Autodiagnoosi  Carcom Oy

T5/T5R Kytkin levy

  • 14 Vastauksia
  • 7199 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
T5/T5R Kytkin levy
« : 18.07.2012, 19:22:52 »
Oliskos jollain heittää mittaa kuin paksuja nuo kytkin levyt on? Ei oikein googlella löydy tai sit en vaan osaa :idiot2:
Tai jos noilla nyt mitään eroa edes paksuudessa edes on.

Poissa anfi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #1 : 18.07.2012, 20:06:46 »
Oliskos jollain heittää mittaa kuin paksuja nuo kytkin levyt on? Ei oikein googlella löydy tai sit en vaan osaa :idiot2:
Tai jos noilla nyt mitään eroa edes paksuudessa edes on.
t5r kytkin paksuus 7,5mm ja ei pitäs olla eroa.. isompi on levy muuten mitä esim 10venttiili konees
Audi A4 avant guattro vm2011,Volvo 850 t5r vm95 geltuainen
Ex: volvo 850 punainen ärrä vm96, Volvo c306 vm76 maastoauto, nissan patrol vm86, datsun patrol vm81, wolkkari golf 1,6 vm83. yms

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #2 : 18.07.2012, 20:24:52 »
Kiitos tästä.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #3 : 18.07.2012, 20:59:35 »
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #4 : 28.07.2012, 23:27:47 »
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?

Itsekkin kaipaisin tietoa asiasta..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Tee-Viisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #5 : 29.07.2012, 21:07:25 »
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?

Oman italo T5 -95 kytkin oli 240mm ja siniseltä antoivat myös 240mm.Vadiksen mukaan vauhtipyörät samat 2.0 ja 2.3.

Poissa mesoolame

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #6 : 30.08.2012, 22:48:51 »
Mites kranttu tommonen on jos laitat esim. 1mm paksumman levyn ku vakiona?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #7 : 30.08.2012, 22:56:35 »
Mites kranttu tommonen on jos laitat esim. 1mm paksumman levyn ku vakiona?
Todennäköisesti ei irrota. Aiemmin mainitulle 7,5mm paksuudelle annetaan uudella levyllä plusmiinus 0,3mm heittoraja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #8 : 30.08.2012, 23:09:32 »
Sopivaa prikkaa vaan asetelman ja vauhtipyörän väliin (kiinnityspulttien ja ohjuritappien). Näin niitä käsittääkseni on ennenkin "korjattu"....itsellä ainakin pelitti ihan hyvin sellanen joskus punakoneen perässä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #9 : 31.08.2012, 07:07:48 »
Sopivaa prikkaa vaan asetelman ja vauhtipyörän väliin (kiinnityspulttien ja ohjuritappien). Näin niitä käsittääkseni on ennenkin "korjattu"....itsellä ainakin pelitti ihan hyvin sellanen joskus punakoneen perässä.
Juu prikkoja tai holkkeja vaan väliin. Ralli hommissakin ihan normaali käytäntö vähän sinnepäin tehtyjen teräsvauhtisten kanssa.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #10 : 03.09.2012, 06:40:38 »
Lainaanpa tätä topiccia sen verta että kertokaas nyt joku tiukkaa faktaa T5 kytkinlevyn halkaisijasta.
Onko näin että 2.3 T5 on 240mm kytkin ja 2.0 italiaano T5 on 228mm kytkin?
Onko vauhtipyörissä italiaanon ja normi T5:n välillä?
Missä vaiheessa T5 koneisiin tuli kaksoismassa vauhtipyörät?
Nyt tuli näitäkin selviteltyä niin laitetaan tänne jos muiden ei tarvitseisi sitten etsiskellä turhaan.
Vauhtipyörät on kaikissa bensakoneissa samat ja kaksoismassapyörä tuli -98 vuonna.
Kytkimet on tosiaankin näin että 240mm kytkin on aina turbossa ja 228mm on vapaastihengittävissä.

Poissa mesoolame

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #11 : 08.10.2012, 21:40:05 »
Empä ny varmaks sano mutta tuo alfamer/haynes ohjekirja ehdottelis 2.0l T5:lle 228mm levyä

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #12 : 08.10.2012, 21:55:50 »
Empä ny varmaks sano mutta tuo alfamer/haynes ohjekirja ehdottelis 2.0l T5:lle 228mm levyä
Juu. Omat tietoni ovat peräisin parista kataloogista ja muiden kokemuksista. Esim Sachs, LuK, AP, Valeo ja pari muuta tarjoaa kataloogeissaan 850 2.0 T5 malliin 240mm kytkintä.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #13 : 04.11.2012, 17:19:33 »
Oman italo T5 -95 kytkin oli 240mm ja siniseltä antoivat myös 240mm.Vadiksen mukaan vauhtipyörät samat 2.0 ja 2.3.
Taitaa olla sama myös 2.5 10V ja 20V koneissa?

Poissa Tee-Viisi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: T5/T5R Kytkin levy
« Vastaus #14 : 12.11.2012, 21:11:17 »
Taitaa olla sama myös 2.5 10V ja 20V koneissa?

Eri tuotenumero vaparin ja turbon vauhtipyörillä on mutta oman 2.5 10v vauhtipyörä oli samanlainen kuin turbon asetelman kiinnitys pisteitä myöten vaikka 10v:ssä on 228mm kytkin tosin näissähän voi olla esim. painoeroa tarkistaisin asian mutta tällä hetkellä ei löydy yhtään 5syl. vauhtipyörää.Teetätin 10v vauhtipyörän mukaan myös turboon teräspyörän.Ainoa näkyvä ero taitaa olla uudemmissa vauhtipyörissä joissa on asentotunnistimen reikien paikalla on lovet.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo