KL-varaosat  Race.fi

Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo

  • 71 Vastauksia
  • 23330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Arskan seitenkymppi, ja yks albiino kasipallo
« : 30.08.2015, 13:48:17 »
Joo, kaipa se pitäisi väsätä näistä seitenkympeistä jonkinlaista esittelyä, kun näitä pari kerran talossa on?

Aloitetaanpa siis tästä mielestäni kuvauksellisemmasta yksilöstä, eli kolmoskoppaisesta:


Vehjashan on siis vuodelta 2008, 2.5T, ja koneen jatkona Gear eiku sori... Feartronic  ;D Oli tullessaan n. 160tkm ajettu...
Varustetasona Summum, nahkajakkaroilla, perussoittimella jne...
Sentään oli alkuperäinen tilaaja jaksanut ruksia lisävarusteita "tummien" takalasien, xenonvalojen ja vetokoukun verran.
Pari rengassarjaakin tuli mukana, kesärenkaina nuo kuvassa näkyvät Volvon orginaalit 17" (Canicula), talvirenkaina sitten 16" (Naos)-vanteet, jotka tällä hetkellä ovat hakemassa vielä uutta pintaa tuli värjäytettyä uudelleen (olivat sen verran rupiset, ei ilennyt katsella...)

Ehostamaanhan sitä tietenkin joutui, ensimmäisenä listalle pääsi nuo "tummat" takalasit, mamma kävi pojan kanssa takapenkillä ja totesi suoraan "liian vaaleat" siis kalvoa tehdastummennuksen päälle, 35% kelmulla sai hallituksen hyväksynnän takalasien tummuusasteelle (Kiitokset Autofiksaamo Timantille työstä).
Seuraavaksi toimenpidelistalle pääsi kiinteäksi muuttunut irroitettava vetokoukku, josta tulikin jo foorumille laitettua kyselyjä (kiitokset avustaneille). Lopputulos vetokoukkusavottaan oli koukun kuulaosan kiinnikkeen irroitus koukun rungosta, ja "tarpeeton" määrä väkivaltaa, sekä uusi kuulaosa siniseltä.


Perushuoltoja tämä on saanut osakseen, ja kilometrejä.

Seuraavaksi työlistalla on:

*Jakohihna kiristimineen+vesipumppu
*Apulaitehihnan vaihto
*Vaihteisto-öljyjen vaihto (ei mitään tietoa edellisestä vaihdosta, liekkö koskaan  V:>) ...Juu, tehdasorkkikset oli  :2funny:
*180tkm huolto
*Kesärenkaat, nykyisten kuviot alkaa olla aika huonosti erottuvat




Tulevaisuusprojekteja:
*Äänentoiston parantaminen
*Ledejä sisustaan hehkulankojen tilalle
*Lisää kilometrejä (oon kuullu, että autot tykkää siitä, että niillä ajetaan)

Ykköskoppanen (kavereiden kesken HKE*))




Vanhempi palvelija, vuodelta 2000
170-heppanen vapari, M56-manuaaliaskilla, ja töihinkin joutuu toisinaan, eli kiskoo meillä kaikenlaista painavaa halkokuormista meetwurstin raaka-aineeseen. Toimii pääasiassa rouvan tallikuljettimena. (mistä tulee tuo nimikin HKE*))
(*)nyt sitten kaikki miettii, että mitä hittoa se HKE tarkoittaa, no lyhennehän se on :pomo: eli kyseinen Volvo tuntee meillä nimen HevonKarva - Express, eli kabiini on siivoamisesta huolimatta viikon sisään täynnä hevonkarvaa ja hevonp**kaa)

Jatkan tämän HKE:n osalta tarinaa myöhemmin, taitaa lastenhoidolliset tehtävät kutsua...

« Viimeksi muokattu: 25.10.2019, 19:18:14 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #1 : 30.08.2015, 21:44:37 »
Mk3 17" vanteesta voisi heittää nimen, *canicula*
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #2 : 31.08.2015, 08:49:51 »
Mk3 17" vanteesta voisi heittää nimen, *canicula*

Kiitosta taas,  -H-
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Tallissa tapahtui!

Viime talvi niitä tuli katseltua, tai tarkemmin sanottuna, niillä tuli katseltua. Mutta ei enää jaksanut huonotehoisia tuikkuja keulalla. Joten ne saivat lähteä  :hello:

Kieltämättä aihettakin oli, siispä Mjotonetin kautta talliin puuhastelemaan!

Valosettiä lähdin parantelemaan perinteisellä hyväksi havaitulla reseptillä:



Eli... Neljä kappaletta Osramin Night Breakereita (nää tais olla jotkut +110% Unlimited-versiot)
Olin varautunut myös relekikkailuun (siitäkin on kokemusta), mutta arveluttamaan jäi, miten Volvon polttimovahti suhtautuu pelkkään releen ohjauskäämiin polttimon tilalla?? Onneksi tuohon piuhojen paksuntamiseen ei tarvinnut (ainakaan vielä) lähteä, ei merkittävää jännitehäviötä, vaikka umpion sisällä olevien johtojen paksuus muistuttikin aika lailla sitä kuuluisaa MinniHiiren p****nkarvaa...

Sen verran tuli vilkaistua vanhoja polttimoita, ettei umpioiden sisältä löytynyt kahta saman valmistajan poltinta. Oli Philipsiä, Osramia (sen heitin sinne keväällä itse), sekä GE:tä ja neljäs oli joku merkitön kaheneuron halpis  :2funny:

Saakohan noita parkkipolttimon kantoja jostain uusia? Ovat aika surkeassa kunnossa, lähes mustaksi palaneet...

Kuten tuosta tarinasta voi jo päätellä, operaatio onnistui, ja nyt näkee heikommassakin päivänvalossa ajella mutkaista tietä näkymättömiin :3/4 jättää sen:

Niin, sitä muuta kuvasaastetta tulee tässä:

Viime viikolla onnistuin löytämään koulun parkista kolmoskoppaselle hyvän ruudun, sai "seurustella" päivän lajitoverinsa kanssa, toivottavasti vanhempi yksilö muisti opettaa tuolle tenavatähdelle hyviä tapoja  :2funny:



Vanhemmassa yksilössä (joka vaikutti hyvin säilyneeltä) oli hirvitarrat lokarissa, sekä foorumin tarra takalasilla... Joten saattaapi omistaja vaikka löytyä täältä??
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #4 : 29.09.2015, 07:40:23 »
Tääkin päivitys tulee hieman viiveellä, opiskelukiireitä...

Mutta kolmonen sai uuden jakoremmin tuossa jokin aika sitten, ja ne uudet kesärenkaat :pomo:
Seuraavaksi jos vaihtelisi ohjaustehostimeen öljyt ja etu-umpioihin uudet sisuskalut, syksypimeät alkaa olla ajankohtaiset...
Vaihteisto-litkujen vaihdolle kävin kyselemässä tarjouksia, ja yllättäen sininen oli edullisin, noin 100 euroa hintaeroa seuraavaan...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #5 : 30.09.2015, 12:20:50 »
Jess *taavih->

Eilen tuli odotettu viesti. Kolmosen talvivanteet maalattu, jos ne vaikka ehtisi huomenna hakemaan. Hinta tippui arviosta pari kymppiä, eli 130€ investointi tuli talvikiekkoihin tehtyä, nähny en niitä vielä ole, mutta eiköhän niistä kuvakin tule...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit... Mk 3 talvivanteet...
« Vastaus #6 : 01.10.2015, 13:23:07 »
Nyt ne sain haettua, ja  voi sanoo että oli työnjälki kohdallaan, kyllä noita passaa talven suolakylvyssä uittaa  ;D
No ei sentään, vahaa niskaan, ja paljon....


   



 -H- Takomo Ikoselle työstä, epäilen vahvasti, että jos noita olisi alkanut käsipelissä hioskelemaan, niin tuo homma olisi vieläkin vaiheessa, ja ukko tienannut vähintään maksakirroosin  <Kippis> ...

S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #7 : 02.10.2015, 17:56:43 »
Nonii, tästä päivityksestä ei paljoo jää lastenlapsille kehumista, kun kuviakaan ei tullu otettua, vaikka olishan se kolme litraa mustanpuhuvaa, pahallehaisevaa (ok, haju ei kuitenkaan olisi välittynyt kuvasta  :uglystupid2:) ohjaustehostinöljyä kahesta Volvosta pumpattuna ollu melko hyvä aihe kuvattavaksi (kuvatekstillä: ei näin:nohnoh

Mutta tuli vaihdettua kyseiset litkut molempiin, ihan perinteisellä menetelmällä, Mjotonetin imuruiskulla säiliö tyhjäksi, tuoretta öljyä tilalle -> kone käyntiin, ja pari kertaa ruori laidasta laitaan. Tuon kun toisti x kertaa, niin kirkasta öljyä jäi säiliöön.
Oikein fiksu kun olisi ollut niin, olisihan tuota samalla vaihtanut koko säiliön, kun näytti olevan tummahko, ja kiinteellä suodattimella... Mutta, pitäähän sitä jotain projektia säästää tulevaisuuteenkin.

Samalla kun haalarit oli kerran päällä, niin piti purkaa kolmosesta umpiot irti, ja polttimot vaihtoon, kun toinen xenoni oli punertava sävyltään. Uutta Osramia sisään +70% NightBreaker D1S, ja 110% NightBreaker H7. Kaippa noilla näkee, no... Aamulla testataan.  :3/4 jättää sen:

EDIT: Valoja testailtu parinakin aamuna, ero entiseen huomattava  O0
« Viimeksi muokattu: 07.10.2015, 19:35:18 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #8 : 07.10.2015, 19:37:14 »
Seuraava ostos/Hankintakin on jo tiedossa:

Neljä kappaletta mustia, pyöreitä ja piikikkäitä... Jospa tuossa ensi viikolla olisi aikaa kierrellä kyselemässä hintoja...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit... MK 3 = Exxon Valdez...
« Vastaus #9 : 22.10.2015, 16:13:28 »
Jepjep...

Kylläpä nyt taas kokeilee... Jakoremmillä ajettu alle 2000km, ja kampiakselin stefa vuotaa  :(
Kolmonen siis merkkaa reviiriään...  :facepalm: Purattaa sen alle kuukausi takaperin avatun jakopään uudestaan, ja taas saa euro siivet...
Toivottavasti ei tarttee siniselle viedä, vaan onnistuis ihan tuossa luottopajalla... Onnistuu kuulemma, jos ei hammaspyörä ole lämpösovitteella kiinni...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #10 : 26.10.2015, 19:57:50 »
No... Nyt hirvittää... ELK

Luottopajasta ei ole kuulunut mitään, joten käväsin tänään sinisellä kyselemässä, ja huomenna mennään sitten tutkittavaksi.
Positiivista: Sinisen mekaanikko oli kovasti sitä mieltä, että tuo vuoto (4cm läikkä tallin lattialle joka yö) ei ole kotoisin kampiakselin stefasta...

Negatiivista: Mahdollisia vuotopaikkoja on "pari" lisää, ja todennäköinen on VVT-pyörä...

No, huomenna sen puolen päivän jälkeen tietää varmaksi, että mikä siellä kusee, mutta joku viisas sanoi: Tieto lisää tuskaa...
...Ja ne talvirenkaat on edelleen kaupassa...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #11 : 27.10.2015, 14:08:32 »
Tuomio tuli...

Joko kampiakselin stefa tai sitten öljypumpun O-rengas, mistä vuotaa... Noin 400€ "lysti"  :'(... Ens viikolla loppuu seki vuoto sitten...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #12 : 03.11.2015, 14:33:39 »
Jepp...  -H-

Exxon Valdez tulpattu, ja ei ollu kampiakselin stefa, vaan öljypumpun tiiiviste, oli aika rapsakassa kunnossa :)) muistutti olemukseltaan näkkäriä  ;D
Sininen yllätti positiivisesti  P>, loppusumma jäi alle kustannusarvion, no... Tästä säästyneet €urot voi upottaa suoraan "öljykanisteriin", eli saa öljyt ostettua säästöllä, tai sitten HKE:n *) jarrukamoihin...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #13 : 14.11.2015, 15:58:06 »
Jepp... Tulipa käytyy tallilla puuhastelemassa, kolmonen sai uudet öljyt ja suodattimen. Kilsoja taulussa 180298...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Arskan seitenkympit...
« Vastaus #14 : 14.12.2015, 12:46:37 »
Opiskelukiireet alkaa hellittämään, joten lienee aika suunnitella perinteistä joulua...  :D

Perinteistä siinä mielessä, että kun muut avaa paketteja, niin minä todennäköisesti olen tallissa paskaset haalarit päällä kiroamassa ja availen ihan jotakin muuta  :2funny:

Päivän epistola on rukoilla armaalta kirstunvartijalta budjettia  P>  :kukkia: noin 150€ edestä, että voisi mennä motonettiin hakemaan tarpeita...

Ostoslistalla näyttää olevan:

2 kpl jarrulevyjä (Brembo)
1 kpl jarrupalasarjoja (Brembo)
2 kpl jarruletkuja...

Budjetin saamiseen on hyvät (ellei jopa erittäin hyvät) mahdollisuudet, koska kirstunvartija alkaa v********maan täristäviin jarruihin  :tickedoff:
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy