Samppasport  Futurez

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #135 : 20.06.2011, 21:38:51 »
eiköhän tota putkia saa jostain hommattua ja poraa vaikka viäree uudet reijät uusille putkille :)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1798
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #136 : 20.06.2011, 21:40:54 »
eiköhän tota putkia saa jostain hommattua ja poraa vaikka viäree uudet reijät uusille putkille :)
Niin mitähän vikaa noissa vanhoissa on..
Ja ei koko tankkia todellakaan tarvi lähtee uusimaan.
ehdotuksia?
Oon jo kerran kertonu tässä theardissa, että miten itse oon noita korjannu.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #137 : 20.06.2011, 21:55:31 »
se härdelli on kiinni semmosella "kruunulla"
lähtee naputtelemalla pyörimään.
sitte kiikutat sen paikalliseen lvi-asennus liikkeeseen niin miehet juottaa siihen fosvorikuparilla kiinni kupari putkia pätkän.

näin itse olen korjannut nuo jos on menny paskaksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #138 : 20.06.2011, 22:32:31 »
siis öö, eikö noita peltejä putkineen ole valmistettu varaosiksi?
onko kukaan käynyt kyselemässä siniseltä tiskiltä niiden hintaa?

tarviikonyt tuollaista ruostekikkaretta rupea elvyttämään jos uuden saa.

kokeilin tuota naputustekniikkaa ja pelti anto sitämyöden periksi, kun naputteli.

VOLVO:n ohjemanuaalissakin lukee että valmista kuvan kaltainen työkalu jotta saat irroitettua levyn.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #139 : 21.06.2011, 07:42:10 »
Jos ei lähe naputtelemalla pyöriin, niin sitten se ei lähe ehjänä sieltä irti.
Itekki koitin tossa joku aika sitten hitsailla raudasta sellase välineen, että sais tuon aukastua, niin joko se väline antoi periksi, tai sit tuo "kruunu".
Ja jossakin oli joskus aikoinaan nuita myytävänä, mutta muistaakseni oli niin kalliita, että ei silloin kannattanut hommata.
Niin, ja nuita ei valmisteta enään, niin sen takia ois hyvä, jos sais tuon vanhan elvytettyä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #140 : 21.06.2011, 10:41:14 »
Kyllä se riittävästi liottamalla, ja tasasesti joka reunalta naputtelemalla lähtee se kruunu. Ja tosiaan, ne putket täytyy tehdä uusiks kun nuitten ostaminen uutena ei oikein iske, se oli lähellä 400e tuo hinta, ja nykysaatavuudestakaan en tiedä. Korjaamiseks se melkeen meneepi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #141 : 21.06.2011, 10:53:14 »
soitin siniselle tiskille, 249€ ois osan hinta, tulee siirtopumpun mukana koko höskä pelteineen päivineen.
meen tänää kahtomaan mimmonen kikkare se on että puhuimmeko samasta osasta.

oon aamupäivän koittanut raapia roskaa pois ja liotellut ja naputellut.
sinne ei vaan saa vuuvaria tarpeeksi kulmaan että naputtelu ois tehokasta.
täytynee teettää tuommoinen avain kunnei enempää vahinkoa uskalla tehdä.

kaikenkukkuraksi emännän ascona alko käymään kahdella, siitä menee tulpat ja tulpanjohdot vaihtoon.
1,2 pytyt pimeenä ja välillä lähtee startissa mukaan mutta jos ei lähde niin pysyy pimeenä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #142 : 21.06.2011, 11:03:59 »
Kah, suorastaan halpaa siis :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #143 : 21.06.2011, 14:01:24 »
249 hyvää syytä kokeilla uudestaan.

motonetin pumpun mukana ei ilmeisesti peltiä tule, itse en päässyt liikenteeseen, kun perheen molemmat autot kuolivat siis eilen :D
siniseltä 249€

Porin Alkuperäistuonti = varastosaldo: eioo, eikätuu
autopalsta: eioo kaikki volvot mennyt
nakkilan autohajottamo: enoo semmost volvoo purkanu aikoihin en usko että on osaakaan

eipä sitten muuta vaihroehtoa, kun autoon istumaan hetken itsekseen, Macguyver -tunnari soimaan ja inspiraatiota odottelemaan.
löysin kupariputken josta rupesin työstämään paria pätkää.


kas nuin, kupari antoi hieman periksi eli ahdistaa tuostakohtaa, mutta menee sisäkkäin tarpeeksi toimiakseen


vasaran kanssa naputtelin paikoilleen


jämäkästi paikoillaan.


olivat noin 5-7mm sisäkkäin molemmilta puolilta. pääliosa hieman löysemmässä.


magiaa purkissa mallia 5.95€/tuubi

muovaillaan käsissä, kunnes exoterminen reaktio käynnistyy (muovailuvaha lämpenee)
samallainen käsitellä kuin muovailuvaha, jos kädet puhtaat ei tartu käsiin, mutta jos käsissä tahmeaa korrekkia niin tarraa itseensä ja hankala levitellä, eli jos pikkasen kerrallaan laittaa niin pese kädet välissä, muuten se tarttuu paremmin käsiisi, kuin kohteeseen mihin koitat sitä kiinnittää.

noin 15min kuluttua alkaa kovettumaan ja viilenemään.
kuulemma 3h päästä kova kuin kivi.

voidaan kiinnittää jopa vedenalla tjsp kiinnittyy käytännössä kaikkeen ja kestää 300C ja ja ja, ihan ihme matskua.

ainiin ja ei liukene diisselissä eikä bensiinissä.
56g magiaa kuudella eurolla, ei paha


pyörittelin lihapullan kokoisia palluroita ja painelin pitkin putkien väliä, peltiä yms yms kaikkialle.
parikertaa päällekkäin levitin ja liisteröin jotta tulee hyvä

käryää ihan superepoksilta, eli KARMEE DUNKKIS oli autossa ku muovailin. ;D


alapuolta unohtamatta.

nyt se on tuolla kovettumassa ja toiveet on korkealla.

katsoo mitä tästä nyt tulee.

lisäksi otin kuskin takaoven pahvin irti ja koitin rasvailla keskuslukkoa toimimaan tuloksetta, ilmeisesti keskuslukon "moottori" on alkanut kuolemaan eikä vedä enään tarpeeksi, sillä kaikki muut tunuisi olevan paikoillaan ja liikkua kuten pitää, ainoastaan moottori ei vedä tarpeeksi lukon avautumiseen.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #144 : 21.06.2011, 17:07:15 »
tämähän näyttää hauskalta  :2funny:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #145 : 21.06.2011, 17:12:11 »
No kyllä se keinot keksii, tieten aika tärkeässä osassa tuo macguyver tunnarin soitto :P

Periaatteessa pitäisi pitää ainakin vähän aikaa jos osat on tiiviisti yhdessä, tiejä sitten miten tärinä nuihin alkaa ottaa, aika näyttää. Ei varmaan montaa kympiiä ois maksanut jos jossain pajalla ois juotattanut uudet putket tuohon.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #146 : 21.06.2011, 18:41:14 »
jooh, ei vissii ois tänää tarvinnu lainkaa nousta sängystä...

tää osa siniseltä tiskiltä, kylkiäisenä tulee bensatankki. että semmosta.
kokeilin siniseltä tiskiltä hakea sitä jännitteensäädintäkin tohon boschiin, siellä äijä vaa nauro että ei volvolla ole noin vanhaan mitään jännitteensäätimiä.

"ai. no, haista v***u sit"

sitten motonettiin hakemaan jännitteensäädintä ja tutkimaan tuleeko polttoaineanturin mukana pellinpalasta, no polttoaineanturi näkyy olevan hyllyssä mutta 20min odottelun jälkeen sanoin kaverille et lakkaa ettimästä ei oo kokopäivää aikaa odotella. sitä ei löytynyt mistään. perussettiä.

jännitteensäätäjästä ei mitään tietoa millainen on, tutun näköinen se oli. otin sen.

sitten motormarkettiin kysymään volvon tiskiltä saamani lapun kanssa pellinpalasta, eioo sano kaveri, no kysyin sitten jännitteensäädintä mallia "taksi" (15V).
ukko kyseli vain että mikäs se semmonen, volvoon ei oo tehty kuin 14,6V jännitesäädintä maksimillaan, automerkkikohtaisesti suurin on 14,5V lataava bosch:n säädin. no otin tän 14,5V:n osanumeron ylös et jos ton motonetin kikkareen kanssa ei onnistu ni tuun hakemaan 14,5V säätimen.

mukaan tuli myös motonetistä emännälle tulpanjohdot ja pensansuodatin jos ascouna saadaan käyntin et ois ees yks auto joka toimis.
kotona sitten koputtelin joko mun mälli ois kuivaa tankinpäällä ja kovaahan se oli.

eimuutakuin jännitesäädin vaihtoon, yleismittari akulle ja volvo käyntiin.
12.08V jännite akussa ja laskee kokoajan, eli motonetin jännitesäädin ei toimi, irroitin sen 3-4 kertaa ja kokeilin välillä alkuperäistä ja motonetin hiilisilta/jännitteensäädin ei toiminut, vanha latasi 14.04V ja 1.4A tuli akulle virtaa 50mm2 kaapelia pitkin. motonetin säätimellä ei tullut yhtään amppeereita eli mahtoko olla petojen sukua, susi jo syntyessään.

sit menin kurkkaamaan luukusta pitääkö mälli, no eihän se pitänyt. tää tulpattu letku vuotaa alareunasta, tai jostain likeeltä, bensaa kuitenkin tippuu tip tip tip, ja suhina käy, että tiivis ei tullut ja vituiksi meni.

eikä tässä vielä kaikki!

vaihdoin emännän autoon tulpanjohdot, tämä siis käy kahdella aina välillä, yksi tulpanjohto sisältä poikki ja yksitellen tulpanjohtoja ei saa ostettua.
tulpat kuitenkin kaikki ruskeat ja hyvät, että bensansyötössä vikaa? siksi bensansuodatin, autokun on 23V vanha ja 100tkm ajettu. että varmaan orkkisosat vielä suurimmalta osaltaan ja aikapaljon tyhjällä tankilla ajeltu että voi olla tukossa.

tulpanjohtojen vaihto ei auttanut, sitten vaihdoin tulppia, eli kahen lyömättömän pytyn tulpat niihin mitkä löi.
startatessa koko kone nytkähti melko rajusti ja sammui.

tuli ihan semmonen fiilis et VOI VI*****.
äkkiä jakopään muovit irti ja hihna oli löysä...

noh, tietää taas mitä tulee tääkesä tehtyä, mut perheessä jossa on kaksi työtöntä opiskelijaa ei ihan hirveesti juhlita näillä tuloilla. se on makaroonia makaroonilla jotta saadaan rassit takaisin ajoon. molemmilla leimakin parikk:n sisällä edessä.
 :)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13599
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #147 : 21.06.2011, 19:36:38 »
Sen säätimen saa parhaiten kun ottaa entisen mukaan ja menee autosähköliikkeeseen... tolla 14.6 kin pitäs johonkin päästä mutta eti joku autosähköliike ja kysy sieltä säädintä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #148 : 23.06.2011, 23:28:41 »
tässä on nyt paripäivää kokeiltu jos jonkinmoista naputtamista tai erilaisia vekottimia millä ton saisi irti. lisäksi paripäivää se on lillunut ruosteenirroitus mömmössä.

ei siinä etteikö jaksaisi vääntää, mutta työkalut vääntyy eikä hirveesti uskalla paukuttaa vasaralla, kun bensaputkista nousee höyryä ja siinä höyryissä sitten pitäisi hakata metallia metallia vasten  :idiot2:


kokeillaan nyt vielä kerran jos saisin väkerrettyä laitteen missä ois tarpeeksi kestoa ettei väänny.


Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #149 : 24.06.2011, 23:45:47 »
Toi 240n laturiin menevä säädin on yleismalleista yleismallisin malli, semmosta löytyy mistä vaan asiansa osaavasta autosähköliikkeestä isommilla volteilla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autoracing  KL-varaosat