Kulkukoira  Proturbo

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 296 Vastauksia
  • 305188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #120 : 08.03.2015, 18:07:34 »
Ehkäpä kysymys ei olekkaan siinä nuitten tonin lastujen kans et kestääkö? Vaan kuinka se toimii? Onneksi pian pääsee eroon omista tonin lastuista. Lopuu ne nykimiset ja turhat humpaamiset koneesta!
Vaikka tää nyt menee pahasti off topic hengessä, niin oletko antanut Tonin koittaa korjata niitä lastuja? Jos et, niin oma moka ja mä voin ostaa ne sun paskat lastut varastoon halvalla. Tarjoo YV:llä.

Mutta kuten tuossa jo aiemmin on todettu niin Tonin lastuillakin saa joku toimimaan. Jopaa juusoo.  ;)

AUH

  • Vieras
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #121 : 08.03.2015, 19:10:03 »
Vaikka tää nyt menee pahasti off topic hengessä, niin oletko antanut Tonin koittaa korjata niitä lastuja? Jos et, niin oma moka ja mä voin ostaa ne sun paskat lastut varastoon halvalla. Tarjoo YV:llä.

Mutta kuten tuossa jo aiemmin on todettu niin Tonin lastuillakin saa joku toimimaan. Jopaa juusoo.  ;)
En oo antanu korjata. Koska on kertonu eri topicissa ettei osaa.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #122 : 08.03.2015, 22:07:51 »
Ehkäpä kysymys ei olekkaan siinä nuitten tonin lastujen kans et kestääkö? Vaan kuinka se toimii? Onneksi pian pääsee eroon omista tonin lastuista. Lopuu ne nykimiset ja turhat humpaamiset koneesta!
Rankasti offtopic mutta mun viritykset on ainakin monesti tuhoon tuomittu yhden nimeltämainitsemattoman lh velhon toimesta, oon odotellu koska olisin niiden johdosta päässy tekeen moottoriremppaa mutta ei vielä tänä päivänä  oo tullu ajankohtaiseks. Toimivuudessa ei oo ollu itellä mitään vikaa, ei oo mitään nykimistä tai humppaamista havaittavissa, autot on toiminu niinkuin vakionakin. Jos jotain vikaa on ollut, ei se oo ollu lastusta johtuvaa vaan sille on löytyny selitys, väitän että sullakin löytyy autostas vika jostain ihan muualta kun lastusta, varsinkin jos oon oikein ymmärtänyt että varsin vakiosetillä ajelet. Mun mielestä tonin lastut on pikku/budjettiviriin ihan hyvä valinta.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 22:10:45 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #123 : 08.03.2015, 22:16:58 »
Ei jatketa sitten enempää lastustuista ja niiden tekijöistä. Tähän ketjuun on tarkoitus laittaa faktaa tuloksista.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #124 : 03.04.2015, 15:01:17 »
B230F
- 530tkm ajettu
- vakio 2.2 LH-jet
- D nokka
- 2,5" putki
- sähköflekti

135hv 192Nm
lappu
« Viimeksi muokattu: 11.12.2015, 19:17:14 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa kuulapaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #125 : 03.04.2015, 21:41:17 »
Historik, ikäkausi I
B23, Wösnerin männät
405, venttiilit + 2mm, 13,7 nokka
Dellordo 48, 4-2-1 pakosarja
213Hv, 266Nm.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #126 : 07.05.2015, 20:41:06 »
B20 2002cc
Imukanavat kiillotettu 44/35 venttiilit, pari mm laskettu kansi, vinokoneen venttiilinjouset
45 Weberit misabin pitkillä imusarjoilla ja pitkillä imutorvilla
Marteliuksen 4-2-1 peltisarja, 60mm putki
7,7kg vauhtipyörä
R- nokka
Kärjellinen sytkä.

127hv/5653rpm
201Nm/5158
@Esatech

Itse penkittäjäherra sanoi että ei saa tolla jakajalla enempää otettua, koska on niin väljä ja huonot jouset että ennakot menee yli 50asteen kierroksilla, ei kuitenkaan nakuta, sekä kaasarit ei ollu balanssissa vääränlaisen vivuston takia, myös suodattimet ahdisti. Päivityksiä tulossa kärjetön jakaja ja kotelosuodattimet. Vivusto on muokattu oikeanlaiseksi ja herkisty kyllä kaasu ja kierrokset älyttömästi. Tulevana kesänä varmaan uudelleen penkkiin uusien osien kera.

Tänään käytetty uudelleen penkissä, muuten sama ku viimeks mut ruiskun kansi.. oikeenlainen vivusto kaasareilla ja 123 ignitor..

151hv
220nm
@Esatech
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 20:43:33 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #127 : 12.05.2015, 14:11:22 »
B230F (sisään ajettu n. 300tkm)
GT2560R
0,7bar ahtoja
98E5
Vakio Cooleri
Vakio putkisto, paitsi eka metri 3"
Vakio pakosarja
Vakio imusarja(kin)
A-nokka
Mega2 3.0
Isommat suuttimet

186hp ja 305Nm

Pakopaineet :facepalm: No, kelpaa talvikäyttöön.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #128 : 08.07.2015, 10:04:04 »
B230FT

96,3mm Spm männät
Puristus 8,2:1
H-veivit Spm
Kansi joka virtaa vakioventtiileillä 204hv 12mm nostolle palotilaa muokattu kanssa vähän
Nokka a-aihio josta hiottu imu 12,1 280-astetta  pako 11,7 270-astetta
890cc Dekat
Pulssipakosarja
HX40 Super 16" pakopesällä
Vakio imusrj.
Raatikaisen kuuleri (Nykyään kiinalainen 600x300)
Mega (Nykyään LINK G4+ Extreme)
3" Ränni edestä taakse yhdellä Raptorin kammiovaimentimella

Tällä kokoonpanolla olisko ollut joku puolitoista vuotta sitten penkitetty Motestilla
1,4bar 360hv 500nm 98e5 imulämmöt oli +90 astetta :buck2:

paineita oli kadulla 1,8bar mutta ei nostanu tuolla penkissä niitä kun tuohon 1,4bariin :idiot2:

Kiinakuulerilla imulämmöt saatiin aisoihin myöhemmin jonka jälkeen ei olla penkissä käyty mut kai se nyt jotain on auttanut jos vedon jälkeen lämmöt on alle 40 astetta ku ennen oli 90 astetta.

Lisää muutoksia luvassa ensikesäksi uutta imusarjaa ja painetta sinne 2barin nurkille kunhan saa ensiksi pakolämpömittarit paikoilleen yms....


« Viimeksi muokattu: 08.07.2015, 10:15:20 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #129 : 21.07.2015, 08:57:54 »
B230FT (380tkm ajettu, omaan tietoon avaamaton)

Vakioahtimen kuoriin tehty Garrett t4 ahdinta vastaavilla siivillä oleva ahdin
1,1bar ahtopainetta
98E5
KL Racing cooleri
Vakio pakosarja
Vakio imusarja
3" pakoputki alusta loppuun katilla ja kahdella vaimentajalla
T-nokka (todnäk, ei ole tarkistettu)
Mega 2 3.0
570cc suuttimet

232hv/398nm

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #130 : 21.07.2015, 20:09:21 »
B230FT alakerta jossa:

- 530 portattuna, 46/38 Venttiilit ja -4mm
- Nokkana Volvon "B" jota GT-Motors pyöräytellyt koneessa. 290* 11.5 nostoa.
- Weber DCOE45
- Raak Racing 4-2-1 Pakosarja, 2'' putkisto yhellä vaimentajalla
- 8kg "kevyt" vauhtipyörä
- Apulaitepyörät pieniä ja alumiinia
- Säädettävä nokkapyörä
- Sähköflekti

168hv/238nm
« Viimeksi muokattu: 05.08.2015, 19:23:40 kirjoittanut Jugi87 »
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #131 : 28.07.2015, 18:17:24 »
  B230
- vakio 531
- mysteeri nokka-akseli
- 96,3 Spm männät
- Spm h-veivit
- Kl-racing imu & pakosarja
- Kiinakuuleri 600x300
- Holset hx-40 super 18 pakopesä
- 3" pakoputki
- Megasquirt 3

444hp @ 1.9bar @ 6000rpm


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #132 : 05.08.2015, 21:19:24 »
B230ft h-profiileilla.
Lähes vakio 530.
Hx40 #18.
900 suuttimet.
3.5" Dp, loppuputki 3".
Bilteman isoin cooleri.
Lh2.4. Bensapurkissa Tonin lastu. Syttylastu vakio.

1.9bar 443hv@5989 528nm@5772.





Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #133 : 06.08.2015, 06:31:40 »
B230ft h-profiileilla.
Lähes vakio 530.
Hx40 #18.
900 suuttimet.
3.5" Dp, loppuputki 3".
Bilteman isoin cooleri.
Lh2.4. Bensapurkissa Tonin lastu. Syttylastu vakio.

1.9bar 443hv@5989 528nm@5772.


Viinalla vai bensalla? Komeet on lukemat, taitaa olla foorumin ennätys lh:lla?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #134 : 06.08.2015, 07:07:28 »
Viinalla.

 

Elekma  Autoracing