Kulkukoira  Proturbo

HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.

  • 51 Vastauksia
  • 31950 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #15 : 08.03.2012, 18:28:25 »

Tehollisesti riittää varmasti, mutta pystyykö tarvittaessa säätämään paineen riittävän alas  ::)
Riippuu mikä on tarpeeks alas? Toi 400hv tuli 1.4bar.
S60 T5

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #16 : 08.03.2012, 19:49:29 »
Riippuu mikä on tarpeeks alas? Toi 400hv tuli 1.4bar.

No aattelin lähinnä, et jos haluaa pitää kadulla tehot / paineet liki vakiona alle baarissa vaikka katsastuksen vuoksi, nii riittäneekö siinä tapauksessa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #17 : 11.03.2012, 22:47:33 »
Noi holsetin hukkaportilliset pesät saa kyllä nakata suohon. Eivät tosiaan riitä jos haluaa alle 2bar ahtopaineita. Suosiolla ulkonen portti. Jos ei taasen halua ulkosta porttia niin kandee ottaa sitten joku muu ahdin ku holsu.


Juurikin näin. Eikä se pakosarjan askartelu ole mikään ylitsepääsemätön asia. Jollei omat kädet taivu niin Koivumäen Kalle kyllä tekee avaimet käteen asennuksen. Katsastusta on ihan turha pelätä, ahtimen saa kyllä näkymättömiin.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #18 : 12.03.2012, 10:00:37 »

Juurikin näin. Eikä se pakosarjan askartelu ole mikään ylitsepääsemätön asia. Jollei omat kädet taivu niin Koivumäen Kalle kyllä tekee avaimet käteen asennuksen. Katsastusta on ihan turha pelätä, ahtimen saa kyllä näkymättömiin.
Tässä vaan unohdetaan se et 97% ketä autojaan täällä virittelee vetää budjet racingillä, itseni mukaan lukien. Niin sillon tollate halpa/helppo asenteinen on mukava ratkasu kun säästyy noilta avaimet käteen kustannuksilta. Ja jos ei oo tarkotus hakee mitään "over 9000" tehoja niin miksi ei tollasta? Niinkun sanoin tiedän ite kaks tina vitosta mitkä toimii hyvin tolla ahtimella. Asianomainen voi huudella tarkemmin jos haluaa. Siis tuo HY35.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 16:33:14 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

EVO8

  • Vieras
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #19 : 12.03.2012, 13:12:20 »
Noi holsetin hukkaportilliset pesät saa kyllä nakata suohon. Eivät tosiaan riitä jos haluaa alle 2bar ahtopaineita. Suosiolla ulkonen portti. Jos ei taasen halua ulkosta porttia niin kandee ottaa sitten joku muu ahdin ku holsu.

Mikäs siihen on syy että noi Holsetin portillliset pesät ahdistaa..?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #20 : 12.03.2012, 13:24:13 »

Juurikin näin. Eikä se pakosarjan askartelu ole mikään ylitsepääsemätön asia. Jollei omat kädet taivu niin Koivumäen Kalle kyllä tekee avaimet käteen asennuksen. Katsastusta on ihan turha pelätä, ahtimen saa kyllä näkymättömiin.

Eihän yhen pakosarja teko ole yhtään mikään homma.
Mut kun ottaa tilanahtauden asiaan mukaan, niin asia on toinen.
Ja mun raja menee siinä, mitä ei itse osaa/pysty tekemään, sitä ei sit tarvita.
Tai sitten mennään vakio-osilla.

Tässä vaan unohdetaan se et 97% ketä autojaan täällä virittelee vetää budjet racingillä, itseni mukaan lukien. Niin sillon tollate halpa/helppo asenteinen on mukava ratkasu kun säästyy noilta avaimet käteen kustannuksilta. Ja jos ei oo tarkotus hakee mitään "over 9000" tehoja niin miksi ei tollasta? Niinkun sanoin tiedän ite kaks tina vitosta mitkä toimii hyvin tolla ahtimella. Asianomainen voi huudella tarkemmin jos haluaa.

 O0

Mikäs siihen on syy että noi Holsetin portillliset pesät ahdistaa..?

Tämä kiinnostaa itseänikin. ???
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #21 : 12.03.2012, 14:04:51 »
Mikäs siihen on syy että noi Holsetin portillliset pesät ahdistaa..?

En tiedä noista HX-sarjan ahtimista, mutta ainakin H1-sarjan hukkaportti on onnettoman pieni, ja lähtö on ainoastaan toisesta nielusta. Tuppaa kierroksilla ahdot karkaamaan...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #22 : 12.03.2012, 14:23:44 »
En tiedä noista HX-sarjan ahtimista, mutta ainakin H1-sarjan hukkaportti on onnettoman pieni, ja lähtö on ainoastaan toisesta nielusta. Tuppaa kierroksilla ahdot karkaamaan...

Minen näistä paljoa tiedä..

HX sarjaa mitä katselin, on yks nielusia, joten tuota onkelmaa ei sitten pitäis olla ?
Reikä tais olla, luokkaa sama mitä mitsun 19, mittaamatta tosin.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #23 : 12.03.2012, 17:00:33 »
Juurikin tämä syy eli reikä pieni ja jaetussa pesässä lähtö ainostaan toisesta nielusta. Mut jos ei usko niin testatkaa. :)
Johan tota HY35 on testattu kahessa tina vitosessa niinkun aikasemmin sanoin ja hyvin toiminu. Jos en päärin muista niin pako paineet oli 1.4, 1.2 ahdoilla vakio putkella. Mut tosiaan ite en tosta huutele enempää kun ei ole oma auto, nämä on omistajan suusta kuultuja ja hän voi si tarkemmin kertoa jos on tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 17:06:48 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #24 : 12.03.2012, 17:04:01 »
Johan tota HY35 on testattu kahessa tina vitosessa niinkun aikasemmin sanoin ja hyvin toiminu.
Tuohan riippuu täysin siitä minkälaisella paineella ajaa.. Mitä matalampi paine, niin sitä suurempi hukkaportin tulisi olla, tai no jos pilkkua viilataan niin sitä suurempi määrä ilmaa hukkaportin on pystyttävä päästämään läpi.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #25 : 12.03.2012, 17:10:40 »
Tuohan riippuu täysin siitä minkälaisella paineella ajaa.. Mitä matalampi paine, niin sitä suurempi hukkaportin tulisi olla, tai no jos pilkkua viilataan niin sitä suurempi määrä ilmaa hukkaportin on pystyttävä päästämään läpi.
No 1.2 ja 1.4bar niinkun tuolla jo mainitsin niin näillä ahdoilla ainakin toimii. Ihmetteln vaan kun tullaan huuteleen et heitä mäkeen tollaset, ei ne toimi lyö ämpärin konen ahdin sinne ja silti ei oo faktaa lyödä pöytään. Nyt jo 2 kertaan todennu et noilla ahdoilla saavutetaan se 400+hv ja hyvin toiminu 2 eri autossa...
S60 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #26 : 12.03.2012, 17:15:08 »
Vitospannussa ei tietenkää oo mitään järkeä käyttää jaettuapesää. Toi 35Hy varmaan ollu sinkulla?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #27 : 12.03.2012, 17:40:58 »
Jep varmasti on juu parempiakin mut toi ny vaan oli sellanen et minkä tiesin et saa suht pienellä vaivalla paikalleen, myös ton kokonsa puolesta ja riittää kuitenkin suht pitkälle jos ei kaipaa kuuta taivaalta :D
S60 T5

EVO8

  • Vieras
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #28 : 12.03.2012, 17:56:07 »
Johan tota HY35 on testattu kahessa tina vitosessa niinkun aikasemmin sanoin ja hyvin toiminu. Jos en päärin muista niin pako paineet oli 1.4, 1.2 ahdoilla vakio putkella. Mut tosiaan ite en tosta huutele enempää kun ei ole oma auto, nämä on omistajan suusta kuultuja ja hän voi si tarkemmin kertoa jos on tarvetta.

Siis että pakopaine 1.4 kun ahtoja 1.2? En kyllä kovin toimivana pitäisi.

Pääsääntösesti pienemmillä ahdoilla toimii ns. tukkonenkin ahdin. Yleisesti ottaen jos sulla on 100hv vapari niin melkeen minkälaisella tahansa purkkavirityksellä saat sen 200hv koneesta kuhan ahdin jotenkin riittää tuottaan 0.8bar ylipaineen. Sitten kun aletaan tästä triplaan tehoja vaaditaan 100hv vaparissa 1.7bar ylipaine niin saadaan 300hv jos ja kun mikään ei ahdista (Esim. pakopaine ei karkaa). Tässä tullaan siihen että monessa holsussa mukaan lukien HX35 super sillä 55mm pienemmällä pakosiivellä ja mini 8# jakamattomalla pesällä tulee ongelmaksi se että pakopuoli tukkeutuu, sama pätee HY35seen. Monet ajattelevat että pienellä pakosiivellä ja pakopesällä saadaan nopeampi spooli vaikka välttämättä tilanne ei ole näin. Monesti vapaammalla pakopuolella saadaan paras käytös monessa moottorissa. Jossain audin 2.2 20v moteissa taasen pakopuoli on kannessa niin ahdas että nämä ei tarvi isoa pakopesää toimiakseen hienosti. Toi Hy35 toimii siis hienosti johonkin rajaan asti mutta parempaakin olisi tarjolla. :)

Miten se ahdas pakopuoli auttaa asiaa...?

Kuvittelisin että kyllä pääsääntöisesti pienempi pakopesä/siipi herää paremmin mikäli ahdin on muuten mitoitettu oikein. Myös akselin geometrialla lienee aika paljon vaikutusta heräämiseen jne. Kovin on aina pakopesän koon ympärille keskittyvää keskustelua ???

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #29 : 12.03.2012, 18:05:41 »
Siis että pakopaine 1.4 kun ahtoja 1.2? En kyllä kovin toimivana pitäisi.
Jos en ihan väärin muista niin toi oli vie vakio putkiston kanssa...
S60 T5

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy