Carcom Oy  Ateho

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Ta tehnixin sarjaa täällä on vähän haukuttu, mutta onko kenelläkään kokemusta jomin coiloverisarjasta? Aika saman hintainen ainakin on. Mahtaako olla yhtä "laadukas"?

Tai onko kukaan vaihtanu jämäkämpiä jousia ta technixin sarjan etu tolppiin? Eikös niissä ollut niitä pohjaamis ongelmia?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Mitenkäs, käykö nuo V70 ja S70 säädettävät tolpat C70 Volvoon.
Vielä on nimittäin kesäautovalinta auki, ja saattaa olla C70 yksi vaihtoehto.

Eli saako C70 esim. BC Racingia, kun sivuilla lukee vain S70?

Tai mitä sarjoja saatavilla joissa navasta kaareen mitat noin 300-310mm?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Jossakin netin syövereissä noihin oli bolt on -ilmajousisetti, kelpaisko sellainen?

Toss joku setti: http://www.andysautosport.com/air_suspension/volvo_v70.html

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Jossakin netin syövereissä noihin oli bolt on -ilmajousisetti, kelpaisko sellainen?

Toss joku setti: http://www.andysautosport.com/air_suspension/volvo_v70.html

Miksikäs ei, jos sen saa myös lailliseksi eli voi katsastaa myös ilma-alustalla.
Etusijalla kuitenkin perinteinen korkeussäädettävä (etu ja taka), jo hinnankin puolesta. Ei viitsi puolet auton hintasta alustasarjaan laittaa.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Mitenkäs, käykö nuo V70 ja S70 säädettävät tolpat C70 Volvoon.
Vielä on nimittäin kesäautovalinta auki, ja saattaa olla C70 yksi vaihtoehto.

Eli saako C70 esim. BC Racingia, kun sivuilla lukee vain S70?

Tai mitä sarjoja saatavilla joissa navasta kaareen mitat noin 300-310mm?
S70 käy, koska sama kori, mutta et kuitenkaan saa mitään x70 muutoskatsastettua tolle BC-Racing alustalle. Sille kun ei löydy mallikohtaista (tuv) hyväksyntää.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Faltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
Mikähän mahtaisi olla sellainen alustasarja tuohon vanhempikoriseen C70 coupe-volvoon (vm.98), minkä sitten saisi laillisesti muutoskatsastettua? Onko jotku KW:n sarjat ainuita mistä löytyy mallikohtainen hyväksyntä vai onko jotain halvempia vaihtoehtoja tarjolla muailmanmarkkinoilla?  ???
C70 T5 -98 saffron / V70XC flexfuel -98 / 240 T6 -89

Paikalla Harley1340

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
V 70 T 5 -98
« Vastaus #651 : 13.04.2014, 18:50:47 »
Voiko laittaa normaalit lyhyet jouset , tarkoitan näitä erimerkkisiä pelkkiä matalia jousia taakse, siis...nuan vaan heittämällä. nivomat iskariseen V 70 T 5 volvoon ? vai vaatiiko jotakin kummallista jousta taakse ?

Poissa FoggeR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Mörr,

Tullaanpas nyt tähän topicciin vähän puskista. Lueskelin että porukat on noita kasipätkiä madaltanu ja joku hullu korottanutkin.
Itsekkin tässä korotuksen kannalla, vaikka oletuksenakin ja jopa kuolleilla jousilla on tuo huomattavasti korkeampi kuin moni nykyauto.

Eli, mikä olisi nopein oikiotie onneen? Tiedän että perä nousee helposti vaihtamalla kuolleet jouset uudempiin mutta onko joku kokeillut työntää tuohon esim. pari kertaa tässäkin topicissa mainittuja XC:n jousia/iskareita sinne alle? Jos on, miten meni miten kävi? Onnistuiko?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V 70 T 5 -98
« Vastaus #653 : 21.04.2014, 01:56:09 »
Voiko laittaa normaalit lyhyet jouset , tarkoitan näitä erimerkkisiä pelkkiä matalia jousia taakse, siis...nuan vaan heittämällä. nivomat iskariseen V 70 T 5 volvoon ? vai vaatiiko jotakin kummallista jousta taakse ?
Nivomatit pitää perän aina samalla korkeudella, eli lyhyillä jousilla iskarit nostaa perän silti normikorkeuteen ja kantaa koko perän painon, tuosta seuraa kivikova perä ja luultavasti aika nopea nivojen tuho.
Eli ei, et voi laittaa nivojen kanssa mitään madallusjousia.
Madallusjouset jos haluat, niin nivot pitää vaihtaa tavallisiin iskareihin.


Mörr,

Tullaanpas nyt tähän topicciin vähän puskista. Lueskelin että porukat on noita kasipätkiä madaltanu ja joku hullu korottanutkin.
Itsekkin tässä korotuksen kannalla, vaikka oletuksenakin ja jopa kuolleilla jousilla on tuo huomattavasti korkeampi kuin moni nykyauto.

Eli, mikä olisi nopein oikiotie onneen? Tiedän että perä nousee helposti vaihtamalla kuolleet jouset uudempiin mutta onko joku kokeillut työntää tuohon esim. pari kertaa tässäkin topicissa mainittuja XC:n jousia/iskareita sinne alle? Jos on, miten meni miten kävi? Onnistuiko?
Kumpaan päähän meinasit XC:n jousia? Etupäähän voi jopa onnistua, mutta takapäässä on etuvedossa ja nelivedossa aivan erilaiset jouset.

Takapään saat kohtuu ylös kun lyöt sinne motonetin farmariin tarkoitetut kuormajouset.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Mörr,

Tullaanpas nyt tähän topicciin vähän puskista. Lueskelin että porukat on noita kasipätkiä madaltanu ja joku hullu korottanutkin.
Itsekkin tässä korotuksen kannalla, vaikka oletuksenakin ja jopa kuolleilla jousilla on tuo huomattavasti korkeampi kuin moni nykyauto.

Eli, mikä olisi nopein oikiotie onneen? Tiedän että perä nousee helposti vaihtamalla kuolleet jouset uudempiin mutta onko joku kokeillut työntää tuohon esim. pari kertaa tässäkin topicissa mainittuja XC:n jousia/iskareita sinne alle? Jos on, miten meni miten kävi? Onnistuiko?

Törmäsin joskus tollaseen hivenen korkeampaan - etutolppien yläpäähän heppu oli teettänyt spcerit ja taakse laitanut nivot orggisjousien yhteyteen.. En tainnut kysyä paljon nousi, mun silmään vielä jrkevissä rajoissa, mutta kuitenkin selkeästi. (2-3 cm vakiosta ?)

Poissa La_x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S70 2,4T A porauslautta ja 240 B200k talvilelu/pro
Tää topic ja muutama muukin tuli nyt kahlattua läpi ja heräsi muutama kysymys:

Eli mulla on autona S70 2,4T ja pitäs saada isoa kiekkoa alle ja inan matalemmalle. Eli tavoite olis pyörittää 8"-8,5" leveitä 18" vanteita alla ja vielä saada matalemmaksikin. Mitkä jouset tonne uskaltaa lyödä, että iskarit kestää ja en todellakaan halua kuulla yhtään raapimaääntä koko vehkeestä. Kääntymisrajoittimet käyn hommaamassa kyllä. Kun jotkut sanoo noitten rapisevan kaariin ja jotkut sanoo että menee heittämällä alle ja ei raavi madallettunakaan?

Ja mitkä ois hyvät jouset, lesjöt aattelin hommata hinnan takia ja ei ois kuulemma pintakovat mut sopivan jämäkät? Ja tosiaan auton pitää olla silleen että jos ei ole kuollut hirvi kontissa niin ei raavi mihkään  ;D Niin ja etunoja on aina jees, mut mulla on 2- pyöräinen tallissa jos haluan keulia, eli ei todellakaan takakenoa, hirveetä katsottavaa.

Nii joo ja toi ET- homma, et kuinka pieni ET on iian vähän että kaaret saa osumaa? Aatteelin tuolla 40- kohdilla pitää tai toinen vaihtoehto on että ostan eri jaolla olevat adapterivanteet ET60 ja lyön 25mm jaonmuutosspacerin väliin.

Kiitokset vastauksista ja tänne saa tarjota jousia kohan ei oo mitään FK yms. paskaa ja jotain laadukkaan puoleisia näyttäviä 18- kiekkojakin saa tarjota. R, BBS, OZ, RH yms..
Volvo>Hoes

Poissa Jarza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Tää topic ja muutama muukin tuli nyt kahlattua läpi ja heräsi muutama kysymys:

Eli mulla on autona S70 2,4T ja pitäs saada isoa kiekkoa alle ja inan matalemmalle. Eli tavoite olis pyörittää 8"-8,5" leveitä 18" vanteita alla ja vielä saada matalemmaksikin. Mitkä jouset tonne uskaltaa lyödä, että iskarit kestää ja en todellakaan halua kuulla yhtään raapimaääntä koko vehkeestä. Kääntymisrajoittimet käyn hommaamassa kyllä. Kun jotkut sanoo noitten rapisevan kaariin ja jotkut sanoo että menee heittämällä alle ja ei raavi madallettunakaan?

Ja mitkä ois hyvät jouset, lesjöt aattelin hommata hinnan takia ja ei ois kuulemma pintakovat mut sopivan jämäkät? Ja tosiaan auton pitää olla silleen että jos ei ole kuollut hirvi kontissa niin ei raavi mihkään  ;D Niin ja etunoja on aina jees, mut mulla on 2- pyöräinen tallissa jos haluan keulia, eli ei todellakaan takakenoa, hirveetä katsottavaa.

Nii joo ja toi ET- homma, et kuinka pieni ET on iian vähän että kaaret saa osumaa? Aatteelin tuolla 40- kohdilla pitää tai toinen vaihtoehto on että ostan eri jaolla olevat adapterivanteet ET60 ja lyön 25mm jaonmuutosspacerin väliin.

Kiitokset vastauksista ja tänne saa tarjota jousia kohan ei oo mitään FK yms. paskaa ja jotain laadukkaan puoleisia näyttäviä 18- kiekkojakin saa tarjota. R, BBS, OZ, RH yms..

Mulla S70 alla tällä hetkellä vanteet 8x18" ja et muistaakseni 40.. vakio alusta toistaiseksi, mutta vaikuttas siltä että edessä ottaa kiinni lokasuojaan madalluksen jälkeen,kun ei tule välttämättä mieto madallus, mutta takana näyttää siltä että mahtuu pyöriin eikä ottas kiinni :)
kehon liikuttimena toimii: V70 mk2 T5 2002

Poissa Otra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • impedanz.org
    • Impedanz tuning Ry.
Onko nyt tosiaan niin että tuohon V70 R mk1 AWD ei saa kuin tuon KW:n variante2 alustan ja siinäkään ei ole tavittavia lappuja mukana? Nivot vaihtokunnossa ja muutkin nurkat näyttäisi kohtuu kulahtaneilta niin olisi kiva saada koko alusta kerralla kuntoon mutta ei viitsisi 1500€ satsia vain tilailla kokeilla että meneekö konttorilla läpi. Nivotkin tuntuu olevan niin hyvissä hinnoissa...

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Onko kukaan koittanut ikinä korvata 855/v70 takaiskaria coilover tolpalla, ja jättänyt alkup. jousta ja iskaria pois? Olisi paljon helpompaa saada se haluttu ajokorkeus (oikeasti matala) kuin mitä tolla erillisjousituksella. Ja jos joku on niin tehnyt niin voisiko valaista vähän että minkä vehkeen tolpat siellä takana oikein on :)
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Onko nyt tosiaan niin että tuohon V70 R mk1 AWD ei saa kuin tuon KW:n variante2 alustan ja siinäkään ei ole tavittavia lappuja mukana?

Intraxilla on joskus ollut säätö sarjaa AWD:hen, mutta ei ilmeisesti lappuja siihenkään ja hinta oli suolainen.

 

Ateho  Elekma