Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3280501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8340 : 26.07.2015, 04:54:39 »
945 b230ft, ampuu putkeen kaasupohjassa ja ahtopaineet maximissa eli n. 1.2bar. Normaali ajossa ja kiihdytyksissä ei mitään vikaa, ainoastaan jos lyön lapun kerralla lattiaan.

Vika ilmeisestikin sytkäpuolella, mutta onko jollakin ollut samanlaista vikaa? Vai pitääkö alkaa yksitellen vaihtelemaan osia?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8341 : 26.07.2015, 12:28:47 »
Vinokoneen vesipumppua vaihtamassa, nopea kysymys. Kannen tiivistepinnassa havaittavissa jo jonkin verran syöpymää ja rokamaa. Käytössä Loctiten tiivisteliimaa a.k.a tasotiivistettä, joka on tarkoitettu puristettavaksi kiinteiden pintojen väliin. Kannattaako tuota sipaista vähän kanteen tiiveyden varmistamiseksi, vai onko enemmän haittaa kumin omalle tiivistymiselle?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8342 : 26.07.2015, 12:32:17 »
Vinokoneen vesipumppua vaihtamassa, nopea kysymys. Kannen tiivistepinnassa havaittavissa jo jonkin verran syöpymää ja rokamaa. Käytössä Loctiten tiivisteliimaa a.k.a tasotiivistettä, joka on tarkoitettu puristettavaksi kiinteiden pintojen väliin. Kannattaako tuota sipaista vähän kanteen tiiveyden varmistamiseksi, vai onko enemmän haittaa kumin omalle tiivistymiselle?

Ei pitäs haitata.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8343 : 26.07.2015, 13:01:28 »
Tuohon omaan laatikkoon (740 1990 B230F) olisi tarkotus jakohihna ja kaikki hilppeet vaihtaa, onko motonetin osat ihan käypiä?

Mitä muuta tuossa kannattaa vaihtaa näiden lisäksi?
-jakohihna+kiristin
-laturin hihna
-ohjaustehostimen hihna
-viskon hihna
-vesipumppu


The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8344 : 26.07.2015, 13:20:13 »
Kiristin on hyvä olla muu kuin koreassa tehty. Skf on kestävä.

Kaikki 3 stefaa kannattaa vaihtaa eli nokka aks ja öljypumppu sama stefa ja kampiaks omansa.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8345 : 26.07.2015, 14:21:50 »
Tuohon omaan laatikkoon (740 1990 B230F) olisi tarkotus jakohihna ja kaikki hilppeet vaihtaa, onko motonetin osat ihan käypiä?

Mitä muuta tuossa kannattaa vaihtaa näiden lisäksi?
-jakohihna+kiristin
-laturin hihna
-ohjaustehostimen hihna
-viskon hihna
-vesipumppu


Kiilahihnat, stefat ja vesipumpun tiivisteet kannattaa hakea siniseltä.
Stefat vaihtaisin vain jos ne vuotaa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8346 : 26.07.2015, 14:40:58 »
Tuohon omaan laatikkoon (740 1990 B230F) olisi tarkotus jakohihna ja kaikki hilppeet vaihtaa, onko motonetin osat ihan käypiä?
230FT:n hain nelisen vuotta sitten jakopään hilut Motonetistä, samaan syssyyn tuli otettua vesipumppu, kunhan ei ollu stefatkin... Ei ongelmia so far.

Pumpun vaihdoin oikeastaan turhaan, käytännössä virheetön GMB, nyt menossa sinisen tiivisteillä 200E:n kylkeen...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8347 : 26.07.2015, 14:42:37 »
joo mäin oletinkin että niissä on. Mutta eikös 940/960 poljinhässäkkä ja pääsylkkä mene ihan bolt on tollaseen 740:iin. Ja säiliössä on valmius tosiaan nestekytkimelle ja tulipellissä paikka myös. Käypästä sylkkää ja pedaalia lähinnä hakusessa vai joutuuko soveltamaan muista. Noita 850 volleja on tässä lähellä joka kuusen alla niin kuinka suoraan sellasen kamat kävisi?
940 sarjan osat käy.
Tuskinpa sylkkä menee, skandixin sivuilta katselin ja yksi on saman näköinen, eri numerolla.
Helpointa etsiä käytetyt 740/940 sarjan osat, korimalleissa paljon eroa kun verrataan etu- ja takavetoisia.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8348 : 26.07.2015, 14:51:47 »
940 sarjan osat käy.
Tuskinpa sylkkä menee, skandixin sivuilta katselin ja yksi on saman näköinen, eri numerolla.
Helpointa etsiä käytetyt 740/940 sarjan osat, korimalleissa paljon eroa kun verrataan etu- ja takavetoisia.
Näin se melkein on tehtävä pääseepähän helpoimmalla.
Ja sitten vielä että mikä 740 malli menis näiden rajojen sisälle, tai olisi samat. 110kw/200nm, tietäis vähän mihinkä sitten vertailla tota volvoa kun muutoskatsastuksen aika tulee

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8349 : 26.07.2015, 18:01:31 »
850 vaatii ainakin isosti jumppaa, jos haluaa manuaali-ilmastoinnin automaattiseksi. Mites x70 sarja 1999-2000 mallit? Onko niissä jo enemmän valmiuksia yms.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8350 : 26.07.2015, 20:16:02 »
850 vaatii ainakin isosti jumppaa, jos haluaa manuaali-ilmastoinnin automaattiseksi. Mites x70 sarja 1999-2000 mallit? Onko niissä jo enemmän valmiuksia yms.

Itse itselleni vastaten: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17875.0

Ei kannata ko. operaatiota tässäkään mallissa hevin lähteä toteuttamaan.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8351 : 26.07.2015, 23:24:49 »
Käykö 240:sen kaasuiskarit 740:seen, löytys tallista käyttämättömät.

Poissa samzu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8352 : 27.07.2015, 20:47:04 »
Mikäköhän mahtaa olla volvo v40 97 2.0l tulpan johtojen järjestys puolanjakajaan? vai onko väliä mihin pinnaa laittaa kuhan 1,4 ja 2,3 omiin?  :idiot2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8353 : 27.07.2015, 21:22:31 »
Tietäisikö joku täällä sanoa varmemmin, kun tänään kävin tiskillä, kysymässä ja sieltä en saanut varmistavaa vastausta.

Eli minulla on tuossa 1992 mallisessa 745:ssa Volvon alkuperäinen, Volvo Guard hälytin.

Hälytinyksikön numero on 9124542
http://www.volvopartswebstore.com/products/Control-unit/1240319/9124542.html

Kaukosäädin 9442981
http://www.volvopartswebstore.com/products/Remote-control/1173054/9442981.html

Skandix (kaukosäädin):
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/locking-system/remote-control-locking-system/1019759/


Kaukosäädin pitäisi saada, ja kysymys kuuluu onko tuo kaukosäädin tuon kyseisen hälytinmallin kaveri?

Omana omistusaikana ei ole kaukosäädintä ollut, ja ajattelin nyt ensin hommata jostain ehjän käytetyn ja kokeilla sillä.

EDIT.
Itse itselleni vastaten:
Ei toimi tuolla kaukosäätimellä, koska muistin, että hansikalokerossa taisi olla alkuperäisen kaukosäätimen etukuori:



Eli kyseessä on Volvo Guard I, kun on tuo harmaa säädin.
Noita vaan kun ei saa enää uutena, ja taitaa käytettynäkin olla aika haastavaa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2015, 09:23:39 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8354 : 28.07.2015, 22:10:03 »
Mikäköhän mahtaa olla volvo v40 97 2.0l tulpan johtojen järjestys puolanjakajaan? vai onko väliä mihin pinnaa laittaa kuhan 1,4 ja 2,3 omiin?  :idiot2:

Tuolla on hyvä kuva

http://www.volvohowto.com/how-to-change-the-spark-plugs-on-1996-2004-volvo-s40-and-v40/
« Viimeksi muokattu: 28.07.2015, 22:15:10 kirjoittanut Jule »

 

Futurez  Kulkukoira