Elekma  Autoracing

b200f hyytyy lämpösenä

  • 41 Vastauksia
  • 17244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
b200f hyytyy lämpösenä
« : 20.12.2010, 17:30:38 »
Tänään sit prkl alko murheet, johan tuolla muutaman satasen vehkeellä päästiinkin  :peetu:

Aamulla läksin suoraan reippaasta pakkasesta, hyvin käyntiin ja ajo ihan ok. Sit kun alko lämpiään nii ensin hivenen pätki, ja sit alko hyytyyn reippaammin. Pääsin töihin kuitenkin enkä kiinnittäny sen enempää huomioo.
Ny sit taas töistä lähtiessä ihan sama homma. Hyvin käyntiin, ja ensin meni ihan ok. Sitten kun lämmöt alko hiukan nouseen parin kilometrin ajon jälkeen, nii taas alko hyytyminen.
Käy tyhjäkäyntiä huonosti, ei toimi oikein missään kaasun asennossa. "Pumppaamalla" kaasua saa hiukan kierroksia nouseen paremmin....vähän niinkun polttoaineen vähyyteen ehkä vois viitata?

Kaikki sytkäosat on kohtuuvähän ajettuja, IMM on vaihdettu syksyllä, samoin lambda. Lambdavalo on kyl palanu hetken jo, ilmeisesti siistä syystä että putki vuotaa ennen sitä.

Mistäköhän sitä ekana ettis vikaa...242 on tallissa nii sinne ei mahdu, eikä oikein isommin kiinnostais tuossa kerrostalon pihassa näillä keleillä pimeässä puuhailla.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #1 : 20.12.2010, 18:01:24 »
Vikakoodit sanoo mitä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #2 : 20.12.2010, 18:03:51 »
Vikakoodit sanoo mitä?


Ennoo lukenu tänään, mutta muistaakseni liian rikas sinne syttyi ainakin ennen. Korjailin putken kitillä samalla ku lambdan vaihdoin, ja sillon ei sytyttäny lambdavaloo.
Nyt putki on alkanu taas vuotaa, ja valo palaa. Ei vaan himottaisi yhtää ruveta alkuputkee hitsaileen tai vaihtaan, ku sen on joku hitsannu kattiinkin kiinteeks  :idiot2:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #3 : 20.12.2010, 18:10:19 »

Ennoo lukenu tänään, mutta muistaakseni liian rikas sinne syttyi ainakin ennen. Korjailin putken kitillä samalla ku lambdan vaihdoin, ja sillon ei sytyttäny lambdavaloo.
Nyt putki on alkanu taas vuotaa, ja valo palaa. Ei vaan himottaisi yhtää ruveta alkuputkee hitsaileen tai vaihtaan, ku sen on joku hitsannu kattiinkin kiinteeks  :idiot2:
Eikö kannattaisi se putki uusia varsinkin kun kyseessä lambda vehje   :)

Veikkauksia vois olla lambda, lämpöanturi...
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #4 : 20.12.2010, 18:16:05 »
Lambda saa ilmaa pakoputken vuodosta ja nostaa seokset rikkaalle. Kokeiles ottaa lambdan liitin irti, miten toimii sen jälkeen ja korjaa se pakoputki
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #5 : 20.12.2010, 18:16:43 »
Eikö kannattaisi se putki uusia varsinkin kun kyseessä lambda vehje   :)

Veikkauksia vois olla lambda, lämpöanturi...


Kai sitä tarttis jollain vähä tinailla....eikai lambda voi noin paljon vaikuttaa, että saa koneen lähes sammumaan. Koska vanhalla "rikkinäiselläkin" lambdalla pystyi ajamaan ihan hyvin.

"Museosta" hetken lueskeltua, taidan mennä tutkimaan polttoainepumpun releen, ja suuttimien releen. Sikäli mikäli pääsen tallille asti työkalujen ääreen  >:(
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #6 : 20.12.2010, 19:28:25 »
Juu ei...en viittiny tallille asti lähtee koittaan. Sen sijaan firman pihaan pääsin, mutta sielläkin on pimeetä ja kylmää, eikä työkaluja, nii ei viittiny isommin ruveta tekeen mitään. Jos huomenna vaikka pääsis pidemmälle.

Vähän matkaa pääsin ok, mutta sitten alkoi puutuminen. Rauhallisesti kaasua pumppaamalla etenee jotenkuten. Välillä "ryntää" ehkä kymmenenkin metriä  ;D
Semmosen havainnon tein, että pysähdyttyäni ja sammutettuani, putkesta tuli vielä pitkään savua, joka haiskahti vähän erikoiselta. Toisaalta sekin voi olla "pumppaamisen" tuloksena putkistoon päätynyttä palamatonta.
Koitin käyttää ilman IMM:n johtoa, siinä vaikutukset aivan normaalit. Koitin myös siten, että irrotin bensanpaineensäätimen letkun jolloin hetken kävi ehkä paremmin, mutta ei pitkään.

Siltä tuo nyt vaikuttaisi, että on sidoksissa moottorin lämpöön, ei ajoaikaan tms. Lämpöanturi tietenkin olisi selkeä homma, mutta mun käsityksen mukaan sen ei pitäisi halvaannuttaa menoa tyystin, vaikka antaisi mitä arvoja...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #7 : 20.12.2010, 19:30:04 »
Otappa se lambdan johto irti, sama testi myös lämpöanturille joka on siellä imusarjan alla taaempana
« Viimeksi muokattu: 20.12.2010, 19:31:51 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #8 : 20.12.2010, 19:31:24 »
Siltä tuo nyt vaikuttaisi, että on sidoksissa moottorin lämpöön, ei ajoaikaan tms. Lämpöanturi tietenkin olisi selkeä homma, mutta mun käsityksen mukaan sen ei pitäisi halvaannuttaa menoa tyystin, vaikka antaisi mitä arvoja...
Ota sen johto irti ja kokeile, kokeile myös sitä lambdan signaalijohdon irrotusta, anturien johtoja pois nykimällä on helppo kokeilla toimintaa vaikkei kaikkia voikaan (esim. ykk)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #9 : 20.12.2010, 19:33:03 »
Ota sen johto irti ja kokeile, kokeile myös sitä lambdan signaalijohdon irrotusta, anturien johtoja pois nykimällä on helppo kokeilla toimintaa vaikkei kaikkia voikaan (esim. ykk)
Ei niitä taida muita ollakkaan kuin ykk joita ei voi ottaa irti ;).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #10 : 20.12.2010, 19:34:07 »
Ei niitä taida muita ollakkaan kuin ykk joita ei voi ottaa irti ;).
Puola, sytkämoduuli.. nojoo ei ne oo antureita  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #11 : 20.12.2010, 19:34:47 »
Täytyypä kokeilla noi ny ainakin. Vikahan todennäköisesti on kolmen euron osassa....tai jotain muuta yksinkertaista, kunhan lopulta selviää.

Onneks mulla on kotona "keulille-nosto-valmis" -B19K, sillä voitetaan sähköviat  ;D Vielä kun laittaa kärjellisen sytkän.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #12 : 21.12.2010, 00:33:31 »
Itellä oli ihan samaa vikaa että lämpimänä hyyty, tehot hävis.. Kävi liian laihalla.. Oli mennyt lambda-anturi.. Kyse siis 740 B200f:stä..

E: ota lambdan se musta johto irti ja koita toimiiko paremmin.. Käy vähän rikkaammalla mutta hyytyminen pitäs loppuu jos vika siinä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #13 : 21.12.2010, 00:46:21 »
kun saan oman pirssin töpselin päästä nii kerron mikä vika oli  jos ei oo selvinny siihe mennes :2funny:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f hyytyy lämpösenä
« Vastaus #14 : 21.12.2010, 16:10:07 »
Aamulla nyppäsin lambdan johdon irti ennen töihin tuloo, ja ainakin pienen lenkin perusteella toimi paremmin, eli ilmeisesti lambda mennyt.  Tai sitten putki on alkanu vuotaa niin pahasti, että on sekottanu lambdan vallan.
Seuraava operaatio on pakoputken korjaus....saas nähä onko toi anturi menny samalla valmiiks...ikäähän sillä on jo pari kuukautta.


Onko tuo lambdasäätö todella niin "raju", että sopivasti anturin rikkuessa se halvaannuttaa menemisen kokonaan? Olen aina käsittäny, että lambda korjaa ainoastaan hienosäätönä joitain kymmeniä prosentteja seosta kohti oikeaa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 16:11:51 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Carcom Oy  Ateho