Koska
265:lle "piti" saada korvaaja, saatiin sen entisen omistajan kanssa hyvin pikaiset neuvottelut päätökseen katoksessa pari vuotta joutilaana seisseestä 965:stä. Kaupoista innostuneena omistaja veti pois katoksesta ja huuhtaisi enimmät pölyt pinnasta pois. Kuviin kerkesin jo vaihtamaan Geminit alkuperäisten Nova-vanteiden tilalle.

Perusvarusteet eli kattoluukku, ilmastointi, kokomusta sisusta nahkapenkeillä, kuskinpenkki sähköllä, vakkari, sähkölasit- ja peilit, liikkeellelähtölukko sekä Nivot. Mittarissa 289tkm. Jälkituotu vuosia sitten ja aiemman omistajan aikaan jotain on kaatunut katon päälle. Oikeassa etukulmassa, kattoluukussa ja takaluukun yläosassa ruttuja. Puolet rutuista lähtee kattoluukunvaihdolla. Muuten kori on oikein hyvässä kunnossa eikä sisustassakaan ole sanomista kuin kuskinpenkin ulkonurkassa. Maalipinnassa on naarmuja joista suurin osa lähtee myllyttämällä. Täytyy pyyhkäistä tinnerillä ennen sitä, koska pintaan on tullut maalipölyä.

Kaupat tehtiin eilen(tiistaina) illalla vähän ennen ysiä, sen jälkeen parin tunnin puuhastelu katsastuskuntoon laittamiseksi ja pikainen pesu(myös konehuoneeseen). Oikeassa alapallossa ja ulommassa raidetangonpäässä oli selvät välykset, uusia ei ollut siihen hätään joten ns. parasta B-laatua tilalle

Etujarruja piti jumpata vähän, takasatulat on uusittu vähän ennen seisontaa. Edellisellä katsastusyrityksellä yksi hylkysyy oli palamaton ABS-valo ja se johtui katkoksesta piirilevyllä. Mittaristo irti ja hyppyjohdolla korjaten. Aluksi oli myös osa merkkivaloista pimeänä, eikä käynnistynyt P-asennossa. Joku liitin oli ilmeisesti hieman huonosti kiinni, koska alkoi heti toimimaan.
Aamulla kävin konttorilla ennen töihin menoa ja nyt voi vuoden ajella. Töiden jälkeen vaihdoin jarrunesteet ja puolien suojamuovin. Jarrupoljin meni koko ajan pehmeämmäksi ihan kuin imisi ilmaa jostain. Nesteenvaihdolla tuntuu korjaantuneen

Purkuautosta vaihdoin paremmat konepellinpumput, vanhoissa ei ollut voimaa enää ollenkaan. Syyläri vuotaa ja se on vaihdettava, muuten ei akuutteja korjaustarpeita ole.
Vähän siistiytyi konehuone pelkällä liuottimella ja paineella



Hyllyssä on alkuperäinen ABS-yksikön ja paisarin peittävä muovikuuppa, mutta mun mielestä se ei sovi ulkonäöllisesti ollenkaan.
Ehti jo likaantumaan päivän ajojen aikana:

Lisää kuvia täällä:
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/965+-93/Suunnitelmia, onko niitä

No jos ensin vaikka parantaisi takapään äänieristystä ja muuttaisi manuaaliksi, jonka jälkeen voi siirtyä alustaosastolle. Kallistelun määrä on kohtuullinen, mutta jousituksen löysyys on vähän liikaa. Siirrän varmaankin V90:stä tolpat sekä navat ja sen takia joutuukin sitten siirtymään etuveto-ET:hen vaikka Geminit kuinka on hyvän näköiset tämän alla. Takapäähän katseltava jousitukseen jotain katsastukseen kelpaavaa, tärkeimpiin paikkoihin uretaanihelat, takareaktiotankojen/häkin päivitys, jne. Konehuoneeseen kokeilisi vaihtelun vuoksi tehdä B6304:stä jotain sopivaa kun yksi kokonainen kone on irrallaan.
Mielessä oli vaihtaa V90:stä koko sisusta, keula, ovet, puskurit, jne., mutta hetken katseltuani tulin siihen tulokseen etten ala vaihtamaan. V90 sisusta on kuitenkin tummanharmaa ja musta on paljon parempi. Omaan makuun myös kuskinpenkinselkänojan muotoilu on parempi.
Ei tässä ole tullut ihan jouten oltua muutenkaan. Päivää vaille kuukauden sisään tullut tehtyä yhteen jenkinraatoon ~75h peltihommia. Mitäs tuli hankittua...