Nyt kun 242 on talviunilla, ja talviautokin vartoo suolateitä, nii eiköhän sitä ole aika paneutua seuraavaan "projektiin". Mitään kovin massiivista projektia tästä tuskin tulee, tosin nyt on jo havaittavissa pientä lipsuilua alkusuunnitelmista.
Kyseessä on siis -95 vuosimallin 'Suomi-ärrä', varusteina perusärrän varusteet ja lisänä Webaston lämmitin kellolla. Vaihteistona tyypillisesti neliportainen automaatti.
Auto on nähnyt Suomen suolateitä, ja kuljettajan jalkineen pohjaa jo reilun 340tkm matkan, joten eiköhän pieni välihuolto ole tässä kohtaa paikallaan.
Tässä kuosissa se tuli pihaan....nykyään alla pyörii V70R:n 17" grafiitinharmaat vanteet, olikos ne nyt tyypiltään Pegasukset. Ja lisävalot nyppäsin tänään heti tuohon talvikulkineen nokalle.



Yhden talvenkin (2009-2010) oli ajossa, mutta takavetoa tuli ikävä, nii talviauton virkaa toimitti viime talvena jo toinen kapistus.

Viimeksi tämä oli ajossa 2010 syksyllä, ja tänään kävin hakemassa talvisäilytyspaikasta kotipihaan.
Ihan täysin ei sinäkään aikana autoa unohdettu, sillä 2011 keväällä kävin hakemassa rutatusta T-5:sesta M56-laatikon tykötarpeineen. Samoihin aikoihin tuli hommattua hyllyyn valmiiksi 850R:n asetelma.

Ensimmäinen tarkoitus oli huitaista manuaaliaski äkkiä kiinni, ja tehdä pienet sipistelyt ulkokuoreen....mutta eihän tuollainen yli kolmannesmiljoona ajettu konekaan enää voi olla täydessä terässä, joten öljyvuodot pitää tukkia. Ja samalla kun kone kerran on otettava auki, nii miksikäs sinne ei laittaisi teräskankia?

Alkuperäinen coolerikin on vähä mitä on....ja kaikenlisäksi vielä muovia. Varaston perukoille on jäänyt passelinkokoinen kiinacooleri, joten josko sen sais sovitettua keulalle. Jossei saa, nii sitten ei saa....täytyy kehitellä jokin muu ratkaisu. Siirrytty muuhun ratkaisuun = KL-Racingin 50mm cooleri.

Ahdinkin taitaa herkästi olla jo elämänsä ehtoopuolella....ja kaikenlisäksi melkonen pakokaasujarru, jos vaikka joskus innostuis lastuttamaan. Joten sen tilalle vois mahdollisesti laittaa tälläisen kiinalaisen kapistuksen.....tiedän, KIINAlaisen
Saattaa olla että on isokin virhe, mutta virheistähän oppii 

Imu : 61mm
Pako : 57mm
Pakopesä : A/R .69
Kiinalainen on "kuopattu", tilalle tullee Turbonetics;

Tinakoneet on mulle täysin uusi kohde, koska tuolla olen tähän asti lähinnä vain ajanut. Kaikenlaiset ideat ja vinkit ovat tervetulleita. Kansihommaakin olen pohtinut, että kannattaisko vaan hommata GLT:n 20v kansi jostain nii sais siitä samassa rysässä myös vähän kireämmät nokat. Mutta mitä mieltä viisaammat on, kestääkö vaparin pakoventtiilit? Tai onko jotain muita syitä käyttää vain turbokoneen omaa kantta?Varaosiksi hommattu toinen kokonainen T5:en kansi, ja GLT:n kansi, josta käyttöön tulee nokka-akselit ja kaasuläppä.
Moottorinohjauspuolikin on vielä avoinna. Tuo
Turbo-Tuner kuullostaa houkuttevalta, mutta siitä ei taida Suomen maassa olla kellään kokemuksia.