Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3802077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6660 : 01.10.2014, 09:31:23 »
Voihan se olla että taso anturit kanittaa. Tai sitten mittaristo käytetti levällään ja viisarit laitettu väärään asentoon.
Oletko seurannu sitä arviota paljon pääsee tankissa olevalla aineella?
Joo, nyttenkin näytti tänä aamuna yli 300km, 20€ tankkasin eilen, mutta selvittelen tuota, veikkaan että anturi kettuilee, en usko että mittaria välttämättä olis kikkailtu.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6661 : 01.10.2014, 19:08:20 »
Yks vaihtoehto on et tankin siirtopumppu on osa-aikatoimiva. Sen pitäis pumpata jatkuvasti ku ollaan alle ½tankin, että paluuvirtaa tapahtuu ja kerääjäkuppi saa tavaraa toiselta puolelta.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6662 : 01.10.2014, 19:52:10 »
Tutkitko mistä se vuotaa? Jos tanko on kerran vasta uusittu ni todennäköisempää et vuotaa jostain muualta. Esim. letkuista tai putkien liitoksista.
Paikka-aineet voi auttaa mutta jos sitä tulee reilusti niin ei ne ihmeitä tee.
Vanhankansan paikka-aineena käytettiin jarrunestettä ja olen itsekin kokeillut. Kyllä se toimii, jopa silloin kun varsinainen paikka-aine ei lopennut stefan vuotoa. Jarruneste pehmittää kumitiivisteitä. Noin desi, litran kokonaistilavuuteen.


Jakopäärempan yhteydessä käskin huoltomiehen kurkata mistä vuotaa. Haitarikumin sisältä kuskin puolelta. Eli hammastangon päästä. Ei se hirveitä tiputtele, parin kk välein tankki täyteen.

Jos tämä ei auta, laitan jarrunestettä seuraavaksi. :)
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6663 : 01.10.2014, 21:46:22 »
Yks vaihtoehto on et tankin siirtopumppu on osa-aikatoimiva. Sen pitäis pumpata jatkuvasti ku ollaan alle ½tankin, että paluuvirtaa tapahtuu ja kerääjäkuppi saa tavaraa toiselta puolelta.
Joo, voi olla. Pitää nyt seurailla ja tutustua tuon auton sielun elämään, eiköhän se siitä. Jos muilla on samoja kokemuksia asiasta ni ois hyvä tietää.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6665 : 02.10.2014, 11:13:22 »
Tarvittais taas foorumilaisten apua ELK!!
Elikkä koneena on T6 (S80) ja ongelmana suuttimen vuoto. Ilmenee korkeaäänisenä vinkunana ja sytyttää pakokaasujen valon mittaristossa...
Asiaa jo jonkunverran tutkittu ja 99% varmasti ääni tulee vuotavasta suuttimesta. Eilen vaihdoin kaikkiin suuttimiin tiivisteet, 2kpl per suutin. Auttoi heti, mutta jos antaa täyskaasulla kenkää, niin ääni tulee takas. Sen saa uudestaan pois vähäksiaikaa vähän näpäyttämällä kaasua :idiot2:.

Mitäs tässä kannattaisi nyt tehdä?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6666 : 02.10.2014, 11:22:53 »
Tarvittais taas foorumilaisten apua ELK!!
Elikkä koneena on T6 (S80) ja ongelmana suuttimen vuoto. Ilmenee korkeaäänisenä vinkunana ja sytyttää pakokaasujen valon mittaristossa...
Asiaa jo jonkunverran tutkittu ja 99% varmasti ääni tulee vuotavasta suuttimesta. Eilen vaihdoin kaikkiin suuttimiin tiivisteet, 2kpl per suutin. Auttoi heti, mutta jos antaa täyskaasulla kenkää, niin ääni tulee takas. Sen saa uudestaan pois vähäksiaikaa vähän näpäyttämällä kaasua :idiot2:.

Mitäs tässä kannattaisi nyt tehdä?
Ettei vaan imusarjantiiviste vuoda..

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6667 : 02.10.2014, 14:46:01 »
Ettei vaan imusarjantiiviste vuoda..
Minkäslaista ääntä pitää kun vuotaa? Pitäiskö huomata tehoissa? Täytyy varmaan sitten seuraavaks se vaihtaa :(.
Tässä video miltä ääni kuullostaa:
<a href="https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY</a>
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6668 : 02.10.2014, 21:25:52 »
Mikähän voisi olla kun seitenkantti (B230F med LH2.4) antaa vikakoodia 1-1-3 ja käy todella kummallisesti. Ajaa pystyy ainoastaan kierrosalueella 2000-3000 jolloin toimii mielestäni normaalisti. Lambda tohon on entisen omistajan aikana uusittu, mutta onko tässä sitten vaan se tarvikeosan kirous? Imuvuotoa en ainakaan äkkiseltään löytänyt.

Käyntiääni siis semmoinen kuin katkoisi syttyä tai olis hiton rikkaalla ja rötäisi. Immun jännite tyhjäkäynnillä 2,3v, eli se lienee ainakin ehjä.

Meinasin huomenna ostella imusarjan tiivarin varuiksi ja samalla vaihdella tulpat. Jakanjankansikin on vaihdettu, mutta tässäkin vois piileä se tarvikeosan kirous?
Jos jollain olis siis arvoja tohon lambdan testaamiseen, niin olisin kiitollinen

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6669 : 03.10.2014, 08:07:47 »
Tuossa videon autossa on selvä vika. Minkki siellä vinkuu imusarjassa.. 8)
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3169
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6670 : 03.10.2014, 08:30:05 »
Minkäslaista ääntä pitää kun vuotaa? Pitäiskö huomata tehoissa? Täytyy varmaan sitten seuraavaks se vaihtaa :(.
Tässä video miltä ääni kuullostaa:
<a href="https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/LgdRd7AFRUY</a>

Mulla piti edellisessä autossa samanlaista ääntä moniurahihnan kiristinrulla. V70, -98 ja 2.5T. Häviääko tai pieneneekö toi ääni kun autoa käyttää vähän aikaa. Mulla piti tuota ääntä heti starttauksen jälkeen ja vaimeni viiden-kymmenen minuutin käynnin jälkeen.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6671 : 03.10.2014, 18:33:46 »
Hyviä vinkkejä kuinka lähtee helposti vinokoneen öljynsuodattimen pultti irti?

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6672 : 03.10.2014, 18:46:16 »
Hyviä vinkkejä kuinka lähtee helposti vinokoneen öljynsuodattimen pultti irti?
Pulttikaupasta  2 mutteria + lämpöä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6673 : 04.10.2014, 14:17:48 »
Mikähän voisi olla kun seitenkantti (B230F med LH2.4) antaa vikakoodia 1-1-3 ja käy todella kummallisesti. Ajaa pystyy ainoastaan kierrosalueella 2000-3000 jolloin toimii mielestäni normaalisti. Lambda tohon on entisen omistajan aikana uusittu, mutta onko tässä sitten vaan se tarvikeosan kirous? Imuvuotoa en ainakaan äkkiseltään löytänyt.

Käyntiääni siis semmoinen kuin katkoisi syttyä tai olis hiton rikkaalla ja rötäisi. Immun jännite tyhjäkäynnillä 2,3v, eli se lienee ainakin ehjä.

Meinasin huomenna ostella imusarjan tiivarin varuiksi ja samalla vaihdella tulpat. Jakanjankansikin on vaihdettu, mutta tässäkin vois piileä se tarvikeosan kirous?
Jos jollain olis siis arvoja tohon lambdan testaamiseen, niin olisin kiitollinen
Imusarjan tiivisteen vaihto rauhoittu vähän, mutta lambda näyttää vain 0,2v jännitettä, eli sen saa uusia. Jännä vaan kun on aivan tulenuus lambda tuokin.  ::)

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6674 : 04.10.2014, 14:33:10 »
Imusarjan tiivisteen vaihto rauhoittu vähän, mutta lambda näyttää vain 0,2v jännitettä, eli sen saa uusia. Jännä vaan kun on aivan tulenuus lambda tuokin.  ::)

Eihän ne tarvikkeet kestä kauaa (muunkaan merkkisissä). Eli Boschilainen vaan tilalle.  :)

Kannattaa sinne pakosarjankin tiivisteet samoilla lämpöisillä vaihtaa.  ;)

Tarvike pakosarjan tiivisteissä olen itse huomannut sellaista, että ainakaan tuossa omassa seiskassa eivät ne massatiivisteet kauaa kestäneet.
Motonetistä sai metallipintaisia, missä massa metallin on välissä, niin ne tuntuvat toimivan paremmin.

 

Samppasport  Futurez