Autoracing  KL-varaosat

Parin pitkittäistuen vulkanointi hävinnyt, kuukausi ajoaikaa...

  • 12 Vastauksia
  • 3746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PenttiL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
240 -87 2.0 -farmarini käytin "leimalla". Muuten olisi kelvannut, mutta sekä edessä että takana kun on pyörän ripustuksiin liittyviä tukia, jotka menevät muhveihin jotka puolestaan on pohjassa kiinni, oli tukiakselin ja runkomuhin tms. välissä ollut kuminen vulkanointi hävinnyt, jolloin tangon pää hakkaa suoraan runkomuhvin reiän reunaan, kun on välystä ja pääsee liitos "elämään". Ihmettelin itsekin joskus tuota kolausta, luulin pakoputken hakkaavan pohjaan tms. Kuukausi tuli ajoaikaa. Mten nuo korjaisi? hatusta heiotetyn arvioni pohjalta nuo tangot saattavat maksaa maltaita, jos niitä joutuu ostamaan. Tanko sinänsä on ehyt, löytyisi jostain uudet kumimuhvit tuonne väleihin, jos ne saisi sitten jotenkin kiinni. Vaan kun ne kumivälikappaleet  taitaa olla "paistettu" siihen runkokappaleeseen kiinni? Mitään korkeampaa teknolgiaa tämä noin hommana ei kyllä edusta, pitäisi vain keksiä systeemi millä tuon välin täyttäisi niin, että itseni lisäksi katsastusmieskin uskoo homman toimivan.

-Pentti

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Motonetistä saa kaikki puslat ja vieläpä edukkaasti ja ovat asiallisia. Tukivarsien irrotus, vanhat puslat pois, uudet tilalle ja tukivarret paikoilleen. Siinäpä sitä aikaa menee ja saattaa hermojakin koitella.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 23:24:03 kirjoittanut 240 »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.
Jäitä housuun!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.

Prässi on kyllä poikaa puslatalkoissa mutta menee ne ruuvipenkissäkin, ehkä muutaman kirosanan saattelemana.  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Prässi on kyllä poikaa puslatalkoissa mutta menee ne ruuvipenkissäkin, ehkä muutaman kirosanan saattelemana.  :D

Nii, ja ruuvipenkissä, ei Bilteman tai Moponetin kiinaruuvipenkeissä. Kyllä siinä tiukemmassa paikassa antaa ruuvipenkki mieluummin periksi. Kokemusta on, parikin ruuvipenkkiä hajonnu omassakin tallissa, ei kyllä sen jälkee ku hommattii Made In USA vermeet... Kyllä sillä jo painelee puslia jos jonninmoisia.  *tumppuun->
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Ilman prässiä vähän haastava homma. Eli ne tukivarret on molemmista päistään pulteilla kiinni, siellä mitään muhveja ole. Tosin jos on kauankin kolissut niin ne puslien reiät tangoissa voi olla soikeat.
Motonetissa on myös edukkaita prässejä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
jos tietäisi tarkemmin nuo "tangot" niin ei varmasti maksa maltaita markkinapaikalla.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Taitaa olla niistä ylätukivarsista kyse.
Jäitä housuun!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Nii, ja ruuvipenkissä, ei Bilteman tai Moponetin kiinaruuvipenkeissä. Kyllä siinä tiukemmassa paikassa antaa ruuvipenkki mieluummin periksi. Kokemusta on, parikin ruuvipenkkiä hajonnu omassakin tallissa, ei kyllä sen jälkee ku hommattii Made In USA vermeet... Kyllä sillä jo painelee puslia jos jonninmoisia.  *tumppuun->

Porukoiden tallissa on joku ikivanha ruuvipenkki, ennen tätä nykyistä kiinailmiötä valmistettu. On kestäny.  :D

Työkaveri rikko töissä yhden hyvän ruuvipenkin kun pisti siihen jonkun kikkareen kiinni ja rupes lekalla oikomaan sitä.  :idiot2: :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
240 -87 2.0 -farmarini käytin "leimalla". Muuten olisi kelvannut, mutta sekä edessä että takana kun on pyörän ripustuksiin liittyviä tukia, jotka menevät muhveihin jotka puolestaan on pohjassa kiinni, oli tukiakselin ja runkomuhin tms. välissä ollut kuminen vulkanointi hävinnyt, jolloin tangon pää hakkaa suoraan runkomuhvin reiän reunaan, kun on välystä ja pääsee liitos "elämään". Ihmettelin itsekin joskus tuota kolausta, luulin pakoputken hakkaavan pohjaan tms. Kuukausi tuli ajoaikaa. Mten nuo korjaisi? hatusta heiotetyn arvioni pohjalta nuo tangot saattavat maksaa maltaita, jos niitä joutuu ostamaan. Tanko sinänsä on ehyt, löytyisi jostain uudet kumimuhvit tuonne väleihin, jos ne saisi sitten jotenkin kiinni. Vaan kun ne kumivälikappaleet  taitaa olla "paistettu" siihen runkokappaleeseen kiinni? Mitään korkeampaa teknolgiaa tämä noin hommana ei kyllä edusta, pitäisi vain keksiä systeemi millä tuon välin täyttäisi niin, että itseni lisäksi katsastusmieskin uskoo homman toimivan.

-Pentti
Eipä toi ny kovin paha homma oo...
Tollasta shaissee omasta löyty  ::) http://kuvablogi.com/blog/27056/12/

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Nää reaktiotangon puslat omalla tavallaan vähän ongelmallisia. Kaveri oli alkanut vaihtamaan 244 Turboon viikolla puslia ja onnistunut tuhoamaan toisen tangon. Kävi hakemassa tangon, annoin varuilta kaksi :) Itse piti vaihtaa viime talvena 245een. Löyty varastosta tanko hyvillä puslilla, 5-10min ja oli vaihdettu. Toiseen meni sitten 2 Motonetin puslaa, yksi penkki särjettiin ja aikaa meni toista tuntia. Kaikki hyvillä puslilla varustetut tangot jää itselle varastoon odottamaan alle laittoa. Reaktiotankoja vaihdettavilla puslilla voi kysyä YV :)
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012, 02:10:38 kirjoittanut 240 »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Eihän noissa ylempien tukivarsien puslissa mitään ihmeellistä ole, sen alatukivarren puslat on paskamaisia vaihtaa.. Tai ainakin siinämielessä että täytyy tehdä "työkalu" jolla ne voi vaihtaa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Pätkä kierretappia ja sopivia aluslevyjä + pari mutteria on puslatalkoissa monesti jopa parempi apu kuin prässi.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

KL-varaosat  Race.fi