Komean näkönen ysi ja yllättävän hyvin passaa nuo vanteet tohon! 
Tattista

itsekin yllätyin miten hyvin ne tuohon istuivat. Vaikka suoraan sanottuna ei järin hienoilta näyttäneet kaverin S60:n alla

Vanteista ja sovituksesta tulee lisää kunhan saan sinne asti kirjattua "tarinaa"
Jatketaan..Tähän Päivitykseen lisäillään vaiheet , olkoon tuo ensimmäinen NS. kuvaus autostaVaihe 1. (kevät)
Kun auto oli saatu pihaan alkoi puuhastelu ja hyvän vakio auton "hajottaminen" ken sen sitten niin tulkitsee

Ensimmäisenä tein autolle katsastustarkastuksen. Vikoja löytyi mm.
Ruosteinen etulokari, etujarruletkut muhineet , etujarruputki särki , pakoputki poikki , jarrukilpi uupui.. ja tietysti pari reikää pohjasta Kummasempaa ei leimakuntoon tarvittavaksi löytynyt. Ensimäisenä puuhasteluna jarrut irti ja puhdistus & herkistely , lokari vaihtoon (varaosa-autosta uusi ruosteeton)
Myöhemmin viikolla käytin Volvon nostimella auton jolloin 3 reikää hitsattiin pohjasta umpeen ja putki korjattiin , samalla pohjan puhdistus & massaus

Pesu & kesärenkaat alle ja leimaamista odottamaan
Tilanne kuvia:Ekaa kertaa "peräkärrinä" -> Hitsattavaksi
Hitsattuna & pestynä:
Vaihe 2: projektin aloitus

Leima haettu Joensuusta Itäsuomelta , ei mitään sanottavaa autossa

leimaa 12/14 Lyhyt leima tuli, mutta se mitään haittaa.
Leimaaja tosin tarkastuskorttiin päätti laittaa asti leiman 12/13


Leiman jälkeen lähti Turbon mustat puolinahkapenkit pois ja sisään upotettiin 100% nahkaaa

Haalistunut vanha musta (mattaharmaaksi maalattu) puskuri pois ja 765:sta korinvärinen puskuri paikalleen , kertaheitolla tuli paremman näkönen!
22mm adapterein s60:n Amalthea vanteiden esisovittelua / mallailua leiman jälkeen..Ei hyvä ainakaan 22mm adapterein...

Takavaloistakin lähti tummenukset pois (kuvasta poiketen) kyseessä siis kokokirkkaat takavalot jotka maalasin vielä jälkeenpäin puna/kirkkaiksi. Askel asiallisempaan suuntaan!
Myös ikkunoista landiatarra & tummenukset pois..


Tallissa tapahtunutta & tapahtuu Bonus pätkä Aiemmin tapahtunutta -> 765:sta kone irti ja purkaminen aloitettu

purettu paloiksi. Aloitettu rakentemaan toista tekniikkaa tehoja siis haetaan

Lohko käteen ja hoonattavaksi.. Samalla tilattu Ruottinmaalta tiivistesarja & laakerit m-renkaat. Sisuskalut viety pesuun yms..
Lohkoon uutta väriä hoonauksen jälkeen & uutta osaa aloitettu niputtamaan sisuksiin
Koneesta infoa b230ft
-Hoonattu & maalattu
-13mm veivit & Mahlen turbon männät (vakio poraus)
-m-renkaat , runkolaakerit , kiertokangenlaakerit vaihdettu & kaikki tiivisteet & letkut (payenia käytetään)
-Öljypumppu meni vanhan, koska täysin ehjä (huolettiin)





Vaihe 3: "Raiskaus"
945:n koneen perässä siis AW71L laatikko. Nohh... tais siis oli

Varaosa-auto oli manuaali hilppeillä , osat siitä pois ja survotaan ne 945:een.
Manualisointi siis aloitettu
Budjettisyistä manuaaliaskiksi valittiin
M46 kun ei maksanut mittään.
Polkimelle & sylinterille löytyi valmiit paikat joten ei ollut kummoinen homma vaihtaa

Osaa mitä vaihtui: Syyläri (ilman öljynkiertoa) ilmastointi purettiin pois (kokonaan) , kytkinpoljin lisää , kytkinpolkimen työsylinteri , jarrupääsylinteri & jarrupääsylinteri , silmälaakeri holkin tilalle ja tietenkin vauhtipyörä & kytkinpaketti.
Ensikasaus tuli vanhoilla kuluneilla kytkinosilla... Muutamaan kertaan laatikko lähti parinpäivän aikana pois (sattuneista syistä... ei menny kuin strömsössä

)
Laatikko meni paikalleen , mutta vaihteet ei menneet päälle.. Levy osottautui susipaskaksi (jousipoikki ja kiinnike irronnut asetelman väliin...)
Ja hyvin voivasta levystä kuvaa:
Siispä matka kävi Joensuun Motonettiin ja uusi turbon kytkinpaketti mukaan, merkkiä SACHS
Kytkinpaketti saatiin paikalleen ja vaihteet alkoi löytymään , jostain syystä ylivaihde oli jatkuvaan M46 lootassa päällä?
Siitä syystä esim. pakki ei toiminut ja autossa oli 8+1 vaihdetta... Jokavaihteelta siis löytyi ylivaihde

viaksi osottautui paikallensa jääny aw71L rele.. Se pois ja kaikki kunnossa taas
Valitettavasti.... 500km ja vähän kenkää volvolle = POKS kuului lootanpuolelta ja kauhea käry.... Ja vaihteet katosivat taas, tunnin vittuuntumisen jälkeen suunnattiin jo
hallille kello ~02:00 ja eikun laatikko irti...

Laatikon sisästä paljastui vika.... Joka oli näemmä paineastelma


Tutkimisten jälkeen löytyi selvä valuvika SACHS:n asetelmasta eli eikun kytkinpaketti käteen ja Joensuuhun & Motonettiin takuuhommiin

Koko paketti meni takuuseen valuvian takia , myös levy & laakeri (levy meni silpuksi hangattuaan asetelmaa vasten)
Viikko piti odotella uutta kytkintä , mutta tulihan se sieltä lopulta
Auto siis liikkuu
Vaihe 4: Odottelua & hipostelua
Tultiin siihe tulokseen , jotta alle survotaan Volvon Amalthea vanteet. Ne sain hyvään hintaa kaverilta

Odotellessa tilattiin tavaraa: Adapterit vanteille 25+5mm & 51mm 5x108 ja uudet kumit 17" 215 / 40
Vierailua harrastettiin taas
Hapla:n luona josta tarttui mukaan Dieselin takavakaaja ja projekti malliset madallusjouset eteen (lesjöt)
Vanteetkin tuli huuhdottua valmiiksi
Tallissa tapahtuu taas:Ölynpaluulle adapteri teetätetty & samoin turbon puolelle lähtö (12mm ulkomitalla niin saadaan teräspunokset helmiliitoksella kiinni nätisti)
Pientä alkusovittelua

vaatii vielä pienenpienen muokkausen, hieman ös-siirtojalan eteen tulloo..
Laittelen vielä tarkempaa kuvaa (huomenissa?) pitää käydä vähän paremmat kuvat nappailemassa

Vaihe 5: Osia osia!
Tilaukset tuli ja ostoksilla taas käyty

Tuli haettu Turbo
KKK K24 s60:rstä jospa sille päätäis alkuun

samalla tarttu DP laippa & aihiot mukaan
Adapterit tuli & renkaatkin jo heitetty vanteille.
Dieselin vakaaja sai vähän rälläkkää ja keltasta maalia niskaansa , sama tehtiin lesjöille.
Adapterit , Vanteet renkaineen , Lesjöt eteen , laikatut kuormajouset taakse & vakaaja tuli laitettua auton alle

Myös ruostunut vetokoukku lähti pois..
Hapla:lta myös haettu uusi alumiinipalkki takapuskimen sisään
Holsetti ei oo tulossa volvoon se sattu olemaan penkillä

Volvon kuorma-autosta kyseinen...



Tallissa tapahtuu... miniosio
Lohko purettu vielä atomeiksi ja kasattu uudelleen eli koitetaan pelata varmanpäälle

Sadepäivän iloja

Volvoa käytetty pyöränsuuntauksessa , aivan kaikenvaralta kun uudet kumit alla.. Hyvä olikin käyttää aurausta oli liikaa

Piti purkaa taas etupuskin pois , ei saanut signaalia vastakkaiselle puolelle. Samalla purettu ajovalojenpyyhkijät pois..
Etupuskimen kiinnikkeitäkin fiksailin ajankuluksi


Ja nyt olemmekin nykypäivässä..
