/volvo/einspritzpumpe-im-tausch-renault-volvo-19-tdi.html olevassa syöttöpumpussa on alalaidassa osa kiinni 2 pultilla, onko se ennakonsäädin. Se vissiin pitäis vaihtaa kun kylmänä käy todella huonosti. Jos kyseisen osan vaihdan niin onko mitään ihmeellistä mitä joutuu tekemään vaihtaessa? tiivisteitä tai jotain muuta?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5645 : 21.03.2014, 12:16:23 »
940 antaa vikakoodin 122, eli imuilman lämpötila anturi. Mittaako ecu tuota lämpötilaa maffin kautta, vai onko jossain erillinen anturi? Ainakaan pikaisella tutkimisella en löytänyt mitään yksittäistä anturia imusarjasta tai ahtoputkistosta. Moottorina toimii B230FT vm -92, ja maffi on -016 loppuinen. Onko tuo maffi varmasti oikea tähän autoon? On muutenkin sen verran joku "tuunaillut" kaikkea että en oo mistään satavarma  :buck2:

LH ei mittaa mitään muuta IMMun kautta, kuin ilmamassaa.  Joten tuo vikakoodi 1-2-2 on omituisuus.
Piti oikein tarkistaa oman ysin binääristä ja kyllä, siellä on sellainen vikakoodi, mutta mitä se tarkoittaakin on arvoitus, sillä tuo 1-2-2 lämpötila-anturivikakoodi on reginan pohjia, eikä LH:n. En osaa sanoa, onko omassani tuo vikakoodi aktiivinen.

Ja kyllä, -016 IMMu on juurikin se oikea autoosi. Mutta en lähtisi sitä ensimmäiseksi vaihtamaan tuon vikakoodin vuoksi.

Mitä oireita se tuottaa ja tuleeko muita vikakoodeja pinnistä 2? Entäs mitäs pinni 6 sanoo?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5646 : 21.03.2014, 14:03:53 »
LH ei mittaa mitään muuta IMMun kautta, kuin ilmamassaa.  Joten tuo vikakoodi 1-2-2 on omituisuus.

Aina on hauska huomata olevansa väärässä  ;D

Sivuun kysymys vinokoneiden merkinnöistä. Hihnan kopassa on valkoinen lappu, jossa lukee koneen malli (tässä tapauksessa B230FB), joku sarjanumeron oloinen ja kolmantena "NR. 1994". Onko tuo viimeinen valmistusvuosi? Tämä olis kovin hämmentävää, koska kori on mallia -91, mutta kovin positiivista, sillä mittariin on kertynyt jo 550 tkm. Olikos lohkon kylkeen pistekirjoitetuissa merkinnöissä valmistusvuosi?
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5647 : 21.03.2014, 17:05:07 »
Sivuun kysymys vinokoneiden merkinnöistä. Hihnan kopassa on valkoinen lappu, jossa lukee koneen malli (tässä tapauksessa B230FB), joku sarjanumeron oloinen ja kolmantena "NR. 1994". Onko tuo viimeinen valmistusvuosi? Tämä olis kovin hämmentävää, koska kori on mallia -91, mutta kovin positiivista, sillä mittariin on kertynyt jo 550 tkm. Olikos lohkon kylkeen pistekirjoitetuissa merkinnöissä valmistusvuosi?

Tuosta NR. merkinnästä en tiedä.

Lohkon merkinnät ovat apukuskin puolella, pakosarjan alapuolella.
Siellä on ilmoitettu lohkon poraus (tässä tapauksessa B230), ja valmistusajankohta (Esim. 910101, joka tarkoittaisi 01.01.1991).

Venttiilikannen valmistusajankohta, jos sitä halajaa tietää, taas löytyy kannen takapäästä. Ylhäältä alas: päivä, kuukausi, vuosi.

EDIT. Olin kaksi kirjainvirhettä tekstiin laittanut, mutta nyt korjattu...  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 03:56:24 kirjoittanut Niko_S »

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5648 : 21.03.2014, 17:47:47 »
Tuli muutaman kilometrin ajon jälkeen, ajotietokoneen ruutuun "moottorijärjestelmä huolla heti" ja punainen varoitusmerkki.
Mitään ongelmaa en ajossa huomannut. No ajelin P-paikalle, sammutin auton, aukaisin konepellin, heiluttelin johtoja ja letkuja.
Konepelti kiinni ja auto käyntiin. Varoitus oli kadonnut eikä 40km aikana tullut takaisin..

Joutuuko nyt pelkäämään pahinta, että joku menossa rikki vai voiko johtua siitä että
auto on ollut ajamatta vähän päälle kaksi viikkoa?  :o

S40 2.4i vm06

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5649 : 21.03.2014, 18:17:01 »
Tuli muutaman kilometrin ajon jälkeen, ajotietokoneen ruutuun "moottorijärjestelmä huolla heti" ja punainen varoitusmerkki.
Mitään ongelmaa en ajossa huomannut. No ajelin P-paikalle, sammutin auton, aukaisin konepellin, heiluttelin johtoja ja letkuja.
Konepelti kiinni ja auto käyntiin. Varoitus oli kadonnut eikä 40km aikana tullut takaisin..

Joutuuko nyt pelkäämään pahinta, että joku menossa rikki vai voiko johtua siitä että
auto on ollut ajamatta vähän päälle kaksi viikkoa?  :o

S40 2.4i vm06
ajeleppa käymään oulunsalossa shellin pihassa m.peuran korjaamolla niin luetaan vikakoodit. Ei maksa mitää. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5650 : 21.03.2014, 18:38:43 »
Onkos vinokoneiden kansissa ollu venttiilivarsien paksuudessa koko eroja. Tuli vaan mieleen kun motonet antaa kahta kokoa. B230fk yläpään tiivistesarjassa venttiilivarrenkumit varrenkohalta tiukemmat kun mitä kpl tavarana otetut mallia b200/b230.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5651 : 22.03.2014, 01:19:46 »
ajeleppa käymään oulunsalossa shellin pihassa m.peuran korjaamolla niin luetaan vikakoodit. Ei maksa mitää. :)

Kiitti!
Pitää yrittää ehtiä jossain välissä, huomenna kun on työpäiväkin haitolla..  :P

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5652 : 22.03.2014, 07:14:29 »
Kiitti!
Pitää yrittää ehtiä jossain välissä, huomenna kun on työpäiväkin haitolla..  :P
paiskaa vaikka yv ku tiiät millon kerkiäisit.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5653 : 22.03.2014, 09:40:29 »
LH ei mittaa mitään muuta IMMun kautta, kuin ilmamassaa.  Joten tuo vikakoodi 1-2-2 on omituisuus.
Piti oikein tarkistaa oman ysin binääristä ja kyllä, siellä on sellainen vikakoodi, mutta mitä se tarkoittaakin on arvoitus, sillä tuo 1-2-2 lämpötila-anturivikakoodi on reginan pohjia, eikä LH:n. En osaa sanoa, onko omassani tuo vikakoodi aktiivinen.

Ja kyllä, -016 IMMu on juurikin se oikea autoosi. Mutta en lähtisi sitä ensimmäiseksi vaihtamaan tuon vikakoodin vuoksi.

Mitä oireita se tuottaa ja tuleeko muita vikakoodeja pinnistä 2? Entäs mitäs pinni 6 sanoo?

Ahaa. Meneepäs jännäksi  :buck2:

Kylmänä kiihdyttäessä prötää liialla kaasun käytöllä, ja ahdoilla nykii. Pintakaasulla varovasti kiihdyttäessä ei juurikaan prötää, mutta tahtoo nykiä kun kierroksia saa tarpeeksi ylös. Moottori käy melko paksulla koko ajan, varsinkin kylmänä. Moottorin kun  saa normaaliin lämpötilaan niin toimii hyvin, mitä nyt edelleen käy rikkaalla.
Polttoaineesta tuskin on mitään vaikutusta kun aina on 98E tankattu.

Mittaristossa palaa se moottorin sähköhäiriövalo, eikä muita vikakoodeja anna kuin tuon 1-2-2  ??? Vikakoodit tosiaan oon lukenu jokaisesta pinnistä eikä muita koodeja anna ulos, pelkkää 1-1-1.

Autodatan ohjelmasta katoin tuon vikakoodin merkityksen, niin mahtaako pitää paikkaansa? Pitäisikö lambda-anturista tulla vikakoodi jos se rikki? Jotenkin tuntuu että oireiden perusteella ei lambdakaan toimisi oikein.

Millä tiedoilla tuo ecu säätää sytön ja suihkutuksen määrän? Voiko tuossa olla tai pitäisikö olla jossain tuo imuilman lämpöanturi?

Kiitoksia tietämyksestä  P>

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5654 : 22.03.2014, 12:05:08 »
B200K Solex-Cisacilla...  >:(

Toimi loistavasti, kunnes otin sen irti motista koitin toista siksakkia. Toisesta siksakista löytyi pari vikaa minkä vuoksi sitä ei nyt pysty käyttämään.
No ei muuta kuin vanha siksakki kiinni ja sitten kovaa ajoa. :3/4 jättää sen:

No ei se sitten niin vaan käynytkään. Eli nyt on tälläinen vika lämmin kone vaatii reilusti ryyppyä jotta jaksaa käydä. 1500 kierrosta pelaa hyvin, siitä ales päin ei. Kaasarille ei siis tehty yhtikäs mitään silloin kun oli irti, paitsi kohoa lainattiin toiseen siksakkiin, mutta se palautettiin takaisin tähän.

Kun kaasari oli irti vaihdoin konehuoneeseen kaikki bensaletkut ja suodattimen, mutta ei kait tuon luulisi mihinkään vaikuttavan?

Imuvuotoja koitin etsiä pilotin kanssa, mutta ei löytynyt.

Apuva  :-\

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

 

Kulkukoira  Proturbo