RallyBaron  Samppasport

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 102001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #75 : 05.02.2012, 00:04:53 »
Alkaa näyttään siltä että munki tarvii hommata 850   ???


Olisko joku 2.4 10v automaatti ilman varusteita mitään? :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #76 : 05.02.2012, 12:06:41 »

Olisko joku 2.4 10v automaatti ilman varusteita mitään? :D
Ehei mitään tuollaisia mörkömoottoreita, 2.0 10V on se ainoa oikea.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #77 : 10.02.2012, 20:17:10 »
Oli tänään töissä rauhallista, nii tekaisin joutessani teollisuusmaaliin kaavan tuolle Cream Yellow -sävylle. Tai ei se ihan 100% oo, mut riittävän lähellä että voi alustan osia maalailla.

Kallistuksenvakaaja sai "kunnian" olla ensimmäinen tuunattu osa :D Pohjalle hyväksi todettu Standoxin happopohjamaali, ja päälle teollisuusmaalia.

Vakaaja on kiinteäpuslaista mallia, joten päädyin tälläiseen helpohkoon ratkaisuun :
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'kytkin pohdintaa'
« Vastaus #78 : 12.02.2012, 00:16:36 »
 O0

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #79 : 14.02.2012, 20:34:14 »
Tuli siinä nypättyä orggisbensapumppu tankista ylös, ja hämmästyin kun tuo tilalle kaavailtu Walbron pumppu olikin ulkomitoiltaan ja painoltaan alkuperäistä pienempi. Eihän tuo tietenkään kaikkea kerro, mutta ei tuo orggispumppu kauheesti taida hävitä tuotossa tolle Walbrolle  ???
Alkuperäiselle pumpulle tulevat johdot on läpiviennistä pumppuun kyllä onnettoman kokoista, niinkun jossain joku totesikin. Läpiviennistä releelle päin näyttäisi olevan isompaa.



Nuo alkuperäiset bensalinjathan on sisämitaltaan ainoastaan 5mm, samoin kuin 'pumppupaketin' läpiviennit, joten jos painepuolen kokoa kasvattaa kovasti, nii mahtaako siitä olla kauheasti hyötyä? Kun kuitenkin tuossa läpiviennin kohdalla ahdistaa  ???

Tuli sellanen ajatus mieleeni, että jos jättäis tuon alkuperäisen pumpun omalle paikalleen, ja rakentelis samaan telineeseen tuolle Walbrolle paikan. Sitten laittais sen syöttämään painetta alkuperäisen paluun läpi. Konehuoneessa yhdistäis molemmat linjat T-haaralla suutintukkiin, ja sitten rakentais paluupuolelle uuden linjan. Luulis riittävän tuotto tarvittaessa pitemmällekin kahdella pumpulla, vaikka linjoiksi jäiskin "vain" 2kpl 5mm linjoja.

Kuullostaako heti alkuunsa tuhoontuomitulta?  ;D Eikös tuo paluulinja kuitenkin ole ihan yhtä paineenkestävää, liittimiä myöten, kun painepuolikin.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:54:49 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #80 : 14.02.2012, 20:36:42 »
Tuli siinä nypättyä orggisbensapumppu tankista ylös, ja hämmästyin kun tuo tilalle kaavailtu Walbron pumppu olikin ulkomitoiltaan ja painoltaan alkuperäistä pienempi. Eihän tuo tietenkään kaikkea kerro, mutta ei tuo orggispumppu kauheesti taida hävitä tuotossa tolle Walbrolle  ???
Juu ei se walbro ole, kun reilu 2x tehokkaampi.  :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #81 : 14.02.2012, 20:38:00 »
Juu ei se walbro ole, kun reilu 2x tehokkaampi.  :D

No jo on pieneen pakettiin saatu hyvin tehoa :D Kai se sitten on kierroskone ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #82 : 14.02.2012, 21:17:25 »
5mm linjoilla ja Walbron pumpulla varmaan saat sen mitä tuolla ahtimella irtoaa mutta linjoista kannattaa tarkastaa että nippojen kohdalla ei ole kuristuksia. Esim omassa oli suutintukin päässä liittimen sisähalkaisija vain 3.5mm ja siinä ei sitten lisäpumput tai paineen nostot auta. Noinkin pienestä reijästä virtasi kuitenkin riittävästi 350 hv asti 940:sen vakiopumpulla.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #83 : 14.02.2012, 21:24:06 »
5mm linjoilla ja Walbron pumpulla varmaan saat sen mitä tuolla ahtimella irtoaa mutta linjoista kannattaa tarkastaa että nippojen kohdalla ei ole kuristuksia. Esim omassa oli suutintukin päässä liittimen sisähalkaisija vain 3.5mm ja siinä ei sitten lisäpumput tai paineen nostot auta. Noinkin pienestä reijästä virtasi kuitenkin riittävästi 350 hv asti 940:sen vakiopumpulla.

Eli oot sitä mieltä että ihan 1x5mm painelinja riittää?  Kaipa tähän ihan joku laskukaavakin on, että paljonko litroja tuon kokoinen linja virtaa X-paineella  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #84 : 15.02.2012, 08:58:40 »
Don:in autossa ja tutun autossa oli:

bosch 040 + orkkislinjat.

Penkissä bensa riitti sillä.
n. 450hv asti. (440 ja 460hv).

Eli alkuperäinen linja riittää suht pitkälle.
Kummassakaan ei ollut paksumpia virtajohtoja pumpulle jota kuulemieni puheiden mukaan vähän auttaisi tilannetta.


Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #85 : 15.02.2012, 10:29:36 »
Don:in autossa ja tutun autossa oli:

bosch 040 + orkkislinjat.

Penkissä bensa riitti sillä.
n. 450hv asti. (440 ja 460hv).

Eli alkuperäinen linja riittää suht pitkälle.
Kummassakaan ei ollut paksumpia virtajohtoja pumpulle jota kuulemieni puheiden mukaan vähän auttaisi tilannetta.


Hyvä tietää...mennään siis originaaleilla  :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #86 : 23.02.2012, 21:48:22 »
Pientä 'turhaa' sipistelyä tapahtunut...
Vanhanmallin alumiiniset tukivarret uusilla uretaanipuslilla:


302mm levyt paikallaan, satulat läpikäytynä. Myös uudet tarvikemallin kallistuksenvakaajan länget ja uretaanipuslat paikallaan.


Etutolppa on vielä kovin ikävän ruosteisen näköinen, mutta toivottavasti sillekin keksitään jotain.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:55:19 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #87 : 23.02.2012, 21:54:22 »
Etutolppa on vielä kovin ikävän ruosteisen näköinen, mutta toivottavasti sillekin keksitään jotain.

Hyvä se on ku sem maalaa.  ::) Kai sää maalaat koko pohjan tolla keltasella?  :pomo:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #88 : 23.02.2012, 21:56:24 »
Hyvä se on ku sem maalaa.  ::) Kai sää maalaat koko pohjan tolla keltasella?  :pomo:

Kun olis intoo, nii vetäis koko pohjan puhtaaks, sit epoksi, kiveniskumassa, ja sit toi keltanen väri pintaan....mut niin paljoo ei oo intoa  :-\
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'bensansyöttöjuttuja'
« Vastaus #89 : 23.02.2012, 22:24:56 »
Joskus kuullu legendan että sitä saa pullosta lisää  <Kippis>
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Carcom Oy  Ateho