Futurez  Kulkukoira

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298402 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #570 : 13.01.2013, 09:50:35 »
Vai semmonen systeemi.
Mites se täyskaasurele sitten palaa "normaali" asentoon?
Ilmeisesti heti kun lappu ei enää ookkaan lattiassa. Toihan vois toimia ihan hyvinkin.
Kickdown toiminto pitäis sit dsabloida nelosella, ettei mee kolmonen päälle, mutta kolmosella se sais sit ehkä toimiakin.
Tuo lienee mahdollista siinä boksissa.

Joo se on suoraan kaasun asennosta kiinni, onko päällä vai pois.

Kickdown on toteutettu yksinkertaisesti noilla vaihtohetkien ohjelmoinnilla, eli nopeuden suhde kaasupolkimen asentoon, joten se on tarvittaessa helppo korjata.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #571 : 15.01.2013, 10:51:53 »
Eilen sain muutettua turbiinilukon solenoidin kytkentää ja nyt se menee pois päältä, kun maantienopeudessa kiihdyttää. Reilummin kaasua annosteltaessa vaihde vaihtuu kolmoselle, joten nyt se toimii kuten olen halunnutkin. Auto alkaa nyt olla aika maukas, joten nyt on varmaan aika vaan ajella ja nautiskella. Eilen illalla tulikin ajeltua 70km ihan muuten vaan S*

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #572 : 15.01.2013, 11:31:28 »
Ajella naatiskellen miettien uusia projekteja...

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #573 : 15.01.2013, 12:04:05 »
ootsää seppä

Lainaus
Eilen sain muutettua turbiinilukon solenoidin kytkentää ja nyt se menee pois päältä, kun maantienopeudessa kiihdyttää. Reilummin kaasua annosteltaessa vaihde vaihtuu kolmoselle, joten nyt se toimii kuten olen halunnutkin.

tohon muutokseenkö ei tarvinu mitään mekaanista tehä ihan sähköinen muutos vai  :o

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #574 : 15.01.2013, 12:26:43 »
ootsää seppä

tohon muutokseenkö ei tarvinu mitään mekaanista tehä ihan sähköinen muutos vai  :o

 -H-

Juu ei tarvittu kuin sähköisiä muutoksia. Tietysti sitten piti tietokoneella ohjelmoida "täyskaasurele" toimimaan sopivassa asennossa ja vähän myöhäistää kickdownin kolmoselle vaihtamista.

Tätä kytkentää ehdotin jo joskus aikoja sitten tuolle Suprastickin valmistaneelle kaverille jenkkeihin, mutta joko hän ei tajunnut tai ei halunnut tajuta, kun hän tyrmäsi sen idean ja käski vaan "kikkailla" asetuksilla >:(

Grandoldmankin kävi eilen tällä tyypeillä ja oli ihan haltioissaan laatikon toiminnasta. Hän ei huomannut nätissä ajossa vaihteiden vaihtumista ollenkaan. Vieressä istuessani sanoin, että nyt tais mennä jo nelonen päälle, niin ei hän ollut huomannut yhtäkään vaihtoa vielä 8) Legendaarista...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #575 : 15.01.2013, 12:32:14 »
Grandoldmankin kävi eilen tällä tyypeillä ja oli ihan haltioissaan laatikon toiminnasta. Hän ei huomannut nätissä ajossa vaihteiden vaihtumista ollenkaan. Vieressä istuessani sanoin, että nyt tais mennä jo nelonen päälle, niin ei hän ollut huomannut yhtäkään vaihtoa vielä 8) Legendaarista...

Oho, vakiona vaihdon kyllä huomaa ja aika selvästikin.
Tommonen boksi taitais ollakin aika kingi vakioonkin.
Tosin saattais olla vakio ECU:n kans aika tekeminen.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #576 : 15.01.2013, 12:41:27 »
Oho, vakiona vaihdon kyllä huomaa ja aika selvästikin.
Tommonen boksi taitais ollakin aika kingi vakioonkin.
Tosin saattais olla vakio ECU:n kans aika tekeminen.

Suurin syy pehmeisiin vaihtoihin on varmaan se, että vaihde vaihtuu niin aikaisessa vaiheessa, että turbiini luistaa vielä tosi paljon, joten se antaa periksi, eikä vaihde nykäise.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #577 : 15.01.2013, 20:29:26 »
Turbiinin luistolla ei taida olla paljoakaan tekemistä sen vaihdon pehmeyden kanssa. Matalilla kierroksilla öljynpaine voi olla niin alhainen että siksi vaihto on pehmeä.

Tuo väittämät turbiinin luiston vaikutuksesta perustuu tosin vanhaan pyöräkuormaajaan. Siinä oli turbiiniveto, mutta sen perässä ollut manuaalinen vaihteisto ei luistanut, vaan kun kahvan tökkäsi kakkoselle, niin jos vetoa oli yhtään päällä, niin se kolautti aika kovaa, koska varsinaisessa vaihteistossa ei ollut mitään phementävää luistoa. Kahvassa oli siis sivusuunnassa vaihteet, ja 1->2 vaihto riitti kun tökkäsi keppiä pykälän vasemmalle, vapaate ei ollut välissä.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #578 : 15.01.2013, 21:16:48 »
Kävin tässä viimeviikolla ajelemassa s90pillä, ja kyllä se todella nätisti vaihtaa tää aw30, etenkin kun vaihdeloota on ajolämmin. Ei sitä vaihtoa oikeen tahdo erottaa, kun on melkeen uudet öljyt sisällä. :)

Kandee muuten tunkea jos lootaan vaihdat öljyt, ni synteettiset kamat sisään. Ite olin skeptinen, mutta laiton sisään Motonetistä ostettua Motox Dexron 3 synteettistä ATF öljyä, joka täyttää luokitukset. Toiminu pari vuotta ja  muutamakytätuhatta moitteetta, ja sikäli paremminkin kun mineraali Mobil ATF320, että loota vaihtaa paljon nätimmin, JA vaihtaa herkemmin ylöspäin kovilla pakkasilla. Kun ostin auton 2006, ni -25 nurkilla kylmästartin jälkeen ei tahtonut ollenkaan vaihtaa 1 vaihteelta veke, ennekun about puol minsaa ajo 4000rpm pintakaasulla. ;D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #579 : 15.01.2013, 21:51:16 »
Mulla on just kesällä vaihdetut ATF320:t.
Kyllä tuo öljyjen vaihto vaihtoa pehmensi, mutta kylä tuo AW50-42LE vaihtaa paljon mukavammin.
Parhaimmin sen vaihdon huomaa kolmoselta neloselle.
No voi olla jo toosakin ehtoolla, tosin ajettu sillä on vasta n. 260kkm. Oli kyl öljyt aika ruskeeta ja tuskin oli niitä aiemmin vaihdettu.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #580 : 19.01.2013, 18:26:27 »
Ajokokemuksia on nyt kerätty vajaan viikon verran paremmin toimivalla laatikolla. Tunnelma on aika korkealla, sillä ajomukavuus ja laatikon toiminta on kyllä aika hyvä. Ainut seikka mikä ei edelleenkään ole muuttunut, on ihan tolkuton polttoaineen kulutus. En oikein tiedä missä vika voisi olla, mutta ei se mielestäni ihan normaaliakaan ole. Webastoa on käytetty aamuin illoin joka päivä ja ajot ovat olleet pääasiassa maantietä. Kulutuslukemat huitelevat jossain 9 litran paremmalla puolella, joten aika oudolta tuntuu :-\

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #581 : 19.01.2013, 18:53:53 »
Ajokokemuksia on nyt kerätty vajaan viikon verran paremmin toimivalla laatikolla. Tunnelma on aika korkealla, sillä ajomukavuus ja laatikon toiminta on kyllä aika hyvä. Ainut seikka mikä ei edelleenkään ole muuttunut, on ihan tolkuton polttoaineen kulutus. En oikein tiedä missä vika voisi olla, mutta ei se mielestäni ihan normaaliakaan ole. Webastoa on käytetty aamuin illoin joka päivä ja ajot ovat olleet pääasiassa maantietä. Kulutuslukemat huitelevat jossain 9 litran paremmalla puolella, joten aika oudolta tuntuu :-\

Yllättävän kova on kyllä toi kulutus verrattuna omaan V70:iin... :o
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #582 : 20.01.2013, 15:26:26 »
Vähän johtuu tietysti siitä webaston käytöstä.. Parhaimmillaan niissä on kai kulutus luokkaa 1l/h, johtuen vähän siitä kuinka tehoka laite on ja kuinka hyvin säädöissään. Jos sitä nyt jokaista 50km ajettua kilsaa kohden parikin tuntia käyttää, niin kyllähän se kulutus ihan hyvästi pomppaa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #583 : 20.01.2013, 20:22:08 »
Vähän johtuu tietysti siitä webaston käytöstä.. Parhaimmillaan niissä on kai kulutus luokkaa 1l/h, johtuen vähän siitä kuinka tehoka laite on ja kuinka hyvin säädöissään. Jos sitä nyt jokaista 50km ajettua kilsaa kohden parikin tuntia käyttää, niin kyllähän se kulutus ihan hyvästi pomppaa.

Valmistajan mukaan lämmitin kuluttaa noi 0,5L tunnissa. Käytän lämmitintä 75km ajon aikana noin 1 tunnin, joten ei sekään selittänyt suurta kulutusta. Pahus :(

Pitää vielä varmistaa, että matkamittari näyttää oikein :D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #584 : 02.02.2013, 18:55:30 »
Tänään oli viimein vuorossa tankin vaihto isompaan malliin. Homma sujui kohtuullisen sujuvasti, vaikka aika ahdasta olikin siellä taka-akselin yläpuolella kaikkien letkujen kanssa ährääminen. Sen verran tuli takapakkia, että polttoainemittari ei enää toimi oikein. Uudemman tankin anturin vastusarvo muuttu täysin päinvastoin, eli nyt kun tankki on täynnä, niin mittari näyttää nolla ja valo palaa :-\ En todellakaan haluaisi sitä anturihässäkkää sielä enää purkaa pois, joten meinasin vaihtaa mittaristoon uudemmasta mallista polttoainemittarin.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 10:19:04 kirjoittanut Kulmamies »

 

Elekma  Autoracing