Lamda vikamerkkivalopalaa ja antaa vikakoodin: ahtopaineen säädön magneettiventtiili katkos.
Seuraavat asiat on tarkastettu:
Alipainekello ei ole jumissa, egr puhdas eikä jäänyt auki asentoon, letkut ehjät, Imusarjan nippa ahtopaineanturille puhdistettu.
Käyty myös ajamassa bosch testeri kiinni pistokkeessa. ahtopaineanturi ja maf-anturi antoivat tietoa.
Päättelin lopulta että ahtopaineen säätöventtiili on rikki, mutta testattuani sitä 12V niin naksahdus kuuluu ja venttiili aukeaa ahtopaineelta turbon kellolle. Seuraavaksi laitoin hauenleuat kiinni solenoidin + ja - piuhoihin ja kävin heittään lenkkiä, mutta mittari näytti kokoajan 0V. Seuraavaksi siirsin mittarin -kaapelin auton runkoon, senjälkeen mittari näytti kokoajan 7.3...7.4.
Mistä lähden seuraavaksi vikaa etsimään? Ohjaako ECU solenoidia maahan ja +napaan tulee kokoajan n. 7.4V? Kuulin että ohjaus olisi tasasähköpulssia jonka taajuus vahtelee. Voisiko olla että ECU: n ja solenoidin välonen maa(-) on vain poikki? Mistä löytyisi sähkökuvia?