KL-varaosat  Race.fi

Rentun ruusu, 760 turbo -84

  • 37 Vastauksia
  • 12335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3440
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #15 : 24.01.2013, 15:25:30 »
eihän tuokaan ruusu ole ulkoa eikä sisältä... ainankaan vielä

Rentun ruusu = Maitohorsma eli aika hyvin sopii kuvaukseen  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #16 : 24.01.2013, 23:36:31 »
Rentun ruusu = Maitohorsma eli aika hyvin sopii kuvaukseen  :2funny:
O0
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #17 : 25.01.2013, 00:38:06 »
noni nyt o tääkin luettavien listalla nii tietää tarvittaessa varoo tätäkin hirmua liikenteessä :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #18 : 16.02.2013, 01:14:43 »
Multa ei kyl oikeen suju edes tää showroomihomma, tais mennä kuukauden päivät että sain aikaseks kaivaa luurista sisustakuvat inttervepsiin asti  ::)

Enivei, pistetään kansan naurettavaks par sisustakuvaa, alkuun vaikka tuota hienoutta katosta alkaen, punaset aurinkolipat ja punanen kattoverhous  8)


Sama takaa, "vähän" tuo rätti roikkuu mutta pari hakaneulaa pitää peilinäkyvyyttä yllä  ::)


Ja tässä mitä kuskinpenkistä on jäljellä, selkänoja aivan priima ja sit istuinosa näyttää tommoselta  :o


Ja takapenkki yllättäen parempi kun etuset


Lisäks oli ihan pakko räpätä hieno detailiotos konehuoneesta, tämmösiä tarttee melkeen tolla osanumerolla hakea lisää  ;D



Jotakin on tapahtunutkin, kohta 1000km ajeltu märkiä kelejä vältellen ja suurin ongelma toimivuuden suhteen on tuon moottorinohjauksen ylimoderni piirre lähteä vastahakoisesti tulille kun konetta lämmittää lohkarilla, hörähtää hitusen ja sitten ryytyy, tarttee joskus pari-kolme yritystä että jää käymään. Lisäks käy ehkä 45sek noin 750rpm tyhjää ja sitten se pomppaa 900-950 nurkille ja jää siihen, mistähän tuo mahtanee johtua? Muuten pata pelaa OK vähän hektistä tyhjäkäyntikierrosten säätöä lukuunottamati, kulutuskin on maantiellä tommonen kymppi lukottomalla invalidivaihteistolla eli pata lie sen suhteen kunnossa. Ja testatusti ei myöskään huohota.

Vaihtelin myös hervottomana helisevän taustapeilin (kiitokset lahjoittajalle!), siivosin sisustaa hiukan lisää, fiksailin takavalojen kosketuksia ja asensin vasemman takajarruvalon kevyellä purkkapatentilla kun umpion puolelta pidikkeet huonona, vaihdoin tehostinöljyt testiksi ja dremelöin autoon ebaystä hankitun avainaihion pohjalta kunnollisen avaimen kun ei vanhassa ollut mitä kopioida. Nyt pelaa kaikki lukot just eikä melkeen. Jaa niin tulipa etupyöränlaakerien hennot välyksetkin kiristeltyä poies, muuten on ollut lähinnä ajoa ja fiilistelyä. Kiva peli, harmi että on tommosta loskapaskakeliä ni eio raattinu juur ajella  ::)


Seuraavaks tartteiski alkaa arpomaan, tekeekö laiskan miehen ahdisteluna eli sarja ja ahdin vaan vaihtaen (kenties myös 531 kansi hyllystä) ja antaa laatikon olla ja uskoo että kangenlaakerit yms on kunnossa, vai pitäskö oikeen motivoitua ja sipasta kone+aski ylös, pistellä uudet kangenlaakerit ja masentaa invalidivaihteistoon shiftkitti niin se vois kestääkin ja sais venytettyä oikean vaihteiston laittamista hamaan tulevaisuuteen, vaikka ihan vaan budjettisyillä perustellen. :-\
« Viimeksi muokattu: 16.02.2013, 01:20:04 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #19 : 16.02.2013, 16:00:58 »
B23ET:ssä on ainakin vakiona 405 kansi joka on sama kuin 531, tässä ei ole sellaista?
940 classic
Amazon -68

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #20 : 16.02.2013, 18:34:30 »
vähän spay liimaa kattoverholun sisään ni tulloo vot harasoo ;)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #21 : 16.02.2013, 19:15:06 »
vähän spay liimaa kattoverholun sisään ni tulloo vot harasoo ;)
Tulee hieno ja pysyy hyvin  :2funny:
Uudelleen verhoilu taitaa olla ainoo oikee konsti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #22 : 16.02.2013, 21:44:16 »
B23ET:ssä on ainakin vakiona 405 kansi joka on sama kuin 531, tässä ei ole sellaista?
Aivan, tuohan on jäänyt kertomattakin. B23FT:ssä on 398 kansi, eli siis tässä ei tästä johtuen ole 405 kantta kuten olisi voinut toivoa. Jenkkilään ei tiettävästi ole ikinä autonmoottoriin kiinnitettynä viety 405/531 isoja kansia. Siksi tuo kävi mielessä että vaihtaisin kannen 531:seen, vaan sitäkin vois olla hyvä hierasta hiukka että siitä jotakin konkreettista hyötyä olis... Mene ja tiedä.

Kattoverhouksen kanssa tilanne on se, että tällä haavaa en aio kattopahvia irrottaa kun tässä kattovammasessa(=kattoluukullisessa) se ei tahdo oikein kestää tuota käsittelyä, vois joskus raottaa kankaan alle kurkistaen että onko siellä mitään mihinkä tuon liimais takasin tuon verhouksen, mutta toistaseks saa olla noin, jos lisäis vaan jokusen neulan näin alkuun  ::). Sensijaan repsikanpenkin pikkusen revenny istuinverhous on nyt suutarilla ehjättävänä, ja uusi kuskinpenkin istuinverhous on ns hakusessa, kahtotaan löytyykö vai onko tuota nykyistä pakko harsia vähän kasaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8959
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #23 : 17.02.2013, 09:54:34 »
Kattokankaan takana on jauhoksi mennyt vaahtomuovi. Jos meinais liimata takas niin tarttis tursottaa aikas reilusti liimaa kohtaansa ja siinä on sit pian lähellä se että liimaa tunkee kankaan läpi. Tossa punasessa on muistaakseni sellanen huokonen plyyssikangas tuo sisäkaton pintamateriaali?

Jos olis tuulilasin vaihtotarvetta niin samalla varmaan kävis kattopahviremppa kätsästi apulaisen tai parin kanssa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #24 : 17.02.2013, 10:13:29 »
Kattokankaan takana on jauhoksi mennyt vaahtomuovi. Jos meinais liimata takas niin tarttis tursottaa aikas reilusti liimaa kohtaansa ja siinä on sit pian lähellä se että liimaa tunkee kankaan läpi. Tossa punasessa on muistaakseni sellanen huokonen plyyssikangas tuo sisäkaton pintamateriaali?

Jos olis tuulilasin vaihtotarvetta niin samalla varmaan kävis kattopahviremppa kätsästi apulaisen tai parin kanssa.
Näin pelkään itsekin, eli ensin tarttis liimata se jauho kii pahviin ja sitten rätti kii tähän liimattuun jauhoon... Tuulilasihan on alkuperäinen, autolla ajettu 265k miles ja kiveniskemiä on useampi että kyllähän se joskus olis hyvä uusia. Inssille kelpas ja siitä kuitenkin näkee läpi niin ei vielä ajankohtaista...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #25 : 17.02.2013, 12:52:22 »
Tulee hieno ja pysyy hyvin  :2funny:
Uudelleen verhoilu taitaa olla ainoo oikee konsti.
jep. uudelleen verhoilu ja sit kattopalhvista imuroi sen vaahtomuovin pois niin kestää. spay liimalla kestää pyhättömän viikon :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #26 : 18.02.2013, 18:28:05 »
Ite tein omaan seiskaan sellaisen tempun roikkuvalle kattoverhoilulle että otin laatikollisen leveäkantaisia nastoja ja kontaktiliimaa ja laitoin nastojen neulaan hieman liimaa ja työnsin niitä sitten tasaisin välein kattoverhoiluun...
Tuli semmonen "köyhän miehen-ökylook" kattoverhoilu eli jää hieman pussille mutta näyttää siltä niinku ois napitettu ja selvisi hirveeltä purkamiselta ku on se kattoluukku ;)
« Viimeksi muokattu: 18.02.2013, 18:33:44 kirjoittanut Valtra »
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #27 : 18.02.2013, 22:00:43 »
Sisusta on kyllä aika pornon nököinen. Mauton, mutta jotenkin hyvällä tavalla  :P

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #28 : 23.02.2013, 20:30:47 »
Kiinnostava tapaus tuo b23FT, onko siinä jakaja lohkossa? Onko triggeröinti VP:ltä vai jakajasta? Sytytys on EZ??? Onko minkä kokoiset suuttimet, 2.5 vai 3bar paineensäädin?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
« Vastaus #29 : 23.02.2013, 21:06:28 »
Jakaja on ainakin lohkossa. Kuvasta pystyy päättelemään jotain:


 

Samppasport  Futurez