Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3790692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7020 : 11.12.2014, 11:37:11 »
Missäs LH 2.4 bokseissa on flektin ohjaus valmiina?

Kun minulla on -935 boksi ja kuulin että siinä suattaisi olla flektin ohjaus vakiona? Muistaakseni ainakin syylärin läheisyydessä roikkuu joku "ylimääräinen" liitin irrallaan.

Ainakin 937 ja sen jälkeiset binit ohjaavat flektiä ihan suoraan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7021 : 11.12.2014, 13:54:20 »
Ainakin 937 ja sen jälkeiset binit ohjaavat flektiä ihan suoraan.
Kiitos.

Kato näin hyvä muisti mulla on... :D

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7022 : 11.12.2014, 14:11:27 »
Kappas eipä tullut huomattua. Siinä tapauksessa veikkaisin B200K + T - R-sport?
eikös tähän polttoainepumppu asiaan joku jo facebookin puolella laittanut, että käytetty 300-sarjassa ainakin tommoista 3 nippaista. scandixin linkki oli siinä
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/fuel-supply-system/pumps/fuel-pump-mechanical/1002957/

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7023 : 11.12.2014, 15:59:17 »
Onko 850 ja v70mk1 varustettu samanlaisilla kuljettajan lasinnostimen moottoreilla? ???
Vastaan itselleni että ei käy. Kävin purkaamolla kattomassa ja toteamassa että itse bochin pelkkä sähkömoottori osa on sama, mutta taas se hammasratas oli liian iso 850ssä ja kiinnitys eri.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7024 : 11.12.2014, 18:15:37 »
Tarkoitus vaihtaa eteen jarrukilpi ja laakeri, mikä jarrukilpi sinne käy?
Tarjoaa kahta kilpeä, keskireikä isompi ja abs-anturille paikka, neljällä kiinni, toisessa ei ole anturin paikkaa, keskireikä pienempi ja kolmella pultilla kiinni.
Minkä merkkisiä abs-kehällä olevia laakereita motonet myy, uskaltaako sieltä tilata? ???
Autossa edessä bendixit kahdella männällä levyt 287mm. Abs esivalmius 740 -92
? ???

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7025 : 12.12.2014, 01:00:07 »
940:n paisarin puhdistus (neliskanttinen jossa sisällä joku sata ja yksi eri väliseinää jne?)

Tuli yhdestä purkuautosta ostettua talteen paisari, jonka sisällä on ulkonäöstä päätellen lillunut hyvän aikaa ruosteista vettä ja muuta paskaa ja koko paisari on sisältä ruskea/vihreä/paskainen. Millä tuon puhdistus onnistuisi vähimmällä vaivalla? Ison osan olen paskoista saanut kloriitilla/uuninpesuaineella/muilla kodin arkipäiväisillä pesuaineilla.
Kylmää vettä + riisiä paisariin ja helvetinmoinen ravistaminen on toiminut ennenkin, mutta siinä on ihan valtava työ. Olisiko mitään helpompia konsteja?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7026 : 12.12.2014, 01:04:28 »
940:n paisarin puhdistus (neliskanttinen jossa sisällä joku sata ja yksi eri väliseinää jne?)

Tuli yhdestä purkuautosta ostettua talteen paisari, jonka sisällä on ulkonäöstä päätellen lillunut hyvän aikaa ruosteista vettä ja muuta paskaa ja koko paisari on sisältä ruskea/vihreä/paskainen. Millä tuon puhdistus onnistuisi vähimmällä vaivalla? Ison osan olen paskoista saanut kloriitilla/uuninpesuaineella/muilla kodin arkipäiväisillä pesuaineilla.
Kylmää vettä + riisiä paisariin ja helvetinmoinen ravistaminen on toiminut ennenkin, mutta siinä on ihan valtava työ. Olisiko mitään helpompia konsteja?
850:n paisarin putsasin "kristalli-soodalla" ja tuli lähes uuden veroinen, loppui kohon takeltelut jne.  Jostain halpiskaupasta löytyi pussillinen kiteitä alle 3 euron
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7027 : 12.12.2014, 11:50:55 »
Mikähän perä ja välitys todennäköisemmin löytyy 1991 vuosimallin D24TIC+ZF22HP4 laatikon perästä? Auto on 745. Tai lähinnä että mitä tuonne tilalle pystyy laittamaan bolt-on? Nopeusmittarin toiminnalla ei niin väliä kun se muutenkin elää omaa elämäänsä :D

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7028 : 12.12.2014, 12:05:17 »
Toimiva nopeusmittari on pakollinen katsastuksessa, vuodesta -84/-85 .
Sen voi korvata kiinteällä GPS mittarilla, tietyin edellytyksin

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7029 : 12.12.2014, 12:08:19 »
Toimiva nopeusmittari on pakollinen katsastuksessa, vuodesta -84/-85 .
Sen voi korvata kiinteällä GPS mittarilla, tietyin edellytyksin
Auto katsastettu 2 kertaa tuolla mittarilla. Mutta ei siitä sen enempää koska käsittääkseni kysymykseni ei koskenu millään tavalla nopeusmittarin toimivuuden pakollisuutta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7030 : 12.12.2014, 12:09:15 »
Mikähän perä ja välitys todennäköisemmin löytyy 1991 vuosimallin D24TIC+ZF22HP4 laatikon perästä? Auto on 745. Tai lähinnä että mitä tuonne tilalle pystyy laittamaan bolt-on? Nopeusmittarin toiminnalla ei niin väliä kun se muutenkin elää omaa elämäänsä :D
Automaateissa hyvin usein 3.73.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9519
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7031 : 12.12.2014, 12:30:51 »
Ja perävälityshän ei vaikuta nopeusmittarin näyttämään, koska perän nopeusanturi mittaa taka-akselin pyörimistä, ei kardaanin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7032 : 12.12.2014, 18:20:11 »
Paljonkos S40 T4:sen hukkaportin tangossa pitäisi olla esijännitystä ?...nyt se on säädetty melko löysälle mutta silti paineet piikkaavat mittarin mukaan kaasu pohjassa välillä jonnekin 1.3bar. Vai onko tuossa nyt joku teholastu, boksissa en ainakaan mitään sinettejä nähnyt kun vilkaisin, eikö siinä alunperin pitäis sinetöinti tms..olla ?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7033 : 12.12.2014, 19:04:25 »
Appiukon 1998 V70 2.5 TDI ja käynnistysrobleemaa...

Viime viikon tiistaina vaihdettu pumpun hihna + kiristimet ja kaikki hehkut juuri edm. syystä.

Ei auttanut. Lämmöstä lähtee hyvin käyntiin ja lämpimänä, mutta kylmänä (=yön yli ilman roikkaa) saa sahata. Vaikka useamminkin hehkuttaisi, niin saa pitkään sahata (10-15 sekuntia) että lähtee näillä nollakeleillä käymään.

Hehkujen ohjaus? Olisiko? Apuva!

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7034 : 12.12.2014, 19:09:29 »
Appiukon 1998 V70 2.5 TDI ja käynnistysrobleemaa...

Viime viikon tiistaina vaihdettu pumpun hihna + kiristimet ja kaikki hehkut juuri edm. syystä.

Ei auttanut. Lämmöstä lähtee hyvin käyntiin ja lämpimänä, mutta kylmänä (=yön yli ilman roikkaa) saa sahata. Vaikka useamminkin hehkuttaisi, niin saa pitkään sahata (10-15 sekuntia) että lähtee näillä nollakeleillä käymään.

Hehkujen ohjaus? Olisiko? Apuva!
Oliko jotain takaiskua putkistossa?
Kiisseli palautuisi tankkiin..
???

 

Samppasport  Futurez