Futurez  Kulkukoira

850 farkku 94 tyhjäkäynti riemastu ihan mahottomasti

  • 4 Vastauksia
  • 2517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
juu elikkä mulla farkku oli vähä surkee lähtee kylmänä käyntiin ja välillä oikkuili lämpimänäkin.. sai kauheesti ruokaa (sen haisto) ja sit röpötti... no vikakoodeista tuli ilmi että "kaasuläpän asentoanturi" ois sökö,tms mutta katsastuksessa kun kävin ni päästöt oli aika normit..

mutta vikakoodin kehottaessa -> kipitin kaupasta kys anturin (ja oli hitusen ärsyttävä vaihtaa)

nyt lähtee kylmänä ja lämpimänä tosi hyvin käyntii,eikä haise bensa tms.. auto tuntuu kaikinpuolin paljon pirteemmältä.

Mutta välillä ku lykkään automaatin P:lle ni hyppää tyhjäkäynti yli 2t ja siel pysyy,jos polkasee kierroksia sattaa tipahtaa normiin tai sit tipahtaa vaa vähä ja rupee röpöttää..

tätä tehnyt nyt 2pv välillä ei yhtään välillä taas kokoajan,pakkovaihteille,pakille tai D:lle kun laittaa ni käypi ihan normaalisti,vastaa kaasuun normisti jne...

mut sit yks kaks taas vapaalla tai P:llä vrooooom kiekat tappiin.. välillä auttaa kun polkaset nii ku ottaisit automaattiryypyn pois päält jostai corollasta tms mut välillä kiekkojenpolkasu ei taas auta,vaan saatta jäädä viel enemmän huutaan...

-outo....

 :-\
-waak

Poissa juhani46

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 farkku 94 tyhjäkäynti riemastu ihan mahottomasti
« Vastaus #1 : 19.09.2011, 18:51:59 »
Ootko tarkistanu ettei oo läpässä tai vivustossa ihan mekaanista jumia ?

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkku 94 tyhjäkäynti riemastu ihan mahottomasti
« Vastaus #2 : 19.09.2011, 20:33:40 »
juu,samalla tutkin ja rasvailin,ku vaihdoin sen anturan.. mut eipä se tehny moista vanhalla anturilla..
kaikkee muuta kyl sit tekikin...
-waak

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 farkku 94 tyhjäkäynti riemastu ihan mahottomasti
« Vastaus #3 : 20.09.2011, 08:00:33 »
Tee tämä homma samalla se tyhjäkäyntimoottori eli lisäilmasuutin putsataan .Se kun säätää noitaa tyhjäkäyntiä (normi n. 850) mutta tarkista ettei missään alipaineletku vuodaa kun se ilmavuoto nostaa kierroksia.

Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

 Tarvittavat työkalut :

 Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

 Avaa konepelti.

 Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

 Avaa klemmarit 2 kappaletta ilmapuhdistimen letkujen päissä ja 1 kappale siinä kaasuläppäkotelon kauluksessa. Irrota ilmapuhdistimen kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

 Samalla tarkista sen ilmaletkun kunnon eli se haitariletku voi olla halkeama siellä alapuolella ja sen tietää sitten miten koneelle on käynyt.Estämme tällä koneen menemisen väljäksi ja muutkin käyntihäiriöt.Jos halkeamia osta uusi letku.

 Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



 IRROTUS:

 Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
 Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

 Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läppä sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.
 Samalla aseöljyllä voitele mekanismin nivelet /kaasuvaijerin.

 Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

 Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäise puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

 Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töistä. Pahiten käy jos menee stefat ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

 Lisätyö .
 Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
 Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
 Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
 Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011, 09:09:35 kirjoittanut Nercs »

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkku 94 tyhjäkäynti riemastu ihan mahottomasti
« Vastaus #4 : 20.09.2011, 15:40:32 »
tänään taas auto on pelannut moitteetta.lähtee kylmänä/lämpimänä hyvin käyntiin eikä haise bensa..myös tyhjäkäynti pysy normaalina...ja auto kulkee kevyesti..paljon kevyemmin kuin ennen..ja arvelen jotta kulutuskin normalisoituu..on ollu vähän ahne..
ma luulen että kun ajelee hetken ni se ikäänkuin tasaantuu tuo käytös jos se oli nii kauan sillä rikkinäisellä anturilla jo ennen mulle tuloo hörissy menee,et nyt se sai shokkihoitoo kun konehuoneeseen on tullu repullinen uusia osia...
tässähän oli näet bensapumpun rele ja sen ohjausrelekkin rikki... nillekkin antoi ihan vikakoodit ja käyntii lähtö oli mitä oli... no kuulostellaan tilannetta...
nyt ei ilmoita enää mitää vikakoodeja..paitsi nyt tietysti ikuinen7legendaarinen abs vika sitä ja tätä ja tota..
mutta nekin toimii ja vao ei palaa enää kojetaulussa (ja ei en poistanu polttimoa)... ::)
-waak

 

Kulkukoira  Proturbo